Translate

13 sierpnia 2024

"Trzeba mi wielkiej wody - tej dobrej i tej złej, na wszystkie moje pogody - niepogody duszy mej". ***

 Witajcie!


        Moja dusza i ciało uspokajają się nad morzem i zgadzam się z Agnieszką Osiecką (cytat w tytule postu), że bardzo potrzebuję do szczęścia wielkiego błękitu wody! Uwielbiam nasz zimny Bałtyk! Kocham Trójmiasto, zwłaszcza Gdynię - bo tu mam swoje Miejsce Mocy w postaci Klifu Orłowskiego.

        Wakacje niedługo się skończą, ale póki co jeszcze łapię chwile nad wodą i posyłam Wam moc serdecznych pozdrowień oraz garstkę ciekawych cytatów i piosenki. Trzymajcie się ciepło!

*

Może to był sierpień, noc się mieszała z dniem

Słońce rysowało mi na twarzy twój cieńTy milczałeś
Lodowaty Bałtyk nas kołysał do snuFale odbijały echo zbyt dużych słówNiewypowiedzianych 
Łapię każdy szeptKtóry z twoich ust wypływaAle nie do mnieCisza budzi gniewTym milczeniem mnie dobijasz
(...)
 
Bovska

Kiedy morze rzuci zaklęcie, na zawsze trzyma w swojej sieci cudów. 

 Jacques Yves Cousteau

*
Bałtyk ma trudny charakter,
Temperaturę grudnia,
A jednak, jednak wolę,
Od mórz banalnych południa.

Jan Sztaudynger
 
 
Morze to wcielenie emocji. Kocha, nienawidzi, płacze, opiera się wszelkim próbom uchwycenia go słowami, odrzuca wszelkie kajdany. Nieważne, co o nim powiesz, zawsze zostaje coś, czego nie zdołasz wyrazić. 
 
Christopher Paolini 
 

Morze jest cudowne, nie tylko z powodu jego piękna, ale także z powodu jego tajemnic. 
 
*
 Morze – otwarte dla wszystkich i nie dochowujące wierności nikomu.

*
Prawdziwy pokój boży zaczyna się o tysiąc mil od najbliższego lądu.
 
Joseph Conrad
 

Morze jest jak kolosalna szafa z tajemnicami, które czekają, by zostały odkryte. 

Ernest Hemingway


 Moja dusza lgnie do sekretów morza, a serce wielkiej wody przeszywa mnie swoim pulsem.

Henry Wadsworth Longfellow


 Za każdym razem gdy idziemy po plaży jakiś pradawny popęd nawiedza nas i zmusza do zrzucenia butów i odzieży, do broczenia pośród wodorostów i wyblakłych kawałów drewna, do bycia niczym powracający z długotrwałej wojny uchodźcy, stęsknieni za ojczyzną. 
 
Loren Eiseley
 

Morze jest jak balsam – ukojenie dla zmęczonego ducha. 

Jules Verne

 
Nigdy nie bój się morza. Nigdy nie waż się myśleć, że morze jest okrutne albo niesprawiedliwe. Tacy bywają wyłącznie ludzie. Morze jest po prostu sobą. 
 
Tanith Lee 

 
Miłość nie umiera, tylko ludzie umierają. To tak jak morze. Jeśli nie jesteś dobry, jeśli je zanieczyszczasz, wyrzuca cię gdzieś, żebyś umarł. Tak czy inaczej musisz umrzeć, ale ja wolę utonąć w morzu, niż żeby fala wyrzuciła mnie na jakieś zamarłe wybrzeże, a słonce wysuszyło, zrobiło ze mnie małą, cuchnącą plamę bez imienia z napisem "to kiedyś istniało" jako epitafium. 
 
William Faulkner
 

Jesteśmy związani z morzem. I gdy wracamy do morza, aby po nim żeglować albo na nie patrzeć – wracamy tam skąd pochodzimy…
 
 John F. Kennedy
 
 
Dziwną jest sytuacja, w której morze, będące źródłem wszelkiego życia, staje się zagrożone przez działania jednej z form tego życia. Ale morze, chociaż ulega straszliwym przemianom, nie przestanie istnieć; groźba wisi raczej nad samym życiem.
 
Rachel Carson
 
 
Wydaje się nam, że to co robimy jest tylko kroplą w morzu. Ale morze byłoby mniejsze, gdyby tej kropli zabrakło.
 
Matka Teresa
 

Morze da każdemu nową nadzieję, a sen przywoła obraz domu.
 
 Krzysztof Kolumb
 
 
Najmniejszy ruch ma znaczenie dla całej natury. Drobny kamyk ma wpływ na wielki ocean.
 
Blaise Pascal
 
 
Ocean porusza serce, inspiruje wyobraźnię i obdarza duszę wiekuistą radością.
 
Wyland
 
 
Po wizycie na plaży, trudno uwierzyć, że żyjemy w świecie materialnym.
 
 Pam Shaw
 

*
 Więcej ludzi utonęło w kieliszku niż w morzu.
 
  Francois de La Rochefoucauld
 
*
 Potem morza dzieliły się, tarły
szorstką skórą bokiem o bok;
coś wchodziło, a potem marło,
nie odgadnąć: przez dzień czy rok.
 
Krzysztof Kamil Baczyński, Bajka, fragment


       Gdynia, jak zawsze pięknie okwiecona, to również kocham w tym mieście...
 
… A Sopot Kamienny Potok też jest przepięknym, zielonym miejscem, gdzie słychać „morza szum, ptaków śpiew”… 🐟🐠⚓️
Na każdej plaży czuję się świetnie, bo wsłuchuję się w szum morza - a ono jest wspaniałym oratorem...


 
Niko dzielnie mi towarzyszy w wielu podróżach, teraz też jest ze mną w Gdańsku - kochana istota.
 
                                                                                🤗😘🌺
 
 A moje Miejsce Mocy w Orłowie nieustannie mnie zachwyca i doładowuje energetycznie. Uwielbiam!


PS
 A TYMCZASEM W BOLESŁAWCU WCZORAJ ZACZĘŁO SIĘ COROCZNE, KILKUDNIOWE -TRZYDZIESTE JUŻ - ŚWIĘTO CERAMIKI (14 - 18.08). JEŚLI KTOŚ MA CZAS I MOŻLIWOŚĆ I KOCHA TĘ SZTUKĘ UŻYTKOWĄ - NIECH ODWIEDZI MOJE MIASTO. ZDJĘCIA DOSTAŁAM OD MOJEGO BRATA, LESZKA:
 

118 komentarzy:

  1. Zgadzam się. Morze jest jak balsam...wszystko odchodzi . Uwielbiam wodę, szum wody...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, nawet jak się człowiek zmęczy np. łażeniem wzdłuż plaży z Gdyni do Gdańska, to jest to piękne i pozytywne zmęczenie. Pozdrawiam 😊🍒

      Usuń
  2. Great photos. I love the water be it seas, lakes or ponds. Amazing how it can calm us. Great quotes too. You are looking lovely in those photos, loving the dress :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you very much Ananka 😘 All the best.🌹

      Usuń
  3. Very nice pictures and quotes JoAnna!
    I love the sea too!
    I also liked the song you put on,
    with passion.
    It's probably in your language, I really liked it!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you very much. Sea is amazing! Greetings 🌹🍀

      Usuń
  4. yes, JoAnna! The Baltic Sea is wonderful!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yes, I love it! Greetings dear friend! 🌞🌹🥀

      Usuń
  5. Me gusta el mar. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  6. What a wonderful poem in prose dedicated to the deep blue sea and very cool quotes like your own nostalgic photographs that exalt my emotionality!!
    Send you big kiss, dear friend!💎💙🌊💦🐟

    OdpowiedzUsuń
  7. So blue and beautiful! The poem is lovely, Joanna.

    OdpowiedzUsuń
  8. Muy bello todo, amiga... Tan bello como el propio mar...
    Un abrazo

    OdpowiedzUsuń
  9. Asiu! Już wiem czemu tak dobrze się rozumiemy i dogadujemy, obie jesteśmy wielkimi fankami nasze cudownego Bałtyku! Ja także je uwielbiam i zawsze mi go mało. Na szczęście w piątek wyjeżdżam na 2 tygodnie!!
    A zdjęcia obłędne! Masz wprawne oko i rękę to pięknych kadrów.
    Serdecznie pozdrawiam i ściskam Kochana 🙂🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bałtyk jest the best! Uściski Kochana! 😍🥰🌞💦

      Usuń
  10. Ja nie mam wakacji, więc żadnego końca też nie będę miała 😉 Morza też nie, ale nie szkodzi - inne cuda tego świata zawsze się znajdują. Piękną masz suknię 💙

    OdpowiedzUsuń
  11. Czas jest jak morskie fale.
    Wrzucisz do morza odłamek szkła z ostrymi krawędziami
    i po jakimś czasie stanie się pięknym, gładkim i matowym kamykiem.
    Nie zostanie nawet ślad po ostrzu, o które można się było pokaleczyć.

    // Suren Cormudian //

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Lądy i morza wypełnia najmilsze JA - słodkie jak poduszka lub ssany duży palec".

      Czesław Miłosz

      Usuń
  12. Ciao JoAnna, sei sempre bella 😻
    Grazie per le foto che hai pubblicato, trasmettono una sensazione di calma e tranquillità.
    Un abbraccio 😘

    OdpowiedzUsuń
  13. CIekawe cytaty, Sama boję się morza, co jest dziwne bo mój tata jest marynarzem xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem tak jest, że mamy nieuzasadnione lęki. Trzeba z tym żyć. :)))

      Usuń
  14. Uwielbiam bałtyckie plaże zwłaszcza poza sezonem albo w porze kiedy nie ma plażowiczów, można wtedy iść kilometrami, słuchać szumu fal i myśleć o czym się chce a czasem nawet udaje się wyłączyć z rzeczywistości , relaks doskonały.🌞🥰🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to mamy podobnie. Stopa jeszcze daje mi się we znaki po kontuzji (muszę się odchudzić, bo bardzo mało chodziłam przez ten wypadek), ale łazęguję, ile mogę: z Gdyni do Jelitkowa, z Sopotu do Brzeźna i tak codziennie troszkę. Dziś miałam leżing na plażingu na Stogach - chyba tego potrzebowałam, mój psiak również. A jutro znowu gdzieś polezę, bo szum fal koi moją duszę i serce. Uściski, Elu i serdeczności!

      Usuń
  15. Unas fotos preciosas!! Los que vivimos cerca del mar, cero que no le damos demasiada importancia... solo voy al par a pasear.. hace tiempo no voy de playa playa ajja, prefiero la piscina..>; sin embargo mi hija.. va a estudiar "Ciencias del Mar" en la universidad, así que ella basará su vida profesional en el mar.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Su hija eligió un gran campo de estudio y a mí también me gustaría estudiar ciencias marinas. ¡Saludos cordiales para ti y tu hija!

      Usuń
  16. Fajne cytaty :) dla morze to też balsam dla duszy :) żałuję, że nie mieszkam blisko morza, ale może kiedyś się przeprowadzę :) pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też żałuję i również myślę o przeprowadzce tutaj. Pozdrawiam!

      Usuń
  17. Urodziłam się nad morzem. Pochodzę z Gdańska i morze miałam w zasięgu ręki. Uwielbiam ten szum chociaż akurat u nas latem najzimniej i to niestety jeden z minusów ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo bym dała, żeby mieszkać w Trójmieście. Mam jednak nadzieję, że to marzenie się spełni. :) Pomijam minus temperatur, jednak klimat się ociepla. Dziś na plaży, na Stogach było równie gorąco, jak w Porto.

      Usuń
  18. Such beautiful pictures of you! So lovely! Such calming words. Such a freshing August post. So great to see your post. Thanks for all the calm at sea 💙💙💙💙💙💙💙💙

    OdpowiedzUsuń
  19. Such a wonderful post. I am in a landlocked state, Nebraska..so I have had a chance to got to our East coast and also on the Texas Coast (where it was much warmer). I dunno..the sea always makes me nervous. I think of hurricanes or just being hit by a wave and the worst. I have to say I did not enjoy my time at the beach. But I can understand why many find it calming. So great to see your fabulous post. I love your outfit too 💙😊💙😊💙😊

    OdpowiedzUsuń
  20. Morze jest obietnicą nowych lądów, przygód i tajemnic do odkrycia. Niech Ci ten pobyt nad Bałtykiem służy, a każdy dzień mija w niezapomnianej atmosferze. Pozdrawiam 🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joasiu widzę kolejne zdjęcia i wnioskuję, że dobrze się bawisz nad morzem. Na końcu pojawiła się ceramika z Bolesławca. Myślę teraz o nowej kolekcji z angielskiej lub jakiejś innej klasycznej porcelany z czerwonym wzorem.

      Usuń
    2. Bawię się i odpoczywam wspaniałe 😊 zwłaszcza, że pogoda dopisuje. Chodzę brzegiem morza, ale też po miastach. Widziałem na Jarmarku Dominikańskim kilka stoisk z ceramiką, a brat mi wysyła zdjęcia z Bolesławca, bo w razie czego kupi mi coś, jak mi się spodoba, bo jak wrócę do domu, to już nie będzie tej imprezy.
      Klasyczne piękno jest zawsze w cenie i na czasie. 👍 Pozdrawiam serdecznie 🌹

      Usuń
    3. Tak, to prawda. Klasyka zawsze będzie na czasie.
      Ale to unikaty nadają całości charakteru: czy to w strojach, czy w biżuterii, w wystroju wnętrz...
      Najbardziej interesujący ludzie wyrażają się w sposób wyjątkowy.

      Usuń
    4. A co do ludzi, to jeszcze mam jakiś taki wniosek, że im mądrzejszy człowiek, tym skromniejszy, bo w sumie tylko głupota lubi się puszyć i stroszyć piórka...

      Usuń
  21. Też uwielbiam Bałtyk i często o nim piszę. :)

    OdpowiedzUsuń

  22. I love the quote in the title, it's powerful and touching.
    You look so beautiful by the water <3

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam morze, tutaj się urodziłam i chyba nigdzie indziej nie potrafię żyć... Niestety, lato nad morzem bywa kapryśne, czasem trudno o pogodę, ale coś za coś :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, coś za coś. Ja tutaj oddycham i nie mam alergii. I kocham Bałtyk o każdej porze roku. 💙

      Usuń
  24. Widać szczęście na Twojej twarzy, woda i plaża rzeczywiście Ci służą.
    I piękne zdjęcia, takie wakacyjne z prawdziwego zdarzenia.
    Czerp, kochana, ile możesz... korzystaj. Wyglądasz pięknie!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Iwonko! Tobie też, raz jeszcze, życzę udanych wakacji! Uściski 😘🌹

      Usuń
  25. Que belo post! Eu compartilho com você essa
    paixão pelo mar, ele nos revigora e nos acalenta.
    Boas férias de verão! Beijos!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obrigado e cunprimentos Amiga Ane! 😊🌹🥰

      Usuń
  26. Innych mórz nie poznałam, a nad Bałtykiem byłam kilkanaście razy. Lubiłam chodzić brzegiem, bo wejście do wody mnie przerażało. Życzę udanych wakacji i serdecznie pozdrawiam. Iwona Zmyslona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bałtyk jest osobliwy, naprawdę. Szum fal i wszystko staje się lepszą wersją. Uściski Iwonko, myślami często jestem przy Tobie. ♥️💕

      Usuń
  27. You need to move somewhere seaside :) I bet it is pleasant near the Northern seas in this hellish summer, we have had 40C and over for a month now here in Central Europe and no rain in sight. I do not like sea in the summer, because it is too hot, but I would love to spent a few months at the sea in Autumn or Winter and work there peacefully.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Baltic Sea ⛵ I like always. But generally I don't like winter. So could!

      Usuń
  28. Bonjour Joanna
    Sublimes photos
    Merci de nous faire partager tes vacances
    Je suis fan de Garou depuis 2001
    Je te souhaite une belle fin de journée
    Ton amie Sylvie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bonjour Sylvie! Je te souhaite un beau week-end ensoleille! 🌞☕😘

      Usuń
  29. Kochana śliczne zdjęcia <3 Przepięknie wyglądasz <3 Tak mało w Polsce mamy, tego lata, trzeba czerpać jak najwięcej i zażywać dużo jodu Pozdrawiam bardzo serdecznie i życzę wszystkiego dobrego :) :) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Dorotko, w Polsce lata mamy stanowczo za mało. Dlatego trzeba łapać słonko na zapas. Uściski I serdeczności 🌺🍀 Trzymaj się ciepło.

      Usuń
  30. Witaj Joanno ! Piękne cytaty o morzu ! Ja całe życie mieszkam w pobliżu morza. Kiedyś bywaliśmy na plaży w każdej wolnej chwili. Tak, jestem dziewczyną z Północy, lecz serce moje jest w górach. Nie wiem dlaczego tak...? Po prostu. Piosenkę wysłuchałam tylko Ralpha, bo kocham Jego śpiewanie. Ściskam Cię kochana :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Ula, tak to czasem bywa, że serce ❤️ jest gdzie indziej. Ja z południowego zachodu, a serce ❤️ w Trójmieście. A Ralph studiował w Gdańsku, wczoraj tam byłam... Uściski I serdeczności 🌺🥀

      Usuń
  31. Your love for the Baltic Sea and its calming influence is so beautiful! Enjoy every moment by the water!



    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you very much! Greetings and kisses 😘

      Usuń
  32. Querida y bella amiga, precioso post, tranquilizador caminar por la orilla del el Mar Báltico, las imágenes son una maravilla.
    Sigue disfrutando de ese paraíso.
    Abrazos y besitos mi bella amiga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muchas gracias bella Liz! Bosos, saludos y abrazos! 💙

      Usuń
  33. Very beautiful photos and all the words about the sea! I felt like I smelled the sea, the freshness and the sound of the waves.💙💙💙

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you Юлия! Many greetings for you! 💙

      Usuń
  34. Beautiful series of photos Johanna.
    Here in the Netherlands there is a lot of water, I was born at the IJsselmeer, so when I go for a walk every day I see this lake, so I live by the water.
    I prefer the forests.
    You have a beautiful blog and I wish you a very good weekend.
    Greetings Irma

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I also love the forest, I live close to a forest, and there are plenty of forests in Gdańsk and Gdynia. Kind regards! Have a great weekend! 💙

      Usuń
  35. Mieszkam nad morzem, więc staram się spacerować jak tylko mam wolny czas. Morze koi. Ale też tu jest chłodniej, wietrzniej, nie zawsze mam ochotę moczyć stopy w wodzie.

    Niektóre cytaty natomiast takie sobie (szczególnie rozczarowuje Faulkner, bo od razu przyszło mi do głowy: no tak, gościu, ale jak się utopisz to nie znaczy, że morze nie wyrzuci cię na brzeg), szczególnie podoba mi się to, co powiedział Joseph Conrad. Nie widząc brzegu na którym zostali inni ludzie, przebywa się w spokojniejszym świecie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałabym mieszkać nad morzem i mam nadzieję, że kiedyś będę. :) A cytaty, jak to cytaty, każdemu wg postrzegania.

      Usuń
  36. JoAsiu!
    Przecudne są dzisiejsze cytaty. Domyślam się, że jesteś uzależniona od morza, kochasz słońce, szum morza, spacer po piasku... Prześlicznie wyglądasz, taka radosna, uśmiechnięta, wypoczęta. A każde zdjęcie to cudo od którego trudno oderwać oczy. Życzę Ci udanych wakacji i przesyłam moc uścisków:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No chyba jestem uzależniona od morza, bo kiedy tylko mogę, kiedy mam czas, jestem tutaj. Znam wiele mórz, jednak ten Bałtyk mnie woła... Dziękuję za dobre słowa, Kochana Łucjo, uściski!

      Usuń
  37. Coś jest w tej Gdyni niesamowitego, a w Orłowie wręcz magicznego.

    OdpowiedzUsuń
  38. Cześć Asiu, ta ceramika jest wprost cudowna. Gdzieś w internecie czytałam o tym artykuł. Bardzo mi się podobaja te wszystkie cytaty, które idealnie pasują do twoich zdjęć. Wspaniały post. Dobrze jest się zagłębić w te myśli. U mnie wakacje trwały w tym roku krotki, ale treściwie. Zrobiliśmy trochę tych kilometrów w naszych ulubionych Gorcach. Ściskam najmocniej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, lepsze krótkie i treściwe wakacje, niż żadne, prawda? Jak pochodziłaś po ukochanych górach, to liczę na fotorelację na Twoim blogu. Też mnie wołają góry ostatnio, może jeszcze uda mi się wyskoczyć przed wrześniem w Sudety albo Góry Sowie, zobaczę, jak to się potoczy. Uściski Kochana, dziękuję, że jesteś!

      Usuń
  39. Hola, querida amiga, es precioso lo que has publicado, esas imágenes hacen revivir refrescan el alma y el cuerpo, son bellísimas y todo lo que sea del mar, me encanta.
    También quiero decirte que estás preciosa en esas fotos eres muy bella. Ni enhorabuena por ser como eres porque me pareces muy buena gente.

    Estoy ausente de los blogs, porque estoy pasando muy malos momentos se me han ido al cielo dos de mis hijos. Esto es muy duro para una madre. Y te dejo por hoy.
    Te dejo un puñado de besos que llevan mis mejores deseos para ti y tu familia, que la vida te sonría hoy y siempre. ♥️🙅😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ♥️Muchas gracias por tan hermosa y honesta declaración. Agradezco que a pesar de la tristeza puedas apoyar a otra mujer de manera tan hermosa. Te entiendo a ti y a tu tristeza. Estoy contigo. Te envío mis respetos y buenos y hermosos pensamientos. Saludos cordiales y cordiales saludos. ♥️

      Usuń
  40. Olá, amiga Joanna!
    Belíssimas fotos de belos lugares e do poderoso e infindável Mar. Um belo bilhete postal das tuas férias aqui nos trazes.
    Músicas e poemas igualmente muito bonitos, que muito gostei. Parabéns!
    Excelente partilha, estimada amiga.

    Deixo os meus votos de feliz fim de semana, com tudo de bom.
    Beijinhos, com carinho e amizade.

    Mário Margaride

    http://poesiaaquiesta.blogspot.com
    https://soltaastuaspalavras.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obrigado, querido amigo, por sua gentileza e palavras gentis. Saudações a você, desejo um fim de semana maravilhoso e de muito sucesso!

      Usuń
  41. Lovely post -Christine cmlk79.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  42. Coucou Joanna
    Merci beaucoup de ton passage sur mon blog
    J'espère que tu vas bien
    Je te souhaite un bon week-end
    Ton amie Sylvie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chère Sylvie, merci pour votre beau commentaire et vos salutations de la mer Baltique. Des bisous, bonne semaine !

      Usuń
  43. Morze to najbardziej tajemnicze miejsce na ziemi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. And the Earth is the most mysterious place in space. :))

      Usuń
  44. such a beautiful reflection on the calming power of the sea! the Baltic Sea has a unique charm, and it’s wonderful that you’ve found your place of power at the Orłowski Cliff in Gdynia👍👍

    OdpowiedzUsuń
  45. Cudowna porcelana . Woda ma działanie uspokajające

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Julio, woda jest czymś niesamowicie relaksacyjnym, pozdrawiam!

      Usuń
  46. Widzę, że mój komentarz w spamie lub w eterze, może dlatego, że pisałam z wyspy?
    Napiszę więc tylko, że morze Ci bardzo służy, dodałaś piękne zdjęcia, a szczęście i spokój widać z każdego kadru!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jotko, sprawdzam spam bardzo często i niestety, nie znalazłam tam Twojego komentarza. Pozdrawiam Cię bardzo mocno i serdecznie!

      Usuń
  47. A disfrutar mucho de ese mar, siempre es relajante y transmite sensaciones positivas.
    Feliz domingo.
    Saludos Cordiales.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ¡Estoy muy feliz y os mando saludos desde el Mar Báltico!

      Usuń
  48. Joaneczko jestes cudna w trj kobaltowrj sukieneczce. 💙💙💙 Ja już w pociągu do Warszawy ale dziekuje sto razy za spotkanie i za to że jesteś. Czekam na twój tomik wierszy. Buziaki kochana pa pa pa 😘😘😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kochana za wszystko! Posyłam Ci uściski i serdeczności, jeszcze z Gdańska! Buziaki!

      Usuń
  49. Wszystkie cytaty bardzo piękne i bardzo inspirujące :) Sama kocham wodę, pod każdą postacią. Nie tylko morze, ale również jeziora czy nawet rzeki. Podziwiam, łapię pozytywną energię, koję się. Zdecydowanie jestem team morze, ale uważam, że i góry mamy piękne i doliny, i miasta i wsie... w Polsce jest wiele cudownych miejsc, które potrafią w sobie rozkochać nie jedno serce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cały świat jest cudny, Klaudio, od najmniejszej wioski po ogromne metropolie, od strumyczków po rzeki,od mórz po oceany... Jest moc na tej naszej Ziemi. Serdeczności dla Ciebie!

      Usuń
  50. So beautiful you JoAnna. Summer dreamer love!

    OdpowiedzUsuń
  51. Boa noite, amiga Joanna
    Passando por aqui, revendo este belo post, que muito gostei, e para desejar uma feliz semana, com tudo de bom.
    Beijinhos, com carinho e amizade.

    Mário Margaride

    http://poesiaaquiesta.blogspot.com
    https://soltaastuaspalavras.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  52. Boa noite, amiga Joanna
    Passando por aqui, revendo este belo post, que muito gostei, e para desejar uma feliz semana, com tudo de bom.
    Beijinhos, com carinho e amizade.

    Mário Margaride

    http://poesiaaquiesta.blogspot.com
    https://soltaastuaspalavras.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  53. Boa noite, amiga Joanna
    Passando por aqui, revendo este belo post, que muito gostei, e para desejar uma feliz semana, com tudo de bom.
    Beijinhos, com carinho e amizade.

    Mário Margaride

    http://poesiaaquiesta.blogspot.com
    https://soltaastuaspalavras.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obrigado, meu amigo, e cumprimentos da bela Gdańsk.

      Usuń
  54. Jakie piękne nadwodne kadry! Tak bardzo się mi podobają, że przy niektórych miałam wrażenie, iż sama z Tobą tamtędy wędrowałam. Podoba mi się dobór cytatów, ja tak nie potrafię. A w ogóle to wyglądasz rewelacyjnie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potrafisz, potrafisz, Karolino! Jesteś niesamowita. Uściski!

      Usuń
  55. Piękny wpis kochana:)
    Uwielbiam czytać, co u Ciebie, a zawsze tyle się dzieje:)
    Cytaty idealnie trafione:)
    Moc serdeczności przesyłam Asieńko, także tych imieninowych:):);)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Morgano i posyłam Ci moc serdecznych myśli!

      Usuń
  56. Precioso post Joanna. Un placer pasarme por aquí y poder ver todo lo que nos muestras. Un beso

    OdpowiedzUsuń
  57. Morze ....balsam dla duszy i Twój post jest taki również 🙂. Ja też kocham wodę! I za chwilę u mnie relacja znad morza. Pozdrawiam Cię serdecznie i zapraszam do mnie flowersblossominthewintertime.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno odwiedzę Twój blog, pozdrawiam i dziękuję za wizyte!

      Usuń
  58. Przepiękny Bałtyk, w tym roku nie dane było mi tam być, ale tęsknię za nim.
    Zachwycam się zdjęciami, wspaniałe krajobrazy i Ty śliczna, taka wypoczęta i szczęśliwa!<3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bałtyk naprawdę jest osobliwym morzem. Zna się inne, a on i tak nas przyciąga... W tym roku był wyjątkowo ciepły. Dziękuję za dobre słowa, Kingo, posyłam Ci dobre myśli i serdeczności!

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, zawsze odpiszę i zajrzę do Ciebie w miarę czasowych możliwości: czasem szybko, niekiedy później, ale zajrzę na Twój blog. Pozdrawiam. :)