Translate

26 sierpnia 2024

"Nie dorosłam do swych lat…" ***


Hallo!

        Przywitałam Was cytatem z piosenki Taty Kazika czyli Stanisława Staszewskiego, która pasuje do mnie i do okoliczności, w jakich tworzę ten post...

        Jestem! Wróciłam właśnie z dość długiej podróży i w domku dochodzę do siebie, odsypiam troszeczkę i odpoczywam. Pierwszy raz od wielu lat nie widziałam w drodze powrotnej bocianów. Widziałam sejmiki już pod koniec lipca i jadąc nad morze, ale teraz już ich nie ma. Są jelonki, sarny, lisy, żurawie, czaple, jednak bociany zapewne odleciały. Jest też mnóstwo, dosłownie mnóstwo nawłoci, która zapowiada jesień...

        Minęły wakacje i trzeba powoli, ale skutecznie wracać do rzeczywistości, bo w środę pierwsza po wakacjach rada pedagogiczna, a za tydzień zacznie się kołowrotek. Nie jest to proste, tak od razu się przestawić ze wstawania o jedenastej rano, na wstawanie w środku nocy... Zwłaszcza, że wakacje miałam wspaniałe, chociaż nie mogłam chodzić tak dużo, jak chciałam ze względu na stopę, która wciąż mnie boli, mimo, że od wypadku 9 maja, minęło już trzy i pół miesiąca i tym też będę musiała się poważnie zająć, znaleźć dobrą rehabilitantkę... Jednak tegoroczne lato było naprawdę super! Odpoczęłam, zobaczyłam piękne miejsca w Portugalii i w Polsce, pobyłam na łonie natury, nadrobiłam zaległości w lekturach, ukoiłam ciało, duszę, serce i mózg.

        Dzisiaj zaczynam nowy rok - podobnie jak bohaterki filmu Lejdis - Sylwestra organizuję sobie w sierpniu, gdyż czas jest abstrakcyjny, względny i umowny. Mój rok zaczyna się 26 sierpnia, ponieważ tę właśnie datę podarowało mi Niebo z pomocą mojej mamusi i taty również i urodziłam się późnym popołudniem, w pewien upalny, sierpniowy wtorek. I jestem, chociaż nie wiem, jak długo jeszcze. Poza tym moje urodziny łączą się z powrotem do pracy i nowym rokiem szkolnym oraz numerologicznym, więc tym bardziej mogę w ten dzień obchodzić początek nowego roku...

        Mam nadzieję, że będzie to dobry rok, choć zapewne ciekawy ze względu na liczby: numerologicznie będzie to mój piąty rok osobisty (to - wg numerologii - czas, gdy życie zaskakuje na każdym kroku, oferując nowe możliwości i doświadczenia; w  tym roku można poczuć silne pragnienie, by spróbować czegoś nowego, co może przejawiać się zarówno w sferze zawodowej, jak i osobistej - a ja akurat nie boję się zmian, ja je witam serdecznie, akceptuję i czasem nawet lubię, ponieważ rozumiem, że zmiany są konieczne dla naszego rozwoju).  Dodatkowo będzie to się działo w roku życia okraszonym dwiema piątkami, bo dzisiaj o 17:45 skończę 55 lat. I naprawdę nie mam pojęcia jak i kiedy to minęło, jak szybko się to wszystko potoczyło. Ale stało się, mimo, że moja dusza - w przeciwieństwie do ciała - wciąż się wierci, szaleje, cierpi na ADHD i jest cholernie witalna oraz młoda. 

*

końcówka

lubię rodzić się w sierpniu chociaż już po żniwach
i maki zamierają speszone wietrznością
bociany i jerzyki uciekają donikąd jakby chciały
zatrzymać jasną zieleń w sercach

uwielbiam wierzyć w fale wysłuchiwać szeptów
tajemniczych meduz w szumie kontemplujących
zbiorowe samobójstwa

pojawiam się w sierpniu po to aby mieć pewność
że każdy listopad zdmuchnie ze mnie słowa
co zamienią się w wiersze zamknięte na kłódkę

z gracją ziemskiej panny kocham igrać z życiem
szarpać gnieść gałęzie wyłysiałych drzew

iskrzy we mnie sierpień i hipnotyzuje
złe oczy zimnej zdziry co sennym listopadem
chłodem i niemocą wyszarpuje mi z pióra

łzawy łabędzi śpiew

 
JoAnna Idzikowska - Kęsik, 2020

*
        26 sierpnia - po redukcji dwie 8 czyli 16 czyli 7 z klucza wcielenia - podobno trudna, ale za to fascynująca data.
Osoby pod wibracją klucza wcielenia 7 mają za zadanie samodoskonalić się. Często są to osoby skłonne do głębokich przemyśleń, pragnące uczyć się tego, co niedostępne dla innych.
        Podobno ludzie urodzeni dnia 26 sierpnia, mają powodzenie w sferze materialnej, a ich intuicja graniczy z jasnowidzeniem.🤗 Cytując mHoroskop.pl: "Niewątpliwie tym, co najbardziej wyróżnia człowieka, który przyszedł na świat w dniu 26 sierpnia, spośród innych ludzi, jest jego niezwykła wrażliwość. Powoduje ona, że często widzi znacznie więcej niż inni ludzie i może nawet odbierać bodźce ze świata pozazmysłowego, a już zawsze posiada wybitną intuicję. (...) Niezwykłe jest w nim to, że jednocześnie dąży do zdobycia majątku i uduchowienia swojej osoby, a te dwa cele, które w przypadku innych osób są zupełnie sprzeczne, u niego istnieją w doskonałej symbiozie".
        Dodatkowo jestem numerologiczną 5 (redukcja cyfr całej daty urodzenia), jest to wibracja niełatwa, czasem chaotyczna, ale na pewno artystyczna i twórcza. Kwiatem numerologicznych Piątek jest czerwony mak, który jest niepozorny, ale po przekwicie, tworzy pełną ziaren makówkę, z której wyrasta setki nowych maków, która symbolizuje obfitość... Trudno za mną nadążyć. Mnie za sobą - czasami - też. 🙂 😉 Jestem co prawda spod Panny, ale bardzo ze mnie nietypowa przedstawicielka tego znaku, ze względu na Księżyc w pełni w dniu narodzin i ascendent czyli godzinę urodzin w powietrznym i rewolucyjnym znaku Wodnika. W ogóle mało mam w swoim urodzeniowym horoskopie planet w ziemskich znakach (Saturna mam w Byku), za to dużo powietrza i ognia oraz wody. Czarny Księżyc Lilith i Neptun są w moim kosmogramie w tajemniczym Skorpionie. I to mi się podoba. 🙂 ❤ Ciekawe jest to, że planetę miłości, obfitości, wrażliwości i kreatywności Venus, mam w Raku - taka Venus to poezja, nadwrażliwość i empatia. ❤️
*
        W ten sam dzień, co ja czyli 26 sierpnia, urodzili się m.in.: Stefan Ossowiecki - polski inżynier i jasnowidz, Guillaume Apollinaire - francuski poeta, Witold Zacharewicz - jeden z najlepszych polskich aktorów dwudziestolecia międzywojennego, Julio Cortázar - argentyński pisarz i autor ukochanej  Gry w klasy, Natalia Gałczyńska - autorka książek dla dzieci, żona i muza K.I.G., Tadeusz Nalepa - muzyk, Roman Rogowiecki - dziennikarz, Chris Burke - amerykański aktor z Zespołem Downa, który
zasłynął rolą Corky’ego (Charlesa Thatchera) w telewizyjnym serialu Dzień za dniem; Mariusz Bonaszewski - mój ulubiony polski aktor z rewelacyjnym głosem, Bożena Dykiel - aktorka, Elaine Irwin Mellencamp – prześliczna amerykańska modelka; Katarzyna Bonda i Paula Hawkins - pisarki, Macaulay Culkin - Kevin sam w domu; Chris Pine - amerykański aktor.

*

 Nietypowe święta:
Międzynarodowy Dzień Psa
Święto Brokatu

 
Przysłowie:
„Kiedy w sierpniu spieka wszędzie, zima długo białą będzie”.


        Nota bene fajnie jest mieć urodziny z imieninami w Międzynarodowy Dzień Psa, bo psy to absolutnie cudowne istoty, a ja mogę powtórzyć za Januszem L. Wiśniewskim:

 Boże dopomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies.

*


 😘

    Wszystkim bez wyjątku, życzę dobra i tylko dobra, dużo zdrowia, miłości, szczęścia oraz serdeczności od ludzi. Niechaj nam się darzy jak najpiękniej. Wszystkiego najpiękniej spełnionego!
🌷🌺🌹🍀🍓🌻🏵️💮🌸🥀

 😘
❤️💙

44 komentarze:

  1. Olá, amiga Joanna!
    É sempre muito bom festejarmos mais um aniversário, significa que estamos bem e se recomenda. E regressaste de um período de merecido descanso de férias, pelos vistos bem aproveitados. Os meus eufóricos parabéns pelo teu aniversário! Que tudo corra pelo melhor é o meu sincero desejo. Muitos parabéns! Beijinhos e feliz semana!

    Mário Margaride

    http://poesiaaqquiesta.blogspot.com
    https://soltaastuaspalavras.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obrigado pelos seus bons votos meu amigo, com certeza será um bom ano! Estou mandando muito amor e desejando uma boa nova semana, que seja linda.

      Usuń
  2. Hola !! Felicidades!!! Habrás pasado unas vacaciones hermosas y un día muy feliz. Los numeros tienen mucho significado y buena vibra el tuyo se ve tu creatividad. Lindo post, te dejo un beso.

    OdpowiedzUsuń
  3. Happy Birthday, Joanna! Hope that you had a great vacation!

    OdpowiedzUsuń
  4. Tantissimi auguri di buon compleanno 🥂🍾

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie! Wszystkiego najlepszego! Wspaniały czas na urodziny, ja się urodziłam zimą... Sierpień to cudowny miesiąc :)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Parabéns pelo seu aniversário. Tenha um dia e um ano muito feliz.
    Gostei de todo o seu post, e o poema é magnífico. A Joanna é poeta...
    Boa semana querida amiga.
    Beijo.

    OdpowiedzUsuń
  7. Oh, my Darling JoAnna! Please accept my most sincere congratulations on your birthday! I wish you happiness, health, and the love of your family and friends.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystkiego dobrego z okazji urodzin :) podoba mi się koncepcja rozpoczynania nowego roku w dniu urodzin, może też tak będę robić :) pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. No masz rację, urodziny to jak Sylwester!
    Świętuj więc z przytupem, niech wszystko Ci sprzyja, a zdrowie nie opuszcza:-)
    Pomyślnego i satysfakcjonującego nowego roku, także szkolnego!

    OdpowiedzUsuń
  10. Happy New School Year! I am so glad I do not work in school anymore LOL It is funny how they always think teachers spend all summer long not working, but we have so many administrative duties and teacher meetings in July and August, and entrance and other exams.... We barely get a month from mid July to mid August.

    OdpowiedzUsuń
  11. Buon compleanno JoAnna ti auguro tanta felicità e amore!OLga

    OdpowiedzUsuń
  12. Wszystkiego najlepszego! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. W takim razie - szczęśliwego Nowego Roku! Niech ten rok będzie pełen radości, miłości i nowych możliwości. Niech spełnieniają się marzenia.

    OdpowiedzUsuń

  14. Love and happy birthday! <3 This is a wonderful post today I enjoyed reading your text.

    lots of hugs <3

    OdpowiedzUsuń
  15. First of all happy birthday JoAnna!!!
    Be healthy and happy doing what you dream of!
    We are the same age, I turned 55 in May!
    I also start my job on September 5th!!
    I'm glad you had a great time on your vacation!
    I really liked the song you put on!
    Be well and have what you wish🧡🎁🎈!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Coucou Joana
    Merci de ton passage sur mon blog
    J'espère que tu as passer de bonnes vacances
    Passe une bonne fin de journée
    Ton amie Sylvie

    OdpowiedzUsuń
  17. Felicidades!!! A descansar y disfrutar que dentro de nada te reincorporas a la rutina!

    OdpowiedzUsuń
  18. Traveling is great, but coming back home is spectacular.
    (ꈍᴗꈍ) Poetic and cinematic greetings.
    💋Kisses💋

    OdpowiedzUsuń
  19. Hope you have a great birthday :-D I hope your foot heels quickly. I hurt my knee a few years ago and it took 8 months to get better, it wasn't even that serious either. The healing process slows down the older we get, despite us being healthy!

    OdpowiedzUsuń
  20. Życzę Ci zatem wszystkiego najlepszego i Szczęśliwego Nowego Roku ✌️😘 Niech Ci się darzy 💐

    OdpowiedzUsuń
  21. Serdecznie życzenia urodzinowe! Niech kolejne miesiące będą udane, mimo nawału pracy!

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękny wiersz! Z okazji Urodzin życzę Ci zdrowia, radosnych dni, szczęścia i pomyślności!
    Niech nowy rok będzie udany!

    OdpowiedzUsuń
  23. Your journey sounds like a beautiful mix of rest, reflection, and discovery. Wishing you a fantastic new year ahead, full of inspiration and joy!

    OdpowiedzUsuń
  24. Życzę Ci, żeby to był naprawdę wyjątkowo dobry rok :) Dla nas też będzie szczególny, bo starsza córcia idzie do liceum. Stresuję się razem z nią, tym bardziej że przez jej głęboką dysleksję łatwo nie jest. Mam nadzieję, że da sobie radę w nowej szkole.

    OdpowiedzUsuń
  25. Querida Joanna, Feliz cumpleaños, mi deseo es que seas feliz.
    Que se hagan realidad todos tus sueños
    El poema precioso como tu querida amiga.
    Te dejo todo mi cariño y besos mi bella y dulce amiga

    OdpowiedzUsuń
  26. O kochana, samych dobroci dla Ciebie! Niech Ci się darzy! Mnie też przeraża perspektywa rad pedagogicznych i wstawania o świcie! I też udały mi się te wakacje choć minęły w mgnieniu oka! Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń

  27. Querida Joanna, é o dia de seu aniversário e quero lhe desejar as melhores coisas possíveis : muito amor, muito carinho, amizades, paz e saúde em sua vida! Gostei muito de sua postagem, quanta coisa que pensamos igual! E que maravilha que você teve férias felizes, muito proveitosas, deu para descansar e voltar cheia de energia e feliz! Sua postagem está linda! E o Ano começa em agosto, gostei disso!
    Deixo meu carinho e muitas felicidades, sempre!
    Um beijo e abraços da amiga de longe, do sul do Brasil.

    OdpowiedzUsuń
  28. Feliz cumpleaños. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  29. Sierpień to piękny,.cudowny miesiąc. Dla nas jest takim już typowym wakacyjnym miesiącem i wtedy najwięcej planujemy nasze , rodzinne wakacje. Mamy też kilka urodzinowych imprez.
    Tym 26 sierpnia mój brat obchodzi swoją rocznicę slubu 😁😁😁
    Najpiękniejszego, najlepszego dla Ciebie w dniu urodzin. Spełnienia marzeń i przede wszystkim powrotu do normalności , zdrowia.

    OdpowiedzUsuń
  30. First of all congratulations JoAnna.
    I wish you health, joyful days, happiness and prosperity.
    Greetings Irma

    OdpowiedzUsuń
  31. Jako zodiakalna panna przybijam piąteczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Felicidades y que la vuelta a la rutina no sea demasiado dura. Un abrazo

    OdpowiedzUsuń
  33. Ciao JoAnna, tanti auguri.
    Ti auguro solo il meglio. Mi dispiace per il tuo piede, spero che possa guarire presto.
    Un abbraccio 😘

    OdpowiedzUsuń
  34. Piękny wiersz! Życzę Ci wszystkiego najlepszego!

    OdpowiedzUsuń
  35. Choc spóźnione o dzień to nie mniej najserdeczniejsze życzenia pozostania Sobą, czyli taką, jaka jesteś. Joasiu, jeśli dorastanie oznacza, że człowiek traci swoją otwartość, spontaniczność i zdolność dostrzegania ulotnego uroku świata to lepiej nie dorastaj! Ja uwielbiam w Tobie radość istnienia i że nie dajesz zasnąć Twojemu wewnętrznemu dziecku. Niech tak zostanie a Ty czaruj nas magią słów. Przesyłam buziaki i uściski!

    OdpowiedzUsuń
  36. ೋღ 🌺 ღೋ Happy birthday, dear JoAnna! may God bless you every day! 😘😘😘 ೋღ 🌺 ღೋ

    OdpowiedzUsuń
  37. Niech Cię spotyka tylko Dobro i Piękno.

    OdpowiedzUsuń
  38. JoAsiu!
    Spóźnione ale bardzo szczere życzenia urodzinowe. JoAsiu pragnę Ci przekazać mnóstwo miłości i życzenia spełnienia marzeń. Wszystkiego najlepszego Kochana!
    Przesyłam moc uścisków i serdecznych pozdrowień:)

    OdpowiedzUsuń
  39. Przesyłam spóźnione, ale najszczersze życzenia urodzinowe. Wszystkiego najlepszego Joasiu, niech Cię spotykają same dobre rzeczy i dużo zdrowia!

    OdpowiedzUsuń
  40. Sierpień - miesiąc obfitości, wspaniały czas na urodziny i jeszcze w takim doborowym towarzystwie:) Kochana, przesyłam odrobinę spóźnione, ale płynące z głębi serca życzenia - niechaj Ci gwiazdy i ludzie sprzyjają, pomyślności, zdrowia i spełnienia❤️❤️❤️ Joasiu jesteśmy równolatkami i przyznaję - też nie doganiam swojego peselu... w duszy ciągle maj:))) 26 sierpień to oprócz Twoich urodzin, dnia piesełka, święta brokatu także moja rocznica ślubu - w przyszłym roku perłowe gody... ależ okazji do świętowania. Uściski i buziaki... 100 lat!!! Wiersz piękny!

    OdpowiedzUsuń
  41. Z kilkudniowym opóźnieniem składam życzenia, ale nie są one mniej serdeczne, niechaj ten rozpoczęty przez Ciebie rok będzie takim jakiego pragniesz. Uściski najgorętsze.

    OdpowiedzUsuń
  42. MOI DRODZY - Z SERCA DZIĘKUJĘ ZA WSZYSTKIE PIĘKNE ŻYCZENIA! WAM RÓWNIEŻ ŻYCZĘ WSZYSTKIEGO NAJPIĘKNIEJ SPEŁNIONEGO! NIECHAJ DARZY SIĘ NAM WSZYSTKIM. DZIĘKUJĘ. MERCI. THANK YOPU. OBRIGADO. GRACIAS.

    OdpowiedzUsuń
  43. Asiu i ode mnie przyjmij spóźnione, ale jak najbardziej szczere życzenia urodzinowe! Spełniania wszystkich planów i zamierzeń oraz marzeń 🎂🩷🎉🌹

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, zawsze odpiszę i zajrzę do Ciebie w miarę czasowych możliwości: czasem szybko, niekiedy później, ale zajrzę na Twój blog. Pozdrawiam. :)