Translate

08 kwietnia 2024

Osiem inspirujących cytatów na dziś czyli "dane nam było Słońca zaćmienie".

Witajcie!

        Dzisiaj jest szczególny dzień i bardzo osobliwy początek nowego tygodnia - mamy bowiem nów Księżyca i całkowite zaćmienie Słońca w znaku kardynalnego, ognistego Barana, w Baranie jest także planeta miłości - Venus. To niesamowity czas pełen piękna i tajemnic.  

               Wieczorem o godzinie 20:20 polskiego czasu, uściśli się Nów Księżyca, który będzie połączony z całkowitym zaćmieniem Słońca. Cały cykl zaćmienia od początkowej fazy do końcowej będzie trwał od godziny 17:42 do godziny 22:52, jednak, niestety, zjawisko nie będzie widoczne z terenu naszego kraju, zobaczą je najlepiej mieszkańcy USA, Meksyku i Kanady. 

Warto się dzisiaj wyciszyć, pójść na spacer, zrobić coś dla siebie, coś co się czuje i lubi. Warto się po prostu rozpieścić, pobyć na łonie natury z samym sobą albo z ukochaną osobą czy zwierzakiem.

    Ponieważ jest to bardzo mocny energetycznie czas nowiu, warto zaprosić nowe, wiosenne do swojego życia. Warto też marzyć, snuć dobre plany na przyszłość.  

    Zostawiam Wam na to zaćmienie kilka ciekawych cytatów. Jeżeli chcecie, proszę, podzielcie się ze mną w komentarzach swoimi ulubionymi cytatami, jeśli takowe macie.

        Dobrego czasu, trzymajcie się ciepło! 

*
Nauczyłam się, że cokolwiek by się nie działo, jak źle by się wydawało, że jest, życie idzie do przodu i jutro naprawdę będzie lepiej.
Nauczyłam się, że bardzo wiele możesz powiedzieć o człowieku poprzez sposób, w jaki radzi sobie w trzech sytuacjach: gdy pada deszcz, gdy zgubi mu się bagaż i gdy lampki choinkowe są totalnie poplątane.
Nauczyłam się, że bez względu na to, jaką masz relację ze swoimi rodzicami, będziesz za nimi tęsknić, gdy znikną z Twojego życia.
Nauczyłam się, że zarabiać na życie to nie to samo, co żyć.
Nauczyłam się, że życie czasem daje drugą szansę.
Nauczyłam się, że jeśli podejmuję decyzję z otwartym sercem, to zazwyczaj są one trafne.
Nauczyłam się, że nawet jeśli coś mnie boli, to ten ból nie jest mną.
Nauczyłam się, że każdego dnia powinieneś kogoś dotknąć. Ludziom potrzebny jest ciepły uścisk czy choćby przyjacielskie poklepanie po plecach.
Nauczyłam się, że wciąż jeszcze muszę się wiele nauczyć.
Nauczyłam się, że ludzie zapomną co powiedziałeś, co zrobiłeś, ale nigdy nie zapomną, jak się przy Tobie czuli.

-----
 
Nie ufam ludziom, którzy nie kochają siebie i mówią mi - Kocham cię.
Jest takie afrykańskie powiedzenie -
Bądź ostrożny, gdy naga osoba oferuje ci koszulę.
 
Maya Angelou 💟
 
 *
 
Wydaje się, że w mózgu istnieje całkiem szczególny obszar, który można by nazwać poetycką pamięcią i który rejestruje to, co nas urzekło, wzruszyło, co dało piękno naszemu życiu.
 
Milan Kundera
 
 *
Jeśli nikt cię nie dotyka, rozmowa to najbliższy kontakt, jaki możesz nawiązać z innym człowiekiem. Paradoks polega na tym, że kiedy jest się zaangażowanym w poważniejsze i bardziej satysfakcjonujące bliskie relacje, codzienne interakcje z innymi przebiegają gładko, niemal niezauważalnie, prawie mimochodem. Dopiero gdy doskwiera nam niedostatek głębszych i bardziej osobistych więzi, te powierzchowne spotkania stają się nieproporcjonalnie ważne i nieproporcjonalnie ryzykowne.
 
Olivia Laing
 
*
 
Nie za wygląd się kocha, ale nie wiadomo za co. A jak kocha się, to i co na wierzchu się kocha, i co ukryte, i co może się stać, tak tobie, jak i mnie, czyli jemu albo jej. I wtedy nieważne, czy ktoś łysy, czy że poci się. Nie kocha się osobno, że ktoś wysoki jest, a ktoś ma takie czy inne oczy, czy choćby ktoś najpiękniej mówił, bo jeden może być wymowny, a drugi nie. Z ilu zresztą ludzi trzeba by składać na takiego jednego czy jedną, żeby nie miał żadnej wady, a jeszcze mógłby wyjść z tego jakiś stwór, nie człowiek. Kocha się tak samo przez wady i nieszczęścia i może nawet głębiej, a najgłębiej kocha się przez ból. Może być ktoś wysoki, zadbany, wymyty, pachnący, a nie ma go za co kochać.
 
Wiesław Myśliwski 
 
*
 
Czasami nie ma znaczenia, że przed tym czasem był jakiś inny czas. Czasami nie ma zaczenia, że jest noc czy dzień albo teraz czy wtedy. Czasami wystarczy to, gdzie jesteś teraz. Nie znaczy to, że czas się zatrzymuje albo nie zaczął biec. Czas jest tutaj. Ty tu jesteś. W tej uchwyconej chwili otwierającej się na całe życie.
 
Jeanette Winterson
 
*
Jedyna rzecz, która mnie interesuje - to znaleźć spokój wewnętrzny.
 
Albert Camus
 
*
 
Miss April, wszystko, co nas dzieli, łączy nas, ta odległość w linii powietrznej jest trwałą niewidzialną maszyną do pisania.
 
Bohumil Hrabal

 ***Cytat w tytule postu pochodzi z piosenki Budki Suflera pt. Jolka, Jolka, pamiętasz (pamiętacie ją?). Autorem tekstu jest Pan Marek Dutkiewicz, który mylnie napisał, że następne zaćmienie będzie za sto lat, bo zaćmienia są dość częstym zjawiskiem i średnio występują 4 razy w roku. Kolejne całkowite zaćmienie Słońca będzie za dwa lata. Prawdą jest, że bardzo rzadko występują na terenie danego kraju. W Polsce zaćmienie całkowite Słońca było widziane w 1954 roku w okolicach Suwałk, a następne zobaczą dopiero nasi potomkowie w roku 2135. Prawda jest też taka, iż są to silne i uzależniające energie i jest sporo na świecie osób, które podążają za zaćmieniami Księżyca i Słońca, jeżdżą po całym świecie, żeby je oglądać, utrwalić na filmach lub zdjęciach. Bo zaćmienia są fascynujące!
I nie martwcie się, jeszcze sporo innych zaćmień przed nami!
 
* W XXI wieku będzie w sumie 224, w tym: 67 całkowitych, 72 obrączkowych, 7 obrączkowo-całkowitych i 78 częściowych !

W Polsce będzie czterdzieści zaćmień Słońca. Będą to przede wszystkim zaćmienia częściowe. Nie wydarzy się żadne zaćmienie całkowite, ale w południowych rejonach dojdzie do dwóch zaćmień obrączkowych: 13 lipca 2075 oraz 23 lipca 2093 roku.

* W XXI wieku wieku zdarzą się w sumie 143 zaćmienia Księżyca, z tego 85 będzie całkowitych, a 58 – częściowych. Ponadto nastąpi 87 zaćmień półcieniowych.
 

        **Pamięta ktoś film Agnieszki Holland z 1995 roku opowiadający o destrukcyjnej relacji francuskich poetów: Paula Verlaine'a i Arthura Rimbauda? Uwielbiam ten film! Świetne role zagrali tam Leonardo DiCaprio i David Thewlis. Kto nie widział - niech poszuka i obejrzy, bo naprawdę warto.
 

*Zdjęcia z Internetu, nie znam Autorów

80 komentarzy:

  1. Hello dear JoAnna! It's OK! You and I will live without a solar eclipse. Let Americans and Canadians enjoy!

    OdpowiedzUsuń
  2. Człowiek, który potrafi druzgotać iluzje
    jest zarazem bestią i powodzią.
    Iluzje są tym dla duszy, czym atmosfera dla planety.

    // Virginia Woolf //

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iluzją bywa niewiara w astronomię i w astrologię. :D

      Usuń
  3. Peccato che in Italia non si possa vedere.Io ho visto dal vero l'eclissi tanti anni fa in luglio.E' stato uno spettacolo inquietante.Ciao

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ho visto alcune meravigliose immagini dell'eclissi su internet, ciao!

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Butbut there are beautiful pictures on the web and you can see.

      Usuń
  5. Olá Joana!
    Curiosamente, nunca tive a oportunidade de ver eclipse de sol. Embora já aconteceu várias vezes aqui em Portugal.
    É sempre dúvida um belo espetáculo da natureza.
    Deixo os meus votos de uma excelente semana!
    Beijinhos.

    Mário Margaride

    http://poesiaaquiesta.blogspot.com
    https://soltaastuaspalavras.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olá Mario! O céu é belo e, como no céu, também o é na terra. Tem um ótimo dia!

      Usuń
  6. Muy bonita tu publicación, lamentablemente tampoco veremos el eclipse en el sur de América.
    Muy buenas las frases, yo tengo una que es mi preferida: "Esto también pasará".
    Desde el fin del mundo te dejo mi saludo.
    Abrazo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muchas gracias por tu comentario, querido amigo, me alegro de que te guste el post, que tengas un buen día!

      Usuń
  7. Jo, Twoje wpisy zasługują na wnikliwe komentarze, niestety jestem zawalona pewną pracą, którą chcę jak najszybciej doprowadzić do końca, więc w głowie mam mentalny szum od klikania w klawisze laptopa. Cieszę się, że napisałaś o Baranie, mm dwa takie zwierzaczki w rodzinie, to moja córka i wnuczka, córka syna. Na szczęście ich ognisty charakter przejawia się w zapale do pracy (czynności nie zawsze są przemyślane do końca) bo poza tym to raczej słodkie jagniątka. Jolka, Jolka to wspaniała piosenka o miłości, dla mnie jedna z najpiękniejszych, żeby pozostać w temacie zrewanżuję się cytatem z d'Annunzia, jaki zamieściłam w jednym z moich postów o tym nieprzeciętnym pisarzu o niebanalnej osobowości.

    "Dobrze wiedział, że miłość przynosi ludziom najgłębszy smutek, jako że jest najwyższym wysiłkiem na jaki człowiek się porywa, aby wyjść z samotności. A mimo to dążył do miłości w nieustępliwym uniesieniu"

    Serdecznie pozdrawiam, wracam taszczyć mój kamień...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, Elu! Piszę o całym Zodiaku, ale zaczęłam nietypowo, od własnego znaku, jakim jest Panna, z której mam niewiele, więc jeszcze opiszę Byka, Bliźnięta, Raka i Lwa. Lubię astrologię, pomogła mi zrozumieć siebie i moje stosunki z matką. Prawdziwa astro to nie są gazetowe horoskopy, to wnikliwa analiza kosmogramu.
      Barany lubię, bo są bardzo żywotne, energiczne i nie lubią stać w miejscu, każdy z nas jest jednak inny i dopiero kosmogram pokazuje, jaki mamy potencjał.
      Na pewno zajrzę jeszcze do Ciebie, ale też jestem zawalona robotą, a jak mam mało lekcji, jak dziś, to chcę pojechać po zakupy i zrobić coś w domu - takie życie. Więc doskonale Cię rozumiem.
      Cytat świetny, bardzo dziękuję i pozdrawiam serdecznie, dobrego czasu!

      Usuń
    2. Dzięki za odpowiedź, piszę dlatego, że też jestem Panną, choć nie do końca "normalną"' o czym kiedyś rozpisałam się w poście o mojej wycieczce na Monte Bisbino. Gdybyś miała chwilkę kliknij u mnie tag z nazwą tej góry, ale nie oczekuję cudów, bo oprócz bloga zajrzałam na też Twój profil i zastanawiam się jak to wszystko godzisz? Może niczym Aladyn masz jakiegoś geniuszka w lampie ? Serdecznie pozdrawiam, poszukam Twojego wpisu o naszym znaku, to ciekawe, mam do tego podobny stosunek jak Ty.

      Usuń
    3. Byłam, przeczytałam, skomentowałam. Chaotycznie, bo jestem trochę zmęczona dzisiaj. Środa to dla mnie w tygodniu taki dzień przesilenia.
      Pracuję od wielu lat na ponad półtora etatu a czasem więcej, czasem czuję się zmęczona, bo to ludzkie, ale idę do lasu, gapię się na ptaki, wiewiórki, bobry i od razu mi lepiej. Lubię swoją robotę, wciąż się uczę nowych rzeczy, albo języków. Nie znoszę stagnacji, bo życie to zmiana, a gdyby ich nie było, nadal biegalibyśmy za mamutami. :)

      Usuń
  8. I remembered the time when I experienced annular solar eclipse in my country about ten years ago. When the Sun went darker, temperature dropped and wind blew. The ring of fire was beautiful. It caused mysterious sensation on me.
    “An eye for an eye” leaves the whole world blind. (Gandhi)
    Yoko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eclipses are impressive! And the quote is wonderful, I have a lot of respect for Mahatma Gandhi. All the best, Yoko!

      Usuń
  9. bonita la publicación de hoy, paso corriendo que seguimos en fiestas!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. A wonderful natural spectacle.
    Wish you a nice new week JoAnna <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Ho letto tutto e tutto mi è piaciuto, tanto. Grazie.
    Purtroppo l'eclissi non la vedrò, ricordo d'averla vista tanti anni fa e al pensiero mi viene ancora la pelle d'oca tanta è stata l'emozione provata. Buona serata.
    sinforosa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grazie mille per il tuo commento, ti saluto calorosamente

      Usuń
  12. Mam tylko jeden ulubiony cytat:
    „Dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota… choć nie jestem pewien co do wszechświata.”
    (Albert Einstein")

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tu się z Albercikiem zgadzam. :))) Ale też jest mnóstwo dzieci indygo - wspaniałych, mądrych ludzkich istot.

      Usuń
  13. O, wiele mam ulubionych cytatów, np. nie gniewaj się, jeśli nie spełniam twoich oczekiwań, to twoje oczekiwania, a nie moje obietnice...

    OdpowiedzUsuń
  14. No niestety, my już raczej nie dożyjemy czasów, kiedy u nas będzie widoczne całkowite zaćmienie słońca. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. "Jeżeli już chodzisz na smyczy, wiedz, że zrobią wszystko, by obroża w przyszłości przypominała ci kolię"
    /Jan Stanisław Lipiński/...
    Uściski, JoAnno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny cytat, naprawdę, zwłaszcza, że go nie znałam, dziękuję bardzo! <3

      Usuń
  16. Dane mi było słońca zaćmienie... 👍

    OdpowiedzUsuń
  17. Joanna, hermosa entrada con una imágenes preciosas.
    Me quede sin ver el eclipse, otra ves será.
    Cariños y besos mi bella amiga

    OdpowiedzUsuń
  18. Bellas frases. Lindas imagenes. Mi favorita es la de MIlan Kundera. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Milan Kundera es uno de mis escritores favoritos. Besos, Judith!

      Usuń
  19. Hello dear JoAnna, what´s up! 🌸🌸🌻🌸✨🌻🌸✨
    🌸🌻🌸✨🌻🌸✨ you give me a feeling of wonder and mystery that invites me to reflect.
    Remind me of the importance of taking care of ourselves and treating ourselves on this special day, as well as dreaming and making plans for the future. The quotes you have shared are deep and evocative, they are beautiful like all your posts.

    Your post conveys a feeling of warmth and positivity that helps us lift our spirits and find beauty in the world.

    Many kisses and hugs from Buenos Aires 🌸🌸🌻🌸✨🌻🌸✨
    🌸🌻🌸✨🌻🌸✨

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muchas gracias hermosa niña no solo por cada comentario, sino por el hecho de que estés aquí, que pude conocerte a través de Internet, porque estas mujeres me hacen seguir creyendo en las personas y que hay gente buena en este mundo,

      Usuń
  20. Wróciłam z pracy, poszłam na zakupy, posiedziałam trochę w zdalnej pracy, ale żeby się rozpieszczać z powodu iż po drugiej stronie ziemi mają spektakl, to tak nie bardzo wiem po co.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po to, że zawsze, w każdej sytuacji warto się przytulać i o siebie dbać i rozpieszczać i w ogóle. :)))

      Usuń
    2. A że niezależnie od sytuacji to inna sprawa.

      Usuń
  21. Cytaty chętnie czytam, sama od zawsze wstawiam je pod każdym swoim postem na blogu.
    Pozdrawiam słonecznie i dziękuję, że Jesteś, piszesz:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Morgano, moc serdeczności posyłam do Ciebie. <3

      Usuń
  22. Ciekawe cytaty. O tak, warto marzyć i snuć dobre plany na przyszłość, nawet kiedy rzeczywistość jest szara.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wtedy, gdy rzeczywistość jest szara - to już po prostu trzeba marzyć!

      Usuń
  23. Asiu! Kolejny doskonały wpis! Zdecydowanie poszerzasz moje horyzonty. A cytaty są naprawdę świetne. Szczególnie ten pierwszy mocno mnie " dotknął" 🩷
    Utwór oczywiście znam i chyba jest to jedyny utwór przy którym już po pierwszym dźwięku płaczę. Moja Mama miała na imię Jola i nie znosiła tej piosenki i zawsze mi się to przypomina gdy słyszę ten utwór...a Mama nie żyje już 14 lat więc i smutek większy...
    Udanego wtorku 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ehhh. Jola to ładne imię. Bardzo Ci współczuję. Naprawdę. Moja Erika odeszła w 2006, a ja wciąż za nią tęsknię... :((( Udanego czwartku! Uściski!

      Usuń
  24. Lo vi por la TV, ya que desde mi hogar no se veía nada.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He visto videos en YT y muchas fotos en Internet, ¡un fenómeno maravilloso!

      Usuń
  25. Oh, such great quotes! And I did have a chance to watch the eclipse..and I didn't burn my eyes out. The last one that was here in 2017 was a cloudy day..so it was hard to see. Thanks for this memorable post!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you very much, I love quotes. I looked at a lot of photos and videos of this eclipse. Best regards@

      Usuń
  26. Such an important post and I love the elements you found to make such wonderful content! All the best to your blog.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you, I'm glad you're here, you're commenting on my posts, best regards!

      Usuń
  27. to o poetyckiej pamięci bardzo trafne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też się podoba, Kundera był wnikliwym pisarzem.

      Usuń
  28. Bardzo podoba mi się cytat z Hrabala. Pozdrawiam Cię Joasiu serdecznie. MB

    OdpowiedzUsuń
  29. Wszystkie cytaty mają coś w sobie i bardzo mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Właśnie byłam wczoraj na dłuższym spacerze. Piękne cytaty :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, spacery są świetną formą medytacji. :))

      Usuń
  31. Hello,
    I didn't see the solar eclipse either oh!
    But you eclipsed us with this post of yours and with such beautiful quotes!
    I haven't seen those films, but I already want to!
    I wish you a happy week and I guess we'll have to wait for the next eclipse in 2135 ahahahh!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maybe our souls will be wandering around somewhere and will see an eclipse? Who knows? Have a good time, hugs, Marisa!

      Usuń
  32. Bardzo lubię cytaty i zawsze je zamieszczam na swoim blogu. A Jolka? to jest również moja ulubiona piosenka. Jak to jest, ma tak wiele lat i nie starzeje się. A co do zaćmienia? w USA oszaleli na tym punkcie. Polska natomiast musi czekać ponad wiek na ten fenomen.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale jak oglądałam zdjęcia i filmy, to robi to wrażenie, kiedyś ludzie się bali... Myślę, że niektóre utwory: piosenki, wiersze, filmy, powieści - po prostu się nie starzeją, mają jakiś uniwersalny przekaz i Jolka jest jedną z nich, także dzięki niesamowitemu głosowi Pana Felicjana. :))) Moc pozdrowień, Łucjo.

      Usuń
  33. Piękne cytaty, pierwszy jest niesamowicie poruszający.
    Jakoś tak smutno się robi, że całkowitego zaćmienia Słońca w naszym kraju już nie doczekamy.
    Miłego popołudnia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko ma swoje miejsce i swój czas i im dłużej żyję, tym mocniej w to wierzę... Pozdrawiam, Kingo, serdecznie!

      Usuń
  34. "Jolkę" słuchałam na żywo na... Dożynkach u nas w gminie pod koniec ostatniego lata, kiedy Felicjan Andrzejczak występował 😉 Zaćmienie przeżyłam nie jedno, umysłu. A to prawie jak Słońca 🙃🙂😉 Cytaty - hm, żaden mi teraz do głowy nie przychodzi (jest wcześnie rano, dopiero kawa zaczyna wchodzić), ale kiedyś zbierałam różne zdania, słowa. Miałam specjalne zeszyty. Nawet nie wiem, co z nimi zrobiłam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam takich zeszytów, notesów, tony. Głownie z wierszami, ale jest tam wszystko. Uczyłam się na tym praworęcznej kaligrafii. :)))
      Ja mam zaćmienia umysłu codziennie, chyba muszę, jak bohater "Dnia Świra" łykać geriavit na "sięniestarzenie". :DDD

      Usuń
  35. Przepiękny i przemyślany dobór materiałów do posta.Moje pełne uznanie.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, popatrz - byłam w środę w Legnicy po rożne zakupy i pomyślałam: Co tam u mojego blogowego przyjaciela, Eljota? I Ty mi w ten dzień napisałeś komentarz. Może przywołałam Cię myślami? Pozdrawiam!

      Usuń
  36. Questa volta mi accontenterò delle foto pubblicate su internet.
    Un saluto 😘

    OdpowiedzUsuń
  37. Oczywiście, że znam na pamięć słowa piosenki Jolka, Jolka pamiętasz lato ze snów :))) To z czasów mojej późnej młodości.
    Ujęły mnie te cytaty, nie zajmowałam się nigdy tak szczegółowo zaćmieniami słońca, więc dziękuję Ci za tak szczegółowy opis.
    Mnie zawsze jakoś bardziej pociągał księżyc w pełni.
    Ta energia kiedyś mocno na mnie oddziaływała, teraz jakby mniej.
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, zawsze odpiszę i zajrzę do Ciebie w miarę czasowych możliwości: czasem szybko, niekiedy później, ale zajrzę na Twój blog. Pozdrawiam. :)