Translate

27 sierpnia 2023

Czas Zodiakalnej Panny

Jak świat światem, każda Panna

Jest dokładna i staranna,

Nawet w głowie ma porządek,

Bo ustawia myśli w rządek.


Panna boi się ryzyka,

Niczym ognia go unika,

Więc przeszkody całą zgrają

Same z drogi jej znikają!

Małgorzata Strzałkowska

        Witajcie!

 23 sierpnia ok. godziny 11, Słońce opuściło znak królewskiego, nieco dziecinnego, ale kreatywnego ognistego Lwa (miałam się urodzić w tym właśnie znaku, ale wyszło, jak wyszło - przeznaczenie) i weszło do praktycznego, analitycznego, pracowitego, solidnego znaku Panny, w którym w tym roku będzie gościć przez miesiąc - czyli do 23 września.

        Dla mnie wczoraj zaczął się prawdziwy Nowy Rok - nowy rok życia i nowy rok w pracy. Zaczął się naprawdę wspaniale i wzruszająco w towarzystwie rodziny i przyjaciół, dlatego ten post piszę dopiero dzisiaj. Wczoraj nawet nie zapaliłam świeczek w różnych dobrych intencjach, bo wciąż byłam zajęta, otulona dobrymi wibracjami życzeń i wspólnej radości, bo mam w zwyczaju obdarowywać w swoje urodziny bliskie osoby drobnymi upominkami.

    Wiem, czuję bardzo intensywnie, że będzie to bardzo dobry rok, bo księżyc rośnie, dąży do pełni, więc będzie dobrze pod względem materialnym i duchowym, czego Wam i sobie życzę... Wszystkim Pannom życzę cudownych Urodzin i udanego, pełnego dobra i szczęścia, pięknego roku do kolejnych urodzin. 

    Dlatego, że jestem spod Panny, postanowiłam troszkę napisać zarówno o znaku Panny, jak i o moich ulubionych przedstawicielach tego zodiaku, a także o czasie, w jakim ten znak króluje. Jestem letnia - lubię lato i ciepło od dzieciństwa i tak już zostanie do końca. Urodziłam się w upalny dzień, mimo pełni księżyca w Wodniku na niebie.

    Czas zodiakalnej Panny (Virgo - Dziewicy - często przedstawianej w kłosami zbóż, makami i słonecznikami) to czas pozytywnej energii Matki Ziemi - końca lata i początku jesieni, czas zbiorów i podsumowań oraz rozpoczynania nowych rzeczy. Panna jest boginią urodzaju i należy do trygonu znaków ziemskich obok Byka i Koziorożca, a także jest znakiem zmiennym (znaki zmienne cechuje elastyczność, umiejętność dostosowania się do warunków i okoliczności) jak Bliźnięta, Strzelec i Ryby - ponieważ zaczyna się w czasie jednej pory roku, a kończy już w czasie kolejnej. Patronuje jej Merkury - planeta komunikacji, handlu i wymiany (Merkury był posłańcem bogów) - najmniejsza i pierwsza od Słońca planeta Układu Słonecznego.

    Pannie przypisuje się wiele cech, zarówno pozytywnych, jak i negatywnych, podobnie jak wszystkim pozostałym znakom. Tak więc Panny bywają bardzo inteligentne i analityczne, drobiazgowe, jak nikt inny dostrzegają i zapamiętują szczegóły, lubią liczyć i są oszczędne, dbają o zdrowie, lubią nauki przyrodnicze, są pracowite i schludne. Z cech gorszych - dążą do perfekcji, są krytykanckie wobec innych i samokrytyczne, bywają hipochondryczne i zakompleksione.

    Faktem jest, że od wielu lat do tej pory, najwięcej laureatów Nagrody Nobla jest właśnie spod tego znaku. Panny lubią się uczyć i robią to nieustannie. Lubią także przebywać w naturze - na łonie przyrody, bo są ziemskim znakiem. Co nie znaczy, że nie doceniają piękna sztuki.

    Jeśli chodzi o mnie, z cech tego znaku posiadam chyba niewiele: zamiłowanie do higieny, do Matki Ziemi i świetnie liczę w pamięci. A że urodziłam się w Międzynarodowy Dzień Psa - kocham psy i w ogóle wszystko, co żyje i - jak wiecie - od wielu lat jestem wegetarianką. Doceniam świętą geometrię i misterne piękno Natury - ona jest wielką artystką - kreatorką.

    Powiem też, że w Pannie mam tylko Słonko i Merkurego i bardziej się czuję Wodnikiem, tzn. mam więcej cech tego znaku, niż znaku Panny, chociaż pamiętam, jak byłam ubrana ponad trzydzieści lat temu na swojej obronie... Lubię bardzo osoby spod tego znaku, ogromnie cenię ich wielkie możliwości intelektualne, wielką wrażliwość, rozsądek, ich czarne z reguły poczucie humoru, prawdziwe, nieudawane zaangażowanie w działanie - pracę i skromność.

    Należy jednak pamiętać, że na niebie jest wiele gwiazd, planet, planetoid i wszystkie one są i oddziałują na nas w chwili naszych urodzin. Moja mama (29. 08. 1942), tato (1. 09. 1939) i córka (18. 09. 1995) są spod tego znaku, a każdy jest inny i to jest wspaniałe, choć pewne cechy są i będą dominować.

*

WAŻNA DATA TEGO CZASU: 14 /15 września - nów Księżyca w znaku Panny, ostatni nów lata, który rozpocznie sezon jesiennych zaćmień i będzie zwiastował wiele zmian w nas i na świecie.

         Nie sposób wymienić wszystkich ulubionych znanych i cenionych ludzi oraz celebrytów spod Panny, mam ich naprawdę wielu. 
 
*
 Do moich bardzo ulubionych przedstawicieli tego znaku na tu i teraz, w kolejności przypadkowej, należą m.in.:

    Mariusz Bonaszewski (26. 08. 1964) - wybitny aktor urodzony w ten sam dzień, co ja tylko pięć lat wcześniej. Aktor z głosem, który po prostu przeszywa. Bardzo utalentowany i pracowity.


 Happy Birthday!! Dzisiaj Jeanette Winterson (27 VIII 1959) - jedna z moich ukochanych pisarek ever, cudowna kobieta, erudytka, lesbijka i feministka - obchodzi 64 urodziny. Czekam na kolejne powieści tej wspaniałej Autorki.

Ewa Woydyłło - Osiatyńska (2 IX 1939) cudna kobieta i świetna psycholożka, którą uwielbiam od wielu lat. ❤️

        Lew Tołstoj (28. 08. lub 9. 09. 1828 - 20. 11. 1910) - wybitny rosyjski pisarz, myśliciel, pedagog, intelektualista i wegetarianin. Autor mojej ukochanej Anny Kareniny.

    Julian Tuwim (13. 09. 1894 - 27. 12. 1953) - wybitny poeta, niesamowicie wrażliwy na słowo. Kocham dozgonnie wszystkie wiersze dla dzieci, Bal w Operze i Kwiaty Polskie.

    Stanisław Lem (12. 09. 1921 - 27. 03. 2006) - autor, którego wybitne dzieła towarzyszą mi od dzieciństwa i wciąż jestem pod ich wielkim wrażeniem. Pisarz, krytyk literacki, intelektualista, wizjoner. Jeden z najbardziej znanych na świecie polskich pisarzy.

    Stephen King (21. 09. 1947) - uwielbiam! Najbardziej Rękę Mistrza, ale wiele innych jego powieści i opowiadań. Jest jednym z najbardziej poczytnych pisarzy na świecie. I jest bardzo pracowity, płodny jak okres Znaku Panny.

Jerzy Bińczycki (6 IX 1937 - 1998) - wybitny aktor, niezapomniany Bogumił z „Nocy i dni” i Antoni Kosiba ze „Znachora”. Nieodżałowany po prostu.

    Iris Apfel (29. 08. 1921) - projektantka wnętrz, biznesmenka, filantropka, ikona mody,  historyczka sztuki i niesamowita kobieta, wciąż aktywna, mimo setki z haczykiem na karku.

    Freddie Mercury (5. 09. 1946 - 24. 11. 1991) – brytyjski muzyk, piosenkarz rockowy i autor tekstów.Cudny wokal, niezwykle kreatywny, ale trudny człowiek.

    Greta Garbo (18. 09. 1905 - 15. 04. 1990) - urodzona w ten sam dzień, co moja córka, jedna z najjaśniejszych gwiazd starego kina. Z jej biografii wynika, że miała bardzo długie rzęsy, była prawdopodobnie biseksualna i bardzo oszczędna.

    Grażyna Szapołowska (19. 09. 1953) - o Pani Grażynie wspominałam już na tym blogu kilka razy: jedna z najpiękniejszych i najzdolniejszych polskich aktorek. Uwielbiam!

    Jeremy Irons (19. 09. 1948) - o nim też często wspominam, bo go uwielbiam od zawsze. Pomijając fakt, że wygląda jak mój ojciec, który też był spod Panny (1. 09. 1939 - fajna data, prawda?), jest - moim zdaniem - jednym z najwybitniejszych aktorów światowego kina.

    Piotr Gibaszewski (15. 09. 1969) - wybitny polski astrolog. Pisałam o nim w poście o ulubionych ludziach z mojego rocznika, czyli TUTAJ.

    
 Kinga Preis (31. 08. 1971) - jedna z moich ukochanych aktorzyc i wegetarianka.

    Katarzyna Nosowska (30. 08. 1971) - skromna, piękna, bardzo zdolna, świetnie pisze i żal, że nie dostała się do Szkoły Teatralnej - kocham za wszystko, a ostatnio za Kate Nosouski. 


     Maja Ostaszewska (3. 09. 1972) - świetna aktorka i wegetarianka.

    Tom Hardy (15. 09. 1977) - rewelacyjny, zdolny brytyjski aktor, który moim zdaniem, skasował Leonarda DiCaprio w Zjawie.

    
    Juliusz Słowacki (4. 09. 1809 - 3. 04. 1849) - wybitny poeta, dramaturg i wizjoner i wcale nie taki maminsynek, jakim go malują. Studia prawnicze ukończył w wieku 19 lat.

                        Życzę Wam wszystkim, a szczególnie Pannom, pięknego czasu Zodiakalnej Panny, dużo dobra i szczęścia! To naprawdę wspaniały czas - przejście lata do jesieni, czas, w którym bywa jeszcze ciepło, ale już czuje się zbliżającą zimę... Pory roku, jak pory życia, przeplatają się w mandali wieczności...

        *wszystkie zdjęcia i obrazy z internetu, nie znam Autorów

22 komentarze:

  1. O, jakie zacne towarzystwo, bo i ja spod znaku Panny:-)
    Nie wiem jak to jest z tymi cechami zodiakalnymi, bo człowiek jednak zmienia się całe życie...
    Wszelkiego dobra w kolejnym roku pięknego życia!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jotko, dużo zdrowia, miłości, radości, pięknej codzienności, jeszcze więcej pasji i w ogóle wszystkiego spełnionego! Napisałam o naszym znaku też dlatego, że często przedstawia się Panny jako szare księgowe skupione jedynie na pracy albo zblazowanych malkontentów. Uściski!

      Usuń
  2. Joasiu Kochana jeszcze raz życze tobie dużo miłości i zdrowia.Iczekam na tomik i dużó postów. Szczęścia Kochana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Joasiu bardzo! Z tym tomikiem to tak, jak Ci mówiłam - nie chciałabym go wydawać za własne pieniądze, ani też z tego źródła, które chce mi wydać, bo nie chcę być posądzona o nepotyzm. Ale myślę o tym.... Uściski!

      Usuń
  3. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin droga Joasiu. Spełnienia marzeń. 💐🎂🍾
    Bardzo jestem ciekawa i wybacz, że zapytam, ale czemu właśnie astrologia? Jakie wydarzenie sprawiło, że się nią zainteresowałaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. :)
      Możesz pytać o co tylko chcesz.
      Z astrologią mam romanse i fazy. Zaczęło się dawno temu, gdy pisałam pierwszą pracę magisterską o Witkacym. Bardzo ale to bardzo wgłębiałam temat, a na początku lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku nie było jeszcze tylu ciekawych publikacji o tym artyście, co mamy teraz. Naprawdę nie miałam wielu materiałów. Intrygowało mnie natomiast w jego dziełach: dramatach, powieściach, zapiskach to, że w jakimś sensie przewidywał daleką przyszłość... Zresztą przed nim robiło tak wielu geniuszy, choćby Leonardo da Vinci. W opracowaniach pisano, że Witkac podczas rewolucji lutowej zorientował się co złego może nas spotkać ze strony Sowietów. Ale czy tylko wtedy i czy na pewno? Czy człowiek żyjący na przełomie wieków nie zainteresował się czymś, co wówczas było bardzo modne, wręcz powszechne tudzież ezoteryką i astrologią? Człowiek tak wielu talentów jak Witkacy? Świetny matematyk? A matematyka w astrologii jest bardzo przydatna, nie było wówczas przecież astrologicznych programów komputerowych...
      Potem jeszcze przeczytałam sztandarową książkę najbardziej znanego polskiego astrologa Leszka Weresa pt. Homo Zodiacus. A później jeszcze wiele innych i zaczęłam myśleć nad jedną rzeczą: dlaczego starożytna wiedza nagle została zepchnięta do głupich gazetowych, wymyślanych na poczekaniu horoskopów?
      Lubię plątać niteczki, łączyć skrawki w całość... Mój własny kosmogram wiele, naprawdę wiele mi wyjaśnił. Dużo zrozumiałam i mam nadzieję, że zrozumiem jeszcze więcej.

      Usuń
    2. A co jeśli ktoś nie zna dokładnej godziny urodzenia, czy wtedy też można wyznaczyć kosmogram?

      Usuń
    3. Nic. Ascendent może nie wyjść dokładny. Ale np. ludzie wiedzą, czy urodzili się do południa czy później i to też jest bardzo pomocne. Kosmogram można zrobić bez godziny urodzenia.

      Usuń
  4. Feliz cumpleaños.- Virgo es un signo genial. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  5. Joasiu ! Chyba jesteśmy równolatkami ? Tylko ja nie jestem spod znaku Panny. Mój znak to Byk. Podziwiam Twoją wiedzę na temat aktorów. Widać, że to Twój konik. Mój ś.p. dziadek zbierał fotografie znanych aktorów i magazyny filmowe. Oglądanie tego było dla mnie - wtedy małej dziewczynki - magiczne ! Pozdrawiam serdecznie !!! Składam życzenia : spełnienia marzeń i wielu powodów do radości !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za życzenia! Byk to mój bardzo przyjazny znak. Naprawdę wszystkie Byki, które znam lubię, szanuję. Skończyłam 54 lata, ale naprawdę ich nie czuję. Wiadomo - ciało się zaczyna starzeć, jednak dusza zostaje szalona i ADHDowo się wierci. :)

      Usuń
  6. Przyjmij Joanno, Joasiu szczere urodzinowe życzenia i niech się układa Tobie jak najlepiej. Po prostu bądź spełniona i szczęśliwa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ja jestem szczęśliwa, mam wszystko, czego potrzebuję. :) Dobrego dla Ciebie.

      Usuń
  7. Też jestem Panną, z ostatniego dnia ;) Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia i również życzę Ci wszelkiego spełnienia! Pozdrawiam.

      Usuń
  8. Wszystkiego najlepszego Asiu z okazji urodzin. Z tego co wyczytałam wynika, że obchodzisz je dokładnie miesiąc wcześniej, niż ja. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za życzenia Karolino! obchodzę 26 sierpnia, jak znany z Kevina samego na chacie Macaulay Culkin. :) Z tego wychodzi, że jesteś spod Wagi. Muszę zrobić post o Wagach. :) Uściski!

      Usuń
  9. Żeby tak ktoś zgłębił moją datę urodzenia, ha!
    A tymczasem przyjmij spóźnione nieco (mhm... tydzień...), ale najszczersze życzenia samego dobra i piękna w życiu ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogę to zrobić, o Koziorożcu napiszę i o energiach grudnia też.
      Dziękuję przebardzo za życzenia - urodziny były w sobotę, ale jeszcze w najbliższą sobotę mam jakiś dodatkowy prezent dostać. :)

      Usuń
  10. Ja ja jeszcze ja z życzeniami z całego serca życzę dużo spokoju i samego dobra💐

    Może kiedyś coś o Koziorożcu napiszesz chętnie poczytam


    Pozdrawiam serdecznie


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo - dobrych życzeń nigdy dość, zwłaszcza w pełnię w Rybach. ;-) OK, będę co miesiąc robić post o panującym łaskie znaku Zodiaku, więc Koziorożec będzie w grudniu, zapewne po południu. Serdeczności!

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, zawsze odpiszę i zajrzę do Ciebie w miarę czasowych możliwości: czasem szybko, niekiedy później, ale zajrzę na Twój blog. Pozdrawiam. :)