Translate

19 kwietnia 2021

Najpiękniejsze polskie blondynki

 Wiem, że nie ma brzydkich kobiet, że Polki są szczególnie piękne, ale albo nie mam koncepcji na posty ostatnio, albo nie znam innych cudnych blondynek. Prezentuję zatem moje najulubieńsze Polki, które osobiście lubię z blond włosami. Zdjęcia pięknych Pań znalazłam w internecie i nie znam autorów.

Czekam też na Wasze propozycje, a o blondynkach ze świata pisałam TUTAJ.

Aneta Kręglicka (1965) - cudna  - pierwsza Polka, która zdobyła tytuł - Miss World'89, zdolna i ambitna bizneswoman i modelka.

Lucyna Winnicka (1928 - 2013) - wybitna, ale niestety, zapomniana aktorka o przepięknych oczach, niesamowita jako Matka Joanna od Aniołów. Wspaniała i piękna. Także publicystka i dziennikarka, prawniczka z pierwszego wykształcenia. Zmarła w domu opieki, niemal zapomniana.

Anna German (1936 - 1982) - polska piosenkarka, którą lubię przez mojego ojca. Odeszła w nocy i wiadomość o jej przedwczesnej śmierci ogłoszono w komunistycznej Polsce w moje urodziny i potem co roku ojciec mi to przypominał, katował mnie jej piosenkami. Ale fakt: uwielbiam Eurydyki tańczące i utwór Надежда.

Agnieszka Osiecka (1936 - 1997) - poetessa, muza artystów, autorka tekstów wielu piosenek. Zdolna, piękna, zagmatwana w sobie, zwitkaczona i najpiękniejsza, jako "i jasna i zbożowa".  Jak mam doła śpiewam jej piosenki, zwłaszcza Sama chciała.

Beata Tyszkiewicz (1938) - cudowna. Tyle mogę o niej powiedzieć i to, że wg mnie najładniej wyglądała z jasnymi włosami. Jakoś mi nie pasowały jej czarne włosy w serialu Wielka miłość Balzaca.


Pola Raksa (1941) -  "poróżniła nas za jej Poli Raksy twarz" śpiewał Perfect w hicie pt. Autobiografia. Na dodatek cudowna aktorka, która wiedziała, kiedy zejść ze sceny. Jedna z najpiękniejszych twarzy polskiej kinematografii. I dla niej jednej zrobię wyjątek i dam dwa jej zdjęcia, bo nie mogę się zdecydować, które ładniejsze.

Barbara Kwiatkowska (1940) - pseudonim art. Barbara Lass - piękna dziewczyna, która trafiła na ekrany. Niesamowita uroda.To dzięki jej roli w filmie Jowita wg prozy Stanisława Dygata, moja córka ma piękne imię.

Barbara Brylska (1941)– polska aktorka filmowa i teatralna. Jedna z najwybitniejszych polskich aktorek powojennych i niewątpliwie jedna z najpiękniejszych. Dobrze wyglądała też z ciemnymi włosami, jednak dla mnie piękniej wygląda jako blondynka.

  Małgorzata Braunek (1947-2014) - kobieta, która sprawiła, że nie wyobrażam sobie innej Izabeli Łęckiej.

Grażyna Barszczewska (1947) - piękna aktorka, której głos po prostu uwielbiam!

Ewa Szykulska (1949) - jak dla mnie cudna twarz. Zdolna aktorka z bardzo charakterystycznym głosem.

Gabriela Kownacka (1952-2010) - doskonała aktorka. Rewelacyjna w Trędowatej.

Bożena Adamek (1952) - słodka jako Julia w dramacie Shakespeare'a w Teatrze TV, genialna w roli Elżbiety Habsburżanki w serialu Królowa Bona. Dla mnie piękna kobieta i bardzo zdolna aktorka.

 Dorota Stalińska (1953) - przede wszystkim piękna kobieta o niesamowitych, przepięknych oczach i bardzo oryginalnym głosie. Świetna wokalistka, interpretatorka poezji, poetka... A nade wszystko aktorka o ogromnym talencie i ciekawej osobowości. Uwielbiam!

Edyta Geppert (1953) - jedna z moich ulubionych artystek. Zdolna, piękna, z klasą.

Grażyna Szapołowska (1953) - kobieta o wielu wcieleniach kolorystycznych, która jednak zawsze wraca do blond włosów i one najbardziej jej pasują. Była blondynką kiedy zagrała w Innym spojrzeniu i stworzyła w tym filmie świetną kreację w duecie z Jadwigą Jankowską - Cieślak. Dla mnie jedna z najlepszych polskich aktorek. Nigdy nie zapomnę jak mnie zachwyciła na PPA we Wrocławiu  interpretując utwór Jonasza Kofty Podróżą każda miłość jest.

Jolanta Żółkowska (1955) - niezapomniana Basia z cudownego serialu Dom. Moim zdaniem niewykorzystany talent i uroda. O wiele ładniejsza od starszej siostry, Joanny. Szkoda, że nie zrobiła większej kariery, bo miała wszelkie atuty.

Maria Pakulnis (1956) - z pierwszego wykształcenia pielęgniarka, która na szczęście trafiła do PWST. Uwielbiam jej błękitne oczy, zdolności wokalne podziwiane na PPA we Wrocławiu i jej wybitne zdolności aktorskie. jedna z moich bardzo ulubionych polskich gwiazd filmu i teatru z naciskiem na teatr.

Joanna Pacuła (1957) - co prawda aktorka podczas polskiej kariery była brunetką, to jednak zawsze w czasopismach pisali o niej "Polish Beauty". Miała epizod z blond włosami na początku lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku i wyglądała doskonale.


Grażyna Torbicka (1959) - piękna i mądra prezenterka, dziennikarka, osobowość.

Maria Probosz (1961-2010) - jak dla mnie największa sex-bomba PRL-u. Cudna twarz i boskie ciało. Aktorka zdolna; może nie była wybitna, jednak większość reżyserów nie dała jej szansy zabłysnąć, nie wykorzystała jej potencjału skupiając się na urodzie i figurze.

Katarzyna Figura (1962) - im starsza, tym lepsza. Lepsza, cudowna, charakterystyczna aktorka, która nie boi się wyzwań, pozwala oszpecić się do roli. Uwielbiam... Plus ten text z Kilera: No co ty Kiler, uchujałeś? 300 dolarów? A co ja za to kupię? Waciki?

Marta Klubowicz (1963) - jedna z najpiękniejszych i najzdolniejszych polskich aktorek filmowych i teatralnych. Absolwentka wrocławskiej PWST. Tłumaczka literatury niemieckiej i świetna poetka, autorka kilku tomików poetyckich... I MGIEŁKA. 

Zawsze czekałam na okładkę z jej zdjęciem. I dlatego dwa zdjęcia.

Małgorzata Foremniak (1967) - różnie krytycy oceniają jej aktorstwo. Dla mnie jest dobrą aktorką i piękną kobietą, która najlepiej i najjaśniej wygląda z blond włosami, chociaż wystartowała jako piękna brunetka.

Bogna Sworowska (1967) - cudna kobieta, piękna modelka.

 Joanna Fligiel (1968) - polska poetka o urodzie i figurze hollywoodzkiej gwiazdy. Autorka trzech tomów poetyckich, pomysłodawczyni i redaktorka naczelna Babińca Literackiego. Feministka, u której uroda idzie w parze z talentem, intelektem, wrażliwością i dobrem. Autorem zdjęcia Joanny jest Andrzej Walkusz.

Agnieszka Wagner (1970) - przecudna, po prostu super uroda. Na pewno jedna z najpiękniejszych polskich aktorek bez formalnego, aktorskiego wykształcenia. Kobieta bez wieku, zawsze piękna.

Izabela Scorupco (1970) - jedyne, co mogę o niej powiedzieć, to to, że jest naprawdę piękna, bo żadna jej rola nie powaliła mnie na kolana, ale uroda i owszem.

Anna Maria Jopek (1970) - cudowna, naprawdę śliczna kobieta i rewelacyjna wokalistka.

Ewa Pacuła (1971) - siostra Joanny Pacuły, prezenterka, modelka i bloggerka.

Katarzyna Nosowska (1971) - świetna wokalistka, dobra poetka i autorka tekstów, bezbłędna aktorka (wielka strata dla polskiego teatru i filmu, że nie dostała się do PWST), a przede wszystkim piękna, mądra i odważna kobieta. Uwielbiam! i Kocham jej tekst BEZ ODDECHU i żałuję, że sama go nie zaśpiewała.

Małgorzata Kożuchowska (1971) - dobra i piękna aktorka. Mnie najbardziej podoba się z długimi jasnymi włosami, chociaż krótkie włosy to chyba jej znak rozpoznawczy.

. Magdalena Cielecka (1972) - jedna z moich bardzo ulubionych polskich aktorek i śliczna dziewczyna, na której twarzy widać charakter.

 Joanna Brodzik (1973) - najpierw objawiła się światu jako brunetka, potem nosiła miodowe, półdługie włosy. Mnie się podoba z długimi blond włosami ta piękna i zdolna aktorka.
 

Martyna Wojciechowska (1974) - dziennikarka, prezenterka i podróżniczka. Uwielbiam!


Tamara Arciuch (1975) - aktorka zaproponowana przez Jerzego. Podobała mi się w filmie Wesele i przede wszystkim jako Anna German w programie Twoja twarz brzmi znajomo.
 

Monika Kwiatkowska (1975) - po prostu piękna.

Urszula Grabowska (1976) - bardzo zdolna i piękna aktorka, niesamowita w filmie pt. Joanna.

Magda Mołek (1976) - mądra dziennikarka wspierająca kobiety, cudna kobieta z aksamitnym głosem.

Agata Buzek (1976) - uwielbiam! Po prostu petarda!

Małgorzata Bela (1977) - modelka i sporadycznie aktorka, kobieta o niesamowitych oczach. Dla mnie jedna z najpiękniejszych i najlepszych modelek współczesnych.

Katarzyna Bonda (1977) - zaczęłam od runy (Dziewiąta runa), bo fascynują mnie alfabety... I od tego, że urodziła się w ten sam dzień, co ja. Częściej słucham w samochodzie, niż czytam, ale jest to pisarka z lekkim piórem i pięknym ciałem.

Magdalena Boczarska (1978) - bardzo, ale to bardzo zdolna i śliczna aktorka.

Weronika Książkiewicz (1981) - petarda, temperamentna, zdolna i kosmicznie śliczna!


Joanna Kulig (1982) - bardzo zdolna i ładna. Utalentowana wokalnie. Życzę jej świetlanej aktorskiej przyszłości.

Joanna Moro (1984) - długonoga piękność, która wcieliła się w postać Anny German.

Agnieszka Żulewska (1987) - piękna i zdolna, nieco drapieżna blondynka.

Joanna Opozda (1988) - na razie wiem o niej tylko tyle, że ma śliczną buzię, ale z taką twarzą można wiele zdziałać w filmie, czego jej życzę.

Julia Pietrucha (1989) - prześliczna dziewczyna, dobra aktorka i zdolna piosenkarka.

Aleksandra - Ola - Adamska (1990) - petarda! Bardzo zdolna i śliczna dziewcznyna, której życzę mnóstwa rewelacyjnych ról!

Karolina Bielawska (1999) - troszkę podobna do mojej ulubionej aktorzycy Margot Robbie - Miss Polonia 2019 i druga w historii Polka z tytułem Miss World'2021. 

16 komentarzy:

  1. Piękne przykłady, choć nie wszystkie panie znam i nie wszystkie są naturalnymi blondynkami.
    Dodałabym Gabrielę Kownacką, świetna aktorka i piękna blondynka:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, ale założyłam, że daję te, które lubię w blond włosach.
      Też miałam blond loczki, a teraz, po latach farbowania
      mam coraz ciemniejsze odrosty. :)

      A Kownacka jak najbardziej.
      Dziękuję i pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. Dodam blondyneczki--

    Magdalena Mołek
    Ewa Wachowicz
    Joanna Liszowska
    Małgorzata Socha
    Tamara Arciuch
    Halina Mlynkova
    Magda Gessler

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodałeś. :)
      Mlynkova ładnie wygląda
      w jasnych włosach, fakt.

      Dzięki i pozdrawiam.

      Usuń
  3. Tą Małgorzatą Kożuchowską mnie zaskoczyłaś. Była piękną kobietą o nietuzinkowej urodzie. Szkoda, że styliści tak ją "poprawili".

    Joanna Brodzik zawsze mi się podobała, słodka kobieta w każdej fryzurze. Ma piękny uśmiech.

    Martyna Wojciechowska chyba się nie starzeje. Specyficzna uroda, każda jej sesja zdjęciowa mi się podobała.

    Joanna Kulig to jest dla mnie zjawisko.

    OdpowiedzUsuń
  4. Duża galeria pięknych, polskich kobiet - wspaniałych i utalentowanych.
    Trudno wybrać tę naj...
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niezmiernie mi miło. Nie wiem jak dziękować. Nie spodziewałam się, że byłam aż taka ładna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo dziękuję.
      Także za zwrócenie uwagi
      na błędy.
      Już na zawsze zapamiętam:

      "nie mówi się że ktoś jest we włosach, w fryzurze

      tylko z włosami, z burzą włosów, z fryzurą" .

      Dziękuję!!!

      Usuń
  6. Adamek,Probosz, Bonda, Bela,Swarowska-nie kojarzę. Joanne Fligiel przedstawiałaś przy okazji prezentacji jej wierszy w oddzielnym poście. Piękne są wszystkie kobiety, ale nie wszystkie są zadbane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W każdej istocie widzę coś pięknego.
      W każdej kobiecie.

      Moc serdeczności i pozdrowień.

      Usuń
  7. Z gustami się nie dyskutuje, ale gdybym mogła dodać jeszcze jedną piękną Blondynkę, to byłaby to z pewnością moja Córka👱‍♀️💖
    Zapytasz, dlaczego zapewne? bo jej wieczny uśmiech jest jej najpiękniejszą ozdobą😍
    Pozdrawiam cieplutko, zdrówka życząc, pogody ducha i uśmiechu🌞☕🍩💛🌷😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja też jest blondynką,
      ale od lat lekceważy ten kolor
      i robi się na rudo.

      Moc serdeczności!

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, zawsze odpiszę i zajrzę do Ciebie w miarę czasowych możliwości: czasem szybko, niekiedy później, ale zajrzę na Twój blog. Pozdrawiam. :)