Translate

19 sierpnia 2024

700, 70 i 7!

  Hallo!


 
    Witajcie w siedemsetnym poście na moim blogu! Jest to również siedemdziesiąty post w tym roku i siódmy w bieżącym miesiącu! Dlatego też będzie to "post na totalnym luzie", bo wciąż jestem na wakacjach i absolutnie nie mam głowy do wypisywania mądrych, ważnych tekstów. Zresztą zbyt szczęśliwa jestem, aby się dołować i udawać poważną. Wróciło do mnie moje jasne, wewnętrzne Słońce, radość i blask. 🤗☀️🌻




        Dzisiaj - mamy absolutnie wyjątkową pełnię Księżyca w znaku oryginalnego, rewolucyjnego, nieszablonowego Wodnika, która uściśli się o godzinie 20:25 polskiego czasu. Bardzo trudne aspekty planetarne mamy nad głowami, a wszyscy wiemy, że się dzieje "jako w niebie tak i na Ziemi", ponieważ - jak pisze Astrolog Merkurja: "Czegoś tak intensywnego letnie niebo nie widziało od dawna. W tym dniu trzeba iść za ciosem i nie oglądać się za siebie, bo to co było minęło bezpowrotnie i nawet kurz nie został na Mlecznej Drodze". Myślę, że de facto możemy spodziewać się niespodziewanego zarówno na własnych poletkach, jak i w globalnej przestrzeni, a jak będzie - zobaczymy. Pełnię i jej działanie mocno odczuwamy trzy dni przed i dwa po jej uściśleniu. 


        Proponuję zatem dla wyciszenia, pomedytowania i przemyślenia garść cytatów autorstwa człowieka, którego od wielu lat bardzo lubię i cenię, ciągle czytam i wciąż wracam do tego, co stworzył. Tym człowiekiem jest Carl Gustav Jung, który był szwajcarskim psychiatrą, psychologiem, naukowcem, artystą malarzem. Był także jednym z twórców psychologii głębi, na bazie której stworzył własne koncepcje ujęte jako psychologia analityczna (w opozycji do Freuda, z którym się wcześniej przyjaźnił). Wprowadził pojęcia nieświadomości zbiorowej, synchroniczności oraz archetypu, które odegrały także wielką rolę w naukach o kulturze. Uwielbiam, kocham jego "Archetypy i symbole" oraz "Psychologię i religię".

        Mam nadzieję, że cytaty będą dla Was inspiracją do wgłębiania się w psychologię głębi. 

*

Prawdziwy człowiek to taki, który zarówno z Bogiem, jak i z diabłem chodzi pod rękę.

*

Sny są kompensacją świadomej postawy człowieka.

*

 Tym, co sprowadziło mnie na bezdroża, była moja pasja samotnika, zachwyt nad samotnością. Natura wydawała mi się pełna dziwów, w które chciałem się zagłębić. Każdy kamień, każda roślina, wszystko wydawało się ożywione, nie do opisania. Zanurzyłem się wtedy w naturze, by tak rzecz - wślizgnąłem się do jej istoty, z dala od świata ludzkiego.

  *
Świat zapyta cię, kim jesteś, a jeśli nie wiesz, świat ci powie.
*
Jeśli człowiek wie więcej niż inni, staje się samotny.
*
Wszystko, co irytuje nas w innych, może prowadzić do zrozumienia nas samych.
*
Życie naprawdę zaczyna się po czterdziestce. Do tego czasu po prostu prowadzisz badania.
*
Jesteś tym, co robisz, a nie tym, co mówisz, że zrobisz.
*
Poznanie własnej ciemności jest najlepszą metodą radzenia sobie z ciemnością innych ludzi.
*
Dopóki nie uświadomisz nieświadomości, będzie ona kierować twoim życiem i będziesz to nazywać przeznaczeniem.
*
Bądź wdzięczny za swoje trudności i wyzwania, ponieważ zawierają one błogosławieństwa. W istocie... Człowiek potrzebuje trudności; są one niezbędne do zdrowego rozwoju osobistego, indywidualizacji i samorealizacji.
*
Każdy, kogo spotykasz, wie coś, czego ty nie wiesz, ale powinieneś wiedzieć. Ucz się od nich.
*
Nie jestem tym, co mi się przydarzyło, jestem tym, kim chcę się stać.

          Urodziłam się w pełnię w Wodniku, zwaną na Zachodzie Błękitnym Księżycem, Księżycem Jesiotrów albo Kukurydzianą Pełnią, a u nas Zbożową Pełnią (może dlatego tak kocham chlebek?), ale wypadała ona w inny dzień, niż tegoroczna. Taki urodzeniowy Księżyc świadczy o dużej intuicji i sprawia, że jestem bardziej Wodnikiem niż Panną, ponieważ Wodnika mam również w ascendencie (miejsce i godzina urodzenia). Generalnie: uwielbiam pełnie, zwłaszcza tzw. Superksiężyce, kiedy Księżyc znajduje się najbliżej Ziemi i wydaje się ogromny. Mam też wiedźmi instynkt.

        Pozdrawiam serdecznie wszystkich, którzy do mnie zaglądają, z ukochanego Trójmiasta. Życzę Wam dobrego, kreatywnego i udanego nowego tygodnia! Miejcie się zdrowo i ciepło. I zostawiam jeszcze kilka migawek z dzisiejszego spaceru po Gdańsku.

Who's that lipstick 💄 on the cup? ☕


        Bursztyny - po prostu kocham i uwielbiam! A w chińskim horoskopie jestem spod Koguta, a takich bursztynowych kotków jest w Gdańsku kilka, tylko trzeba się rozglądać.

                 Park Oliwski - jak zawsze 😍 piękny. 😊
            Rajskie jabłuszka - śliczne i piękne nenufary - można tylko podziwiać...
              A z wieży na Wzgórzu Pachołek widać wspaniałą panoramę Gdańska z morzem włącznie. 😍
 
 Gzik mama nam robiła jak byliśmy z bratem niegrzeczni (więc czasem specjalnie rozrabialiśmy), a teraz jest podawany jako rarytas: zapieczone pyrki w mundurkach, biały ser z cebulką, rzodkiewką, szczypiorkiem i masło, pyszota...
                        Księżyc w pełni nad Gdańskiem - spektakularny widok. :)
        A panorama Gdyni i gdyński Bulwar, również zachwycają swoim osobliwym pięknem.

        W Gdańsku też jest mnóstwo okwieconych, pięknych miejsc. Uwielbiam takie!
                    A dzikie plaże w Gdyni zawsze emanują spokojem szumu fal...
Gdańsk to piękne miasto, Trójmiasto - to w ogóle jedno z najpiękniejszych miejsc w Polsce...
Jednak... wszystko dobre, co się dobrze kończy... I nastaje czas powrotu do domciu, do rzeczywistości...

119 komentarzy:

  1. Kochana
    A ja życzę Ci z serca pięknego wakacyjnego czasu oraz uśmiechu:):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Droga Morgano, posyłam Ci uśmiech!

      Usuń
  2. Buone vacanze,700 post sono tanti,continua così!

    OdpowiedzUsuń
  3. A disfrutar de las vacaciones, y felicidades por la 700 publicación!

    OdpowiedzUsuń
  4. Complimenti per il tuo 700 post, un grandissimo traguardo

    OdpowiedzUsuń
  5. Parabéns pelos 700 posts, amiga Joanna! Que muitos mais venham com a beleza que já nos habituaste.
    Beijinhos e feliz semana, com carinho e amizade.

    Mário Margaride

    http://poesiaaquiesta.blogspot.com
    https://soltaastuaspalavras.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Congratulations! Thanks for the wonderful and beautiful post! So insightful 💙💙💙💙💙💙💙 All the best to you and your blog!

    OdpowiedzUsuń
  7. Awesome! I love the quotes! Such a beautiful post! All the best in what you do! You are always so inspiring. 💙🌈💙🌈💙

    OdpowiedzUsuń
  8. Congratulations! Excellent work and we are very fortunate to have a fellow blogger like you, Joanna.

    OdpowiedzUsuń
  9. Congrats on the postaversary! Hope the inner sun lasts well into Autumn :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Na wstępie chciałam Ci napisać, że cieszę się z Twojej twórczej rocznicy
    i życzę jeszcze wielu tematów do opowiedzenia. Nie wiadomo, co los nam szykuje, ale można mu pomóc obracając się w odpowiednim towarzystwie.
    Z wymienionych cytatów najbardziej utkwił mi w pamięci ten:
    "Dopóki nie uświadomisz nieświadomości, będzie ona kierować twoim życiem i będziesz to nazywać przeznaczeniem."
    Badania C.G. Junga nad ludzką psychiką bardzo cenię.
    Dobrego tygodnia Joanno! 🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że doszły nowe, przepiękne zdjęcia. Niech one i ten wspaniały czas spędzony nad morzem, da Ci siłę na każdy kolejny dzień, aż do następnych wakacji. Serdecznie pozdrawiam. 🤗 Jest moc!

      Usuń
    2. Tak! I może nie uwierzysz, ale właśnie o Tobie myślałam! 😘😍

      Usuń
    3. Zapytałam Cię u mnie na blogu, ale nie wiem, czy widziałaś? Jakie kino drogi polecasz? Jeśli będziesz miała chwilę, to odpisz. Pozdrawiam, dobrego weekendu! 🤗

      Usuń
    4. Widziałam, MaB, ale w drodze miałam problemy z netem! Na pewno przyjdę do Ciebie niebawem, uściski! Dobrego nowego tygodnia, pełnego słońca.

      Usuń
  11. Tym, co sprowadziło mnie na bezdroża, była moja pasja samotnika, zachwyt nad samotnością. Natura wydawała mi się pełna dziwów, w które chciałem się zagłębić. Każdy kamień, każda roślina, wszystko wydawało się ożywione, nie do opisania. Zanurzyłem się wtedy w naturze, by tak rzecz - wślizgnąłem się do jej istoty, z dala od świata ludzkiego.

    Bądź wdzięczny za swoje trudności i wyzwania, ponieważ zawierają one błogosławieństwa. W istocie... Człowiek potrzebuje trudności; są one niezbędne do zdrowego rozwoju osobistego, indywidualizacji i samorealizacji.

    Wspaniale powiedziane, to sens istnienia i rozwoju duchowego, co mogę potwierdzić z perspektywy przeżytych lat. Na szczęście ta wiedza przyszła do mnie wiele lat temu w bardzo trudnym okresie mojego życia, więc mogłam z niej zrobić użytek w praktyce, co było prawdziwym błogosławieństwem.
    Junga i Freuda czytałam w szkole pielęgniarskiej i było to dla mnie prawdziwe objawienie, jednak dopiero patrząc wstecz, mogę należycie ocenić ich pracę. Od trzech dni obserwuję księżyc jednak dzisiaj chyba go nie zobaczę, bo niebo jest mocno zachmurzone. Joasiu, gratuluję osiągnięć na blogowej niwie, 700 postów to kawał życia, ogrom pracy i refleksji. Cieszę się, że humor Ci się poprawił i podładowałaś swoje wewnętrzne akumulatory. Dzięki za tego posta, buziaki przesyłam, niech Pełnia Jesiotrów przyniesie Ci same dobre rzeczy !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Jung i Freud wiele wnieśli do współczesnej psychologii, ale mnie jest dużo bliżej do Junga. Jakoś jest mi bliższy, wydaje się bardziej wnikliwy. A pełnia była piękna, teraz już jest czas powrotu do rzeczywistości, przygotowania do pracy... Moc serdeczności, Elu!

      Usuń
  12. Gratuluję 700 wpisów na blogu! To wspaniały wynik. Gratuluję też siedemdziesiątki.
    Wybrałaś bardzo ciekawe cytaty Junga. Dają wiele do myślenia.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Haniu i moc pozdrowień posyłam do Ciebie!

      Usuń
  13. Congrats on 700 posts! That's a lot :-D Carl Jung was interesting man. I don't know too much about astrology but the girl I work with knows so much. She was telling me that my Moon sign is Leo and Sun sign is Taurus. I need to read up what it all means.

    OdpowiedzUsuń

  14. A great 700th post, congratulations!
    Yes, it is better to be careful in the near future, because everything is possible.
    Hugs

    OdpowiedzUsuń
  15. Gratulacje, bo każdy post, to nie byle co, zawsze ciekawy i przemyślany, nawet z pozoru lekkie treści.
    Korzystaj z nadmorskiego wypoczynku, posyłam buziaki i uściski:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skorzystałam na maxa, Jotko, choć i tak nie chciało mi się wracać. Uściski!

      Usuń
  16. Great Moments!

    Beijos e Abraços,

    BLOG | Instagram

    OdpowiedzUsuń
  17. JoAnna Many congratulations 👏 on celebrating the 700th post on your Blog and the 70th this year.
    I didn't know Carl Gustav Jung, the quotes you chose were very interesting, I especially liked "You are what you do, not what you say you will do".
    How relaxing the the image of the moon reflected in the sea.
    Your photos are so beautiful.
    Continuation of an excellent holiday.
    My friend, thank you for your concern for me and for your visits. Everything is fine with me, but I was on vacation at my daughter's house in Macau and although I posted the reason for my absence on my main blog (Divagar Sobre Tudo um Pouco), I forgot to mention it on the other blogs I have.
    Kisses

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I'm so glad you're here, Maria. My daughter is flying to China in October. I will check out your main blog, I send you my best regards!

      Usuń
  18. 🙏🏼💛🌻🔮✨Hi pretty girl! congratulations dear Joanna, i hope you continue enjoying your beautiful blue summer and here's to many more interesting and poetic posts!!
    Sending lots of kisses and hugs from Argentina, a wave of polar cold across the country. 💎💙🌊💦🌧🐟

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you dear Hada - Karolina! I'm in my home now... Kisses from Bolesławiec. All the best!

      Usuń
  19. Me encanto la luna y las citas.. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  20. Querida y bella amiga , Felicitaciones por las 700 entradas, que sigan muchas mas.
    Disfruta de tus vacaciones.
    Abrazos y besitos bella amiga 🌹💋🌹

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ya estoy en casa, querida Liz, pero pasé unas buenas vacaciones. ¡Saludos a ti, hermosa y sabia amiga!

      Usuń
  21. Za rzadko patrzę w księżyc. Przegapiam wszystko, co na niebie. Ale tyle dzieje się na Ziemi... C.G. Jung dobrze prawił. Zwłaszcza, że kto wie więcej niż inni, staje się samotny ✌️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ktoś powiedział: "A niebo zostawmy im: aniołom i gwiazdom".... Ale ja tak bardzo to lubię... Dobrego, Sivka!

      Usuń
  22. Felicitaciones por tus post,tambien me encanta Karl.Jung,disfruta tus vacaciones,relajate todo lo que puedas y egresa feliz y honesta.Te mando un gran abrazo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ¡Gracias! Veo belleza en cada flor, en cada persona, estoy feliz de estar viva. Saludos, abrazos!

      Usuń
  23. Wow, 700 post sono davvero tanti, i miei complimenti 👏👏
    Conosco Jung avendolo studiato all'università.
    Un saluto e buona continuazione di vacanze 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grazie, Fra. Cercherò di continuare a scrivere post interessanti. Un abbraccio e cordialità, buona nuova settimana!

      Usuń
  24. Gratuluję tak dużej wytrwałości w prowadzeniu bloga i wiedzy astrologicznej. Ja, jako Wodnik urodzony w nowiu chętnie czytam takie informacje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam Wodniki, zawsze mam z nimi flow. Mój pierwszy chłopak był spod Wodnika. :))) Uściski, Mirko!

      Usuń
  25. Bonjour Joanna
    Super bravo a toi pour ton 700 ieme article
    Moi aussi je suis verseau née le 29 janvier
    Je te souhaite une excellente journée
    Sylvie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Merci beaucoup pour vos gentils mots, Sylvie. Je vous souhaite une bonne nouvelle semaine, cordialement.

      Usuń
  26. Ciekawe cytaty. Bursztyny: też uwielbiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też kocham bursztyny! Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  27. Dear JoAnna! Please accept my deepest congratulations!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you very much, dear Irina, have a great neew week!

      Usuń
  28. Felicidades por estas entradas publicadas. Te deseo un termino muy feliz del verano.
    Un abrazo, amiga

    OdpowiedzUsuń
  29. CIekawe cytaty. Ten o trudnościach jest taki prawdziwy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i posyłam Ci dobre myśli. :)

      Usuń
  30. Gratuluję siedemsetnego wpisu na blogu.
    Co prawda ja Koziorożec, więc ziemia, ale księżyc wiadomo musi być :) Mądre cytaty. Życzę spokojnego wypoczynku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koziorożec to dobry, ziemski znak! Uściski i moc serdeczności!

      Usuń
  31. Joanno, gratuluję ci 700 posta i życzę kolejnych 700. Wiem, ile kosztuje napisanie jednego, prawdziwego, przemyślanego posta, tym bardziej doceniam Twoją blogową twórczość. Zawsze Twoje posty zmuszają do przemyśleń i głębszej refleksji.
    Cieszę się bardzo, że jesteś w swoim żywiole i odzyskałaś chęci i wigor. Przyczyniły się do tego na pewno okoliczności trójmiejskiej przyrody
    Najbardziej przemówił do mnie cytat o trudnościach, gdyby nie one, nie docenialibyśmy tych bardzo pozytywnych chwil.
    Pozdrawiam Cię serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, Celinko, dziękuję za dobre słowa. Wróciłam już z wakacji, odpoczęłam i naładowałam się pozytywną energią. Pozdrawiam serdecznie, dobrego czasu życzę Tobie!

      Usuń
  32. Gratulacje . Cudownie. Tak trzymaj. Pięknie tam u Ciebie ... Wspaniałego miesiąca.

    OdpowiedzUsuń
  33. Gratuluję Ci 700 posta. Lubię te okrągłe liczby, zawsze dają powód do świętowania ;) Widzę, że jesteś w moich rejonach. W Gdańsku się urodziłam i wychowałam, a na pachołku już dawno nie byłam i czas to nadrobić.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh, powiem Ci, że ja po prostu kocham Trójmiasto, wciąż je poznaję i lubię też wracać do miejsc, w których już byłam. Uściski!

      Usuń
  34. Jung es uno de los grandes pensadores que tuvo la humanidad y tal vez el mejor en su conocimiento de la mente y el alma humana.
    Muy bellas las imágenes, gracias por compartirlas.
    Te pido disculpas si algo de mis escritos no lo entiendes por tratarse de otro idioma diferente al tuyo. Y también disculpas por lo extenso de mis prosas.
    Te dejo un abrazo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ¡Gracias querido amigo! Me gustan mucho tus comentarios. Saludos cordiales y que tengas una buena semana!

      Usuń
  35. Querida y bella Joanna, gracias por visitar mi blog, bella sigue disfrutando de tus vacaciones, acá te esperamos con todo nuestro cariño
    Abrazos y te dejo un besito bella amiga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hermosa Liz, muchas gracias! Te mando un beso querida y bella amiga!

      Usuń
  36. Cóż za ciekawy zbieg okoliczności. Gratuluję i jednego i drugiego. Piękne, letnie kadry umieściłaś. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię liczby, może dlatego? Uściski Karolino!

      Usuń
  37. Hello dear JoAnna! Congratulations on the anniversary and very beautiful numbers of your blog! Wonderful quotes and photos! I am glad that you are in a good mood! I wish you many more bright emotions!🙂🌞❤

    OdpowiedzUsuń
  38. Joasiu, gratulacje z okazji 700 postu na blogu i 70 w tym roku! Świetny post.
    Tak, masz rację kiedy są wakacje mamy ochotę na takie lekkie i śliczne posty, jak Twój.
    Ja osobiście teraz odkładam posty, gdzie trzeba ułożyć, uściślić i przypomnieć sobie różne informacje na inny czas.
    Lubię Junga od dawna, a niektóre z cytatów, które zamieściłaś są mi szczególnie bliskie.
    Piękne migawki z Gdyni i Gdańska. I Twoje portrety!!!
    Odpoczywaj i łap szczęśliwe chwile!
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpoczęłam, Izo, doładowałam się pozytywnymi wibracjami. Jest moc i chęć do pracy. Pozdrawiam najmocniej, uściski!

      Usuń
  39. Ciekawe cytaty, a 700 wpis to już coś! Gratulacje :) Na zdjęciach widzę też znajome miejsca :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh, kocham Gdynię, zawsze muszę tam chociaż chwilkę pobyć! Uściski!

      Usuń
  40. Such a vibrant and uplifting post! The quotes from Jung are truly inspiring, and the full moon energy feels so powerful. Thank you for sharing your joy and light with us!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you for a beautiful comment full of light, best regards. :)

      Usuń
  41. Uma publicação longa de temática variada.
    Em Portugal, também foi possível observar essa Lua enorme, a que chamaram Super-lua.
    Boas férias.
    Abraço de amizade.
    Juenal Nunes

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ah, sim, a superlua foi linda, espetacular. Atenciosamente e obrigado! Tenha uma boa nova semana, meu amigo.

      Usuń
  42. Olá, amiga Joanna,
    Passando por aqui, revendo e relendo este magnífico post que muito gostei, e desejar um feliz fim de semana, com tudo de bom.

    Beijinhos, com carinho e amizade.

    Mário Margaride

    http://poesiaaquiesta.blogspot.com
    https://soltaastuaspalavras.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. Olá, amiga Joanna,
    Passando por aqui, revendo e relendo este magnífico post que muito gostei, e desejar um feliz fim de semana, com tudo de bom.

    Beijinhos, com carinho e amizade.

    Mário Margaride

    http://poesiaaquiesta.blogspot.com
    https://soltaastuaspalavras.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  44. Olá, amiga Joanna,
    Passando por aqui, revendo e relendo este magnífico post que muito gostei, e desejar um feliz fim de semana, com tudo de bom.

    Beijinhos, com carinho e amizade.

    Mário Margaride

    http://poesiaaquiesta.blogspot.com
    https://soltaastuaspalavras.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  45. Uwielbiam takie "złote myśli" jest w nich duży ładunek prostej, życiowej prawdy... Piękne letnie kadry, widać, że wakacyjny czas Ci służy:) Ściskam serdecznie😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Aniu, wakacje uwielbiam - bo kocham lato. Moc serdeczności posyłam Tobie.

      Usuń
  46. Zdjęcie pomnika tych trzech rybek też mam :) Uśmiech mój wymuszony, od trzech dni już zapierniczam w pracy i czuję, jak zaczyna mnie wsysać najczarniejsza z dziur.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No wiem, o czym mówisz, niestety. Bywało, że też zapierniczałam już o tej porze i zapomniałam, że w ogóle były jakieś wakacje.

      Usuń
  47. Gratuluję rocznicy, a jaki piesio uroczy <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kingo, psiaka kocham, po prostu uwielbiam. :)

      Usuń
  48. Hermosa Joanna, un post maravilloso, las fotografías espectaculares.
    Es una delicia visitarte.
    Gracias por visitar mi blog, estuve ausente un tiempo porque estaba con neumonía, estoy saliendo de a poco.
    Cariños y besos hermosa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muchas gracias y besos hermosa amiga! Besos, Noemi!

      Usuń
  49. Joaneczko ten kot z bursztynow jest uroczy ale też poznaje TO miejsce! Poekne i z dobra energią! Wszystkie zdjęcia rewelacyjne!Asiu jesteś już w domku? Buziaki papa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, TO miejsce ma superenergię. Jestem w domu, zmęczona, ale jest OK. Uściski Kochana!

      Usuń
  50. 700? Matko Bosko a ja mam chyba z 300 :D ciężko będzie pobić taki wynik! Serdecznie gratuluje, to kawał dobrej roboty! Chylę czoła! Wspaniałe zdjęcia ja też kocham bursztyny. Ten kot jest świetny:) same cudne kadry widać że aktywnie wypoczywasz i kolekcjonujesz cudowne wspomnienia:) wszystkiego dobrego, relaksu i pogody! Pozdrawiam najserdeczniej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki wynik to wiele lat tutaj. I było różnie, bywało tylko parę postów w roku. Także, Kochana, wszystko przed Twobą, czego Ci szczerze życzę!

      Usuń
  51. Zaglądam, bo dodajesz ciekawe fotki!
    Miłego odpoczywania!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, Jotko, już wróciłam w nocy, no, niestety, musiało to nastąpić.

      Usuń
  52. Mój wzrok oczywiście przyciągnęły kawy, gzik (próbuję się przestawić na jedzenie mniejszej ilości mięsa, a gzik to bardzo dobra potrawa, związana w mojej pamięci z babcią Manią) i kot bursztynowy, nie dlatego, że bursztynowy, ale dlatego raczej, że ktoś tak ładnie go zobaczył na tej ścianie :) Lubię pełnię, kojarzy mi się z wielką ciszą, możliwością zebrania myśli, byciem z samą sobą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh, kawa w te wakacje to był hit. Naprawdę. Polubiłam kawy inne niż rozpuszczalna... :) Ostatnio jem... taki kolagen, takie żelki i mam wrażenie, jakbym jadła mięso (to u mnie jest psychiczne), a Księżyc piękny w kazdej fazie. I uwielbiam być sama ze sobą.

      Usuń
  53. Mądre i inspirujące cytaty.
    Też uwielbiam pełnię, a Księżyc od dziecka mnie fascynował, mogłam się w niego wpatrywać godzinami.
    Cudne zdjęcia i Ty piękna!<3
    Odpoczywaj Joasiu, dobrego tygodnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam to samo - kocham Księżyc, gwiazdy, niebo - fascynujące widowisko. Dobrego nowego tygodnia, Kingo!

      Usuń
  54. Piękne miejsca. Kocham morze.

    Pozdrawiam i życzę miłego weekendu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Joanno - dużo dobra Ci życzę! Uściski. :)

      Usuń
  55. Niezmiernie cieszy mnie Twoja radość, bo radości na tym świecie nigdy dosyć:)
    M

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda M.
      Może nie uwierzysz, ale mam tak samo: cieszę się z radości, z sukcesów innych, nie lubię być zazdrosna.
      Ale bociany już odleciały... Pierwszy raz ich nie widziałam wracając znad morza... Uściski!

      Usuń
  56. Hola juanna! Todo lo que nos compartes en este post es para admirar, bellas fotografías de lugares, paisajes , las flores , los frutos y tú. Muy buenas frases y texto, tienes mucha luz!! Te dejo un beso

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gracias desde el fondo de mi corazón, querida Hanna. Un saludo y te mando una sonrisa y beso.

      Usuń
  57. Perdon escribí mal tu nombre. Beso

    OdpowiedzUsuń
  58. JoAsiu!
    Prześliczna Jesteś. Zaprezentowałaś nam przepiękne zdjęcia. Cudowne rajskie jabłuszka i nenufary też. Przez kilka dni zrobiłam sobie reset od komputera i dlatego nie było mnie u Ciebie.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, zawsze odpiszę i zajrzę do Ciebie w miarę czasowych możliwości: czasem szybko, niekiedy później, ale zajrzę na Twój blog. Pozdrawiam. :)