Translate

18 września 2019

"Zawsze nadchodzi chwila, kiedy dzieci w złości i rozpaczy wyrzucą: dlaczego dałaś mi życie"? ***


prawdziwość

- dziecku Jowicie Sylwii

wpadłaś we mnie znienacka jak nagłe olśnienie na poetę
i wcale nie było mi dobrze gdy test objawił wynik pozytywny
postanowiłam że pozytywnie myśleć nie będę że życie ze mnie
zakpiło że jestem za młoda że mam plany chcę się spełniać
na studiach doktoranckich a nie w pieluchach i oliwkach bambino

z nietęgą miną mówiłam blastulo masz być dziewczynką
bo nie jestem w stanie pokochać czegoś z penisem
matki się cieszyły tłumaczyły że po trzech latach legalnego
związku to żadna wpadka że to cud nad bobrem i że jedyne
czego będziesz potrzebowała to miłość do entej potęgi

a później przeczytałam i obejrzałam wywiad z wampirem
pomalowałam łóżeczko w kolory tęczy żeby ci było bajkowo
i nienudno i błagałam ciebie i siebie żebyśmy wytrzymały
abyś nie pojawiła się w rocznicę wtargnięcia tych wstrętnych
sowietów tylko żebyś się wszechstronnie zwitkaczyła

i jesteś i nie jest idealnie bywa emocjonalnie a nawet
milcząco bo silne charaktery potrafią się kłócić i kogucić
jednak czujesz i wiesz doskonale że nie muszę ci pisać peanów 

i laurek gdyż mądre kobiety rozumieją że lepsze i zdrowsze jest
 sugar free od nadużywanego i przereklamowanego loffciam

JoAnna Idzikowska - Kęsik
Bolesławiec, 18 IX 2019

*foto z rodzinnego archiwum 
***cytat w tytule postu, Elena Ferrante, Córka

13 komentarzy:

  1. Ja też nie wyobrażałam sobie, żebym mogła mieć syna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To było tak silne, że sama się sobie dziwiłam, ale cieszę się, że mam córkę. Bardzo bardzo.

      Usuń
  2. Obie piękne, blondynka łagodniejsze ma oczy.
    Najpiękniejszych chwil dla Was obu z okazji i bez...
    Ja urodziłam syna, ale niedawno zyskałam córkę:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja teściowa też tak mówiła, wiesz? Że urodziła trzech synów, ale zyskała córeczki, o których marzyła.

      Dziękujemy za życzenia!🌺
      Młoda właśnie jedzenie przez Bydgoszcz do Gdańska, bo jeszcze ma wakacje.

      Usuń
  3. Jaka matka,taka córka.Jaki ojciec,taki syn.Jabłko może spaść niedaleko jabłoni,ale nie musi tam zostać.:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zostać nie musi, ale i tak dobrze, że jest!🌹

      Usuń
  4. Kiedy okazało się,że jestem w ciąży współsprawca oświadczył" jak będzie córka, to kto wie, jak syn to o niczym nie chcę wiedzieć". Nie wiem czy zdawał sobie sprawę jaki ból mi zadał tymi słowami. Wychowałam syna sama z pomocą swoich rodziców. Nie jest łatwo, ale to moje dziecko i najważniejsze żeby było zdrowe, a nie to czy ma między nogami szparkę czy fujarkę. Jowicie Sylwii stu lat w zdrowiu, miłości i szczęściu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję w imieniu Jowity za życzenia.

      Twój syn ma niesamowitą mamę i na pewno jest
      wielkim szczęściarzem.

      To jest wiersz i niekoniecznie o nas.

      Chciałam mieć córkę, to fakt, jednak gdybym miała
      syna, zapewne kochałabym go tak samo, jak Jowitę.

      Wszelkiego dobra dla Ciebie i Twojego syna!

      Usuń
  5. Pierwszy urodził mi się syn, a po 11 latach córka. Duża różnica wieku, ale jakoś dzieciaki się dogadywały. Już dawno wyfrunęły z rodzinnego gniazda. Moi rodzice mieli trzy córki, z których zostałam tylko ja- średnia córka.
    Nie wiem, czy lepiej mieć córkę jedynaczkę, czy syna jedynaka.
    Gorąco pozdrawiam ziomalkę znad Bobru.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybym nie straciła drogiego dziecka, w listopadzie
      miałoby 20 urodziny. :(
      Różnica czterech lat, czyli taka w sam raz. :))
      Niestety, życie chciało inaczej i moja córka jest jedynaczką.

      Myślę, że lepiej jest, gdy ma się rodzeństwo, ale cóż...

      Serdeczności, dzisiaj piękna pogoda, a moja córka ze swoim tatą
      chodzą po plaży w Gdańsku, ja zaś muszę pisać IPETy i inne takie. :)

      Dobrego dnia!

      Usuń
    2. *drugiego oczywiście, ale drogiego na pewno też. :(
      Nawet pisać o tym nie bardzo mogę.

      Usuń
  6. Kochana
    Mam 3-ke dorosłych już Dzieci i wszystkie kocham jednakowo❤️
    Były upragnionymi Darami🤗
    Mam 2 Synów i Córunie😀
    Pozdrawiam serdecznie 🌻

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrówki serdeczne dla Cienie
      i Twoich wspaniałych dzieci!

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, zawsze odpiszę i zajrzę do Ciebie w miarę czasowych możliwości: czasem szybko, niekiedy później, ale zajrzę na Twój blog. Pozdrawiam. :)