Translate

20 października 2024

"Miłość jest najwyższą siłą wszechświata, to ona wprawia w ruch gwiazdy".***

🍁Witajcie!🍁



zakochana. bez pamięci.


nie pomnę tamtego dnia. nie wiem czy padał deszcz,
czy może śnieg z deszczem drażnił moją skórę. zbyt miękką,
za delikatną na tak sadystyczne traktowanie.

nie pamiętam tamtego popołudnia. zatarło się w czasoprzestrzeni
jak przedwojenny melodramat z Polą Negri, dziś już zapomnianą
i nie tak piękną dla nas, jak dla sobie współczesnych.

pamiętam jedynie twój zapach. męski, ostry, podniecający.
i stokrotkę na cienkiej łodyżce i trzy pąsowe róże - osobliwości
bezkresu jesiennej szarugi, drżące na bezlitosnym chłodzie.

nie pytaj mnie jak się czuję, wiesz przecież, że kwitnę.
wspomnienie uczucia potrafi rozjaśnić każdy listopad.
nie przypominam sobie żadnych szczegółów. pamiętam emocje,

bicie serca, rzekę płynącej krwi. wiesz dlaczego 
serce jest jedynym organem, którego nie atakuje
rak? bo gdyby tylko spróbował, gdyby się ośmielił,

spłonąłby ze wstydu w purpurowej aurze
tętniącej miłości.

JoAnna Idzikowska - Kęsik, 29 XI 15


        Moi Drodzy, 

        Przedstawiam Wam kolejny stary wiersz, którzy wygrzebałam z archiwum, bo nie wiem, jak Wy, ale ja czuję już na sobie oddech zbliżającego się listopada. Oddech prawdziwej miłości czuję cały czas, nieustannie, bo ona jest siłą napędową życia.

        Zapewne jak my wszyscy, mam za sobą kolejny bardzo pracowity tydzień. Mam też za sobą cudowny weekend spędzony w Górach Izerskich (w Polsce i w Czechach) i choć bardzo bolą mnie stopy, bo troszkę sobie podreptałam - góry kolejny raz zachwyciły mnie swoim surowym pięknem i byłam tak zachwycona, że zapomniałam o robieniu zdjęć, bo w takich chwilach zdjęcia robię sercem, które zapisuje cudowne, niezapomniane momenty. ♥️

            Pozdrawiam Was serdecznie i życzę udanego oraz ciepłego nowego tygodnia. Posyłam moc uścisków!

        Autorem cytatu w tytule postu jest Dante Alighieri, a wszystkie zdjęcia są mojego autorstwa.

27 komentarzy:

  1. Wiersz niesamowity, kroków nadreptałaś mnóstwo, a i zdjęcia przyjemnie jest oglądać w październikowy wieczór!
    Dobrego kolejnego tygodnia, kochana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Joasiu i wzajemnie. Nadreptałam więcej, lubię się czasami tak porządnie przewietrzyć i zmęczyć, potem lepiej mi się myśli, dobrego tygodnia! Moc pozdrowień!

      Usuń
  2. We have heard about the massive traffic accident in your country, thoughts and prayers for the victims. As if floods were not enough....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh, I don't know anything about it, I don't listen to the radio and I only watch movies and TV series on TV, and I've been in the mountains since Friday, out of reach of the Internet. Thank you for your message, have a good week.

      Usuń
  3. Asiu! Po raz kolejny zachwycił mnie Twój wiersz! Ja także nadal doskonale pamiętam dzień w którym poznałam moją miłość 😍
    Mój tydzień był bardzo pracowity i weekend też. I jeszcze kilka takich tygodni przede mną, ale myślę że to jakoś ogarniemy. Co do wyjazdu weekendowego to jestem zachwycona Twoimi zdjęciami. Pięknie widoki i idealna pogoda na wędrówkę. Ja co prawda w górach nie byłam, ale dziś wybraliśmy się z mężem na mały spacer do pobliskiego lasu i zrobiłam sesję fotograficzną grzybom 😉
    Udanego i spokojnego nowego tygodnia Ci życzę Kochana.
    Gorące uściski dla Ciebie 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja, durna, nawet nie sfotografowałam muchomorów, których w górach było mnóstwo i były piękne... Dobrego tygodnia, niech będzie piękny!

      Usuń
  4. Piękny wiersz Asiu, masz niesamowity dar ubierania emocji w proste i wiarygodne słowa!
    Zdjęcia są wspaniałe, też bym chciała iść w góry, ale do tego jeszcze daleko, niestety. Byłam kiedyś w Górach Izerskich i wspominam to z wielkim sentymentem bo jest tam bardzo pięknie a do tego ponieważ było to na przedwiośniu ciągle mi towarzyszył cudowny zapach wilgotnych świerkowych igieł. Świetnie że miałaś okazję naładować wewnętrzne akumulatory na nadchodzący tydzień, oby był jak najlepszy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mocno dziękuję Elu! Wybieram się w te góry wiosną jeszcze raz, bo szybko zrobiło się ciemno i nie poznałam jeszcze ciekawego szlaku po czeskiej stronie. Pozdrawiam najserdeczniej i Tobie również życzę udanego nowego tygodnia.

      Usuń
  5. Such a beautiful and moving poem! Wonderful to spend the weekend in the nature.

    OdpowiedzUsuń
  6. Your poem is wonderful, very touching. I love the strong ending from the Poem.
    Great photos, the sunflowers are beautiful.

    Wish you a very nice evening <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you dear LoveT. Have a nice all new week! All the best!

      Usuń
  7. Piękny wiersz. Czasem jest tak, że nie pamięta się szczegółów wydarzenia, a jedynie emocje mu towarzyszące.
    A zdjęcia równie cudowne!
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję moja droga i życzę Ci udanego nowego tygodnia!

      Usuń
  8. Cudownie, jesień w górach jest niesamowita. Ja miałam być na tym weekendzie w moich ukochanych Tatrach, ale coś nam pokrzyżowało plany.
    Przepiękny wiersz! Ja też tego dnia nie zapomnę i zgadzam się, że miłość nas napędza, jest sensem wszystkiego.
    Wspaniałe zdjęcia, zachwycające widoki!
    Dobrego, słonecznego tygodnia Joasiu!<3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie Kingo 🌹 Czasem życie krzyżuje nam plany, ale co się odwlecze, to w końcu się ziści. Uściski, udanego tygodnia! 🌞🌻🌻🦋

      Usuń
  9. Ach, krajobrazy wspaniałe, Sudety potrafią być takie piękne o tej porze roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, a byłam też w miasteczku uzdrowiskowym, do którego kiedyś Cię z Alą zapraszałyśmy, żebyś z nami pobyła.
      Dobrego tygodnia. 🍁🌺🌞

      Usuń
  10. A heartfelt and wonderful poem and fantastic photos.
    It is always refreshing to walk in nature, even if it is tiring.
    Have a great week.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you Maria. 🙏Nature is a powerful and amazing . Many greetings for you! 🌹

      Usuń
  11. Parole davvero intense, così come le immagini che ci regali. Grazie e buona nuova settimana.
    sinforosa

    OdpowiedzUsuń
  12. Grazie e cordiali saluti. 🦋🌺🌻 Buona nuova settimana. 🌹

    OdpowiedzUsuń
  13. Lovely -Christine cmlk79.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Dear JoAnna, Your photos are so beautiful! I'm glad you had a wonderful weekend!

    OdpowiedzUsuń
  15. Muy cierto. Ya estoy de vuelta. Gracias Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  16. Amiga, tu texto es una rica exploración de la memoria y la emocionalidad a través de un estilo lírico. Y encuentro dualidades muy interesantes: memoria y olvido; sensibilidad y sufrimiento; la belleza y lo que se lleva el tiempo. Y es interesante como desarrollas el viaje introspectivo a través de la memoria y como las emociones pueden perdurar más allá de los detalles concretos.
    Excelente, es siempre grato visitarte.
    Abrazos.

    OdpowiedzUsuń
  17. Tak! To dzięki wspomnieniom i nadziei, że odnajdą swoich bliskich, ludzie potrafili przetrwać obóz koncentracyjny i odnaleźć sens życia w losie skazańca. Miłość ratuje życie i to dosłownie. Od kolebki, aż po wiek dojrzały.
    Piękny wiersz. Serdeczności zostawiam na kolejny tydzień.🤗

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, zawsze odpiszę i zajrzę do Ciebie w miarę czasowych możliwości: czasem szybko, niekiedy później, ale zajrzę na Twój blog. Pozdrawiam. :)