Translate

15 września 2019

Powrót?



szeptanka

- Beacie Kieras

ty ciągle piszesz dużo
i mądrze i zawsze dobrze
o morzu wróblach życiu i śmierci
kobietach lecie smutnych psach

a ja w tych makach znowu
płynę krwią miesięczną w pogańskie
święto matki żywicielki płodnej
najczulszym dobrem powszednim

  płonę jak zboża rozgrzane
sierpniowym słońcem dojrzałe
gotowe do wejścia w inny
jesienny wymiar letargu

myślę o sobie odzianej
w sukienkę zmarszczoną czasem
a maki sypią czarne ziarenka
w żyzne ziemiste łono Gai

kołysząc ją do niekończącego się
snu w kolebce wszechświata
życie buszuje na makowej łące
bo zboża dzisiaj zatrute glutenem

ad hoc losuje kartę śmierci
z tarota rozsypanego przez bezlitosne
gwiazdozbiory i przecina czerwoną
nitkę łączącą dwie samotności

morze mruczy nad wyraz cicho
bo tak naprawdę wszystko jest w nas
więc pisz o cieniach losie o wszystkim
pisaniem głaszczesz pędzący czas

JoAnna Idzikowska - Kęsik
Gdynia, 15 VIII 19



*fotografie własne

20 komentarzy:

  1. Nareszcie!...
    Strasznie mi było źle z Twoją nieobecnością.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, Be.
      Nie mogłam się pozbierać.
      Już w ostatnim tygodniu sierpnia
      zapomniałam, że w ogóle miałam wakacje.

      Usuń
    2. Zbieranie się to nie jest moja najmocniejsza strona - nie idzie mi w ogóle i to od wielu tygodni. Rozumiem więc, rozumiem...

      Usuń
    3. I miesiąc się wahałam przed opublikowaniem tej grafomanii. :D

      Usuń
    4. A tam, grafomiania-srafomania... Jakie to ma znaczenie? Się ma potrzebę, to się pisze.

      Usuń
    5. Mało się pisze, bo się człowiek waha czy warto.

      Usuń
    6. Warto robić to, na co ma się ochotę, bo życie skąpi przyjemności - trzeba je robić sobie samemu.

      Usuń
    7. Masz rację, Siostro,
      a ja kocham pisać,
      bredzić i grafomanić -
      ale pisać!

      Usuń
    8. No widzisz... Czasami człowiek musi, inaczej się udusi :)

      Usuń
  2. Witaj Joasiu.
    Lubię twoje wiersze.
    Długo Ciebie nie było, dobrze, że jesteś.
    Pozdrawiam i zapraszam.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Długo, MIchale,
      bo musiałam pobyć sama.

      Dzień dobry i witaj. :)
      Na pewno będę!

      Usuń
  3. Dobrzy pisarze często chwytają życie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniale Cię znów czytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Już myślałam, że coś złego, ale jesteś...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wakacje postrajkowe, Jotko.
      Ale już jest dużo lepiej. :)

      Usuń
  6. Czytam, rozmyślam, dopiero Cię poznaję.
    Wchodzę w Twój świat poezji po cichutku.
    Pozdrawiam gorąco😀🌻

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i również pozdrawiam Ciebie mocno. <3

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, zawsze odpiszę i zajrzę do Ciebie w miarę czasowych możliwości: czasem szybko, niekiedy później, ale zajrzę na Twój blog. Pozdrawiam. :)