Translate

24 kwietnia 2024

Mój wiersz i cytat na dziś - przyślij mi swój w komentarzu


 dobór nienaturalny


wszedł w jej zagmatwane życie niespodziewanie, ad hoc.
nie szukała szczęścia, przygód, wrażeń ani romansów.
uwierzyła jednak w swoją atrakcyjność, kiedy patrzył
na nią zachwycony. odświeżyła pamięć cielesności.

teraz, kiedy wraca tchnienie wiosny, zrozumiała
sens przemijalności. kruchość chwil i czar namiętnych
wspomnień. szkoda tylko, że tęsknota cieniem kładzie
się na sercu, które wystukuje rytm dawnych uniesień.

co minęło - jest: każda miłość zostaje w nas - głęboko ukryta,
jak pisklę czekające na matkę i schowane przed światem,
w którym słabi rzadko mają rację bytu.

chociaż Darwin przecież
nie opisał uczuć.

JoAnna Idzikowska - Kęsik, 6 IV 15
 

*

Mylą się ci, którzy wyobrażają sobie, że miłość rodzi się przez długi okres wspólnego życia i znajomości. Prawdziwa miłość jest córką duchowego porozumienia, które albo pojawia się od razu, albo wcale.
 
Khalil Gibran
 

*
       Moi drodzy!
 Czuję się lepiej, bo się po prostu i po ludzku wyspałam dzisiejszej nocy, w której dopełniła się pełnia Księżyca w Skorpionie.
        Kto może - niech w komentarzu podeśle mi swój ukochany lub własny wiersz lub cytat. Moc pozdrowień i uścisków dla was!

80 komentarzy:

  1. Juz od lat wracam do klasyki, troche smutnie, troche pociechy, troche rzeczywistoscii :
    "Nic dwa razy się nie zdarza
    I nie zdarzy, z tej przyczyny
    Zrodziliśmy się bez wprawy
    I pomrzemy bez rutyny...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie Pani Szymborska wciąż jest na górnej półce, wciąż wracam do jej wierszy. Uwielbiam i dziękuję!

      Usuń
  2. Ludzie, którzy tracą sens życia, mają często uczucie,
    że są jak odpadki zaśmiecające środowisko.
    Wydaje im się, iż zajmują zbyt dużo miejsca.
    I dlatego chcą być jak najmniejsi.

    // Janusz Leon Wiśniewski //

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojej JoAnno! Takich fragmentów, wierszy, listów, słów, myśli, tysiące z tendencją zmierzania ku nieskończoności (x-> ∞)


    "Mów do mnie jesz­cze... Za taka roz­mo­wą
    tę­sk­ni­łem lata... Każ­de two­je sło­wo
    słod­kie w mem ser­cu wy­wo­łu­je dreszcze -
    mów do mnie jesz­cze...

    Mów do mnie jesz­cze... Lu­dzie nas nie sły­szą,
    sło­wa twe dziw­nie poją i ko­ły­szą,
    jak kwia­tem, każ­dem sło­wem twem się piesz­czę -
    mów do mnie jesz­cze... "
    źródło: https://poezja.org/wz/Kazimierz_Przerwa-Tetmajer/1359/Mow_do_mnie_jeszcze_Za_taka_rozmowa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale zawsze jest jakiś ulubiony na dziś, na daną chwilę, ten, który pierwszy przyjdzie na myśl. Też uwielbiam ten wiersz Tetmajera. Uściski i wielkie dzięki!

      Usuń
  4. Piękny wiersz, inspirujący cytat!
    Cieszy mnie, że dobrze spałaś, to sprzyja zdrowiu:-)
    Wklejam Ci mój wiersz, kiedyś tam udziergany...

    Pusty kajet

    Nie mam weny
    Do pisania wierszy
    Mój kajet pustkami
    świeci.
    Wszak ostatnio
    Przepełnia mnie
    Szczęście
    A nie tego szukają
    poeci.
    Żaden ze mnie bard
    Ni piewca
    Lecz czasami
    Coś się plącze
    po duszy.
    Ale jak tu rymować
    Od serca
    Kiedy wenie
    Oklapły uszy…

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Joasiu, że podzieliłaś się ze mną swoim wierszem! Jest super! Z tą weną zawsze ssą zapasy. :)

      Usuń
  5. Have a wonderful Day JoAnna.
    Big Hugs <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Un precioso poema, un abrazo fuerte Joanna

    OdpowiedzUsuń
  7. Love Khalil Gibran! Thanks for sharing them, Joanne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh, I'm so glad, Angie, I like this creator too!

      Usuń
  8. 25th April
    This is the dawn I've been waiting for
    The first full, clear day
    Where we emerge from the night and the silence
    And free we inhabit the substance of time

    Sophia de Mello Breyner Andresen (Portuguese poet)

    As tomorrow is the 25th of April, which in Portugal is Freedom Day, the day Portugal got rid of the dictatorship!

    I loved the poems you published here!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you very much for this wonderful poem - quote. I hope the holiday was beautiful this year. Best regards.

      Usuń
  9. Ale piękny wiersz! Uwielbiam twoją wrażliwość.
    Sporo cytatów i myśli mi siedzi w głowie, ale ostatnio najbardziej chyba ten:
    "Jeśli zawsze będziesz starał się być normalny, nigdy nie dowiesz się, jak niesamowity możesz być”. – Maya Angelou

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miało być "Twoją", zmęczenie ciągle daje mi się we znaki;)

      Usuń
    2. Dziękuję, Kingo, uwielbiam Mayę, dużo jej wierszy publikowałam w Babińcu Literackim. Uwielbiam też "Skrawki życia" - cudny, kobiecy film z jej udziałem. Uściski!

      Usuń
    3. Twoją czy twoją, Kingo - dla mnie bez różnicy, bo chyba tylko w języku polskim tak piszemy. Mnie cieszy każdy komentarz, każdy Człowiek. <3

      Usuń
  10. Dla mnie numerem jeden są wiersze Szymborskiej. Cieszy mnie, że młode pokolenia zaczyna interesować się wierszami dzięki twórczości współczesnych artystów, takich jak Sanah. Bardzo podoba mi się m.in. wiersz Baczyńskiego, czy Szymborskiej w jej muzycznym wydaniu.
    Przemawia do mnie cytat Johann Wolfgang von Goethe: "Każdego dnia trzeba posłuchać choćby krótkiej piosenki, przeczytać dobry wiersz, obejrzeć piękny obraz a także, jeśli to możliwe, powiedzieć parę rozsądnych słów."

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam sanah od początku, jak jeszcze nie była znana. Cieszę się, że śpiewa poezję, którą kocham. Dziękuję za cytat! Uwielbiam.

      Usuń
  11. Olá, Joanna,
    O amor não tem explicação plausível. Simplesmente acontece. Muitas vezes sem estarmos à espera desse sopro de sentimento, que nos invade a alma, e nos aquece o coração.
    Excelente post. Gostei muito do conteúdo desta postagem.
    Continuação de feliz semana, com tudo de bom.
    Beijinhos!

    Mário Margaride

    https://soltaastuaspalavras.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Você tem razão em escrever sobre o amor, obrigado por essas palavras. Tenha um bom fim de semana, querido amigo.

      Usuń
  12. I am happy that today you have already felt better. Bisous, sweet friend o´ mine

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you very much dear Hada, best regards, have a good weekend.

      Usuń
  13. "Tak mi rzekł anioł przy mym narodzeniu: mała istotko stworzona z radości, kochaj i wsparcia dla twojej miłości nie szukaj w niczym co rodem z tej ziemi." William Blake 🩶 Ten wiersz jest ze mną od 30-paru lat. Zapewne inaczej go zinterpretowałam, niż poeta miał na myśli. Ale nic to temu wierszowi, ani mnie, ani poecie nie szkodzi 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam Blake'a!!! Nigdy nie wiemy, co poeci mają na myśli, ważne są nasze wrażenia! Uściski!

      Usuń
  14. Joasiu kochana piękny wiersz i fajny cytat😘❤️ ja na el4 bo znowu odezwał się ból nogi i znowu mam prześwietlenia i rehabilitacja mnie czeka kolejna. Dobrych i ciepłych dni Joasiu i zdrowia.Prosze odpocznij bo jak zachorujesz to nikt ci nie pomoże a jeszcze znajdą kogoś na twoje miejsce, naprawdę nie warto tak harować. Buziaki kochana papa 😘😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i mi wykrakałaś... Na chwilkę mi przeszło, a teraz ledwo żyję. Buziaki, uściski i serdeczności! <3

      Usuń
  15. Beautiful poem and good blog. Success for your blog ok

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja lubię mądre cytaty Marka Aureliusza.
    Oto jeden z nich:
    "Zawsze masz możność żyć szczęśliwie, jeśli pójdziesz dobrą drogą i zechcesz dobrze myśleć i czynić.". Zawsze masz możność żyć szczęśliwie, jeśli pójdziesz dobrą drogą i zechcesz dobrze myśleć i czynić".
    Serdeczności moc przesyłam kochana:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, Morgano, też lubię M.A. Uściski!

      Usuń
  17. Such beautiful creativity at work. Glad to hear you are feeling better too.

    OdpowiedzUsuń
  18. So great to see how you celebrate poetry. Loved the post! All the best to your creativity!

    OdpowiedzUsuń
  19. Precioso poema!! Gracias por preguntar, ayer hice la cirugía de mi muela (sacar muela y poner implante) y he pasado una noche mala... estoy con calmantes y bueno.. no es agradable. Y tú como vas?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Espero que te vaya un poco mejor, María. No estaba allí porque estaba trabajando mucho. Abrazos!

      Usuń
  20. Un placer leerte..Te deseo felicidad por siempre.
    Un abrazo.

    OdpowiedzUsuń
  21. Amiga, nos has dejado un trabajo muy bien elaborado, con una estupenda poesía, de esas que hacen reflexionar.
    Te dejo el fragmento final de una prosa poética de Julio Cortázar:
    "...mis manos buscan hundirse en tu pelo, acariciar lentamente la profundidad de tu pelo mientras nos besamos como si tuviéramos la boca llena de flores o de peces, de movimientos vivos, de fragancia oscura. Y si nos mordemos el dolor es dulce, y si nos ahogamos en un breve y terrible absorber simultáneo del aliento, esa instantánea muerte es bella. Y hay una sola saliva y un solo sabor a fruta madura, y yo te siento temblar contra mí como una luna en el agua".
    Y mi abrazo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ¡Querido amigo! Muchas gracias por esta cita, me encanta este escritor, especialmente "Rayuela". Y lo interesante es que nací el mismo día que él: el 26 de agosto. Saludos.

      Usuń
  22. Kochana! Bardzo się cieszę, że już Ci lepiej! Sen to jedno z lepszych lekarstw. Wiersz piękny! Ja niestety nie mam żadnego ulubionego wiersza czy cytatu, aż mi wstyd. Serdecznie pozdrawiam i ściskam 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sen jest podobno bratem śmierci, ale śmierć jest siostrą życia - wszystko ma sens. Uściski i serdeczności!

      Usuń
  23. Ciao JoAnna, a scuola ci facevano studiare spesso le poesie, ma l'unica che ricordo è quella di Giuseppe Ungaretti, breve ma intensa: "Mi illumino d'immenso".
    Un bacio 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Amo le poesie, grazie mille, Fra. Buon fine settimana. <3

      Usuń
  24. Naprawdę piękny wiersz. Cieszę się, że lepiej się czujesz.

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  25. Kochana! Bardzo się cieszę, że już Ci lepiej! Sen to jedno z lepszych lekarstw. Wiersz piękny! Ja niestety nie mam żadnego ulubionego wiersza czy cytatu, aż mi wstyd. Serdecznie pozdrawiam i ściskam 😘

    OdpowiedzUsuń
  26. Co mam Ci napisać?
    Popłakałam się... i to nie jest żaden mój wiersz ani cytat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie płacz, Iwonko. To tylko życie... Albo aż. <3

      Usuń
  27. Querida y bella amiga, precioso poema.
    No se escribir poemas pero te dejo un abrazo grande y besitos 💋🌷💋

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muchas gracias, querida amiga! Que tengas un buen fin de semana.

      Usuń
  28. Zginął mój komentarz napisany trzy dni temu... dlatego piszę po raz drugi to samo. Ja wysyłam Ci wiersz śpiewany Żal" Słonimskiego w niezapomnianym wykonaniu Wojtka Gąssowskiego. Jest dużo pięknych wierszy na temat miłości, ale ten jest wyjątkowy bo mówi o ulotnym momencie spotkania i niespełnionym uczuciu, które mogło się przydarzyć., Wysyłam link ale może lepiej tylko posłuchaj bez oglądania...https://www.youtube.com/watch?v=CYDG6HvcPUc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niesamowite, co się działo w czasie retrogradacji Merkurego: znikały nie tylko komentarze, mnie na FB zniknęli wszyscy znajomi. :(
      A wiersz ŻAL znam od dziecka i kocham. Jednak nie wiedziałam, że śpiewał go W. Gąssowski, za co Ci bardzo dziękuję i pozdrawiam, Elu, dobrego weekendu!

      Usuń
  29. JoAnko, jedziesz do Gdyni na długi weekend?
    Podsyłam twórczość własną.


    Anioł Stróż

    mój Anioł Stróż
    jeździ ze mną
    w bagażniku

    kiedy nie pamiętam o nim
    on pamięta o mnie

    wieczorem zwija się w kłębuszek
    na podłodze
    obok grzecznie złożonych w kostkę skrzydeł

    czuwa
    nad moim bałaganem
    nad chaosem
    duszy i spraw

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo bym chciala być w Trójmieście, bilety mam... Ale mam teraz, na ten moment 38 i 6'C i taki katar, że już strupy pod nosem od chusteczek. :( Więc nie wiem, czy tam dojadę...
      Dziękuję za wiersz, koty to anioły, fakt!

      Usuń
    2. Wyzdrowiej i dojedź.

      Usuń
    3. Staram się. Właśnie przyszedł Dawkins, może pomoże? Będziesz w okolicach?

      Usuń
    4. Oh! Muszę stanąć na rzęsach i dojechać tam w środę.

      Usuń
  30. Trudno mi coś zacytować, ale Twoje cytaty są świetne.

    OdpowiedzUsuń
  31. Olá, amiga Joanna!
    Passando por aqui, relendo este lindo texto que muito gostei, e

    deixar os meus votos de feliz fim de semana, com muita saúde e paz.
    Beijinhos de amizade.

    Mário Margaride

    http://poesiaaquiesta.blogspot.com
    https://soltaastuaspalavras.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Olá, amiga Joanna!
    Passando por aqui, relendo este lindo texto que muito gostei, e

    deixar os meus votos de feliz fim de semana, com muita saúde e paz.
    Beijinhos de amizade.

    Mário Margaride

    http://poesiaaquiesta.blogspot.com
    https://soltaastuaspalavras.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Olá, amiga Joanna!
    Passando por aqui, relendo este lindo texto que muito gostei, e

    deixar os meus votos de feliz fim de semana, com muita saúde e paz.
    Beijinhos de amizade.

    Mário Margaride

    http://poesiaaquiesta.blogspot.com
    https://soltaastuaspalavras.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Olá, amiga Joanna!
    Passando por aqui, relendo este lindo texto que muito gostei, e

    deixar os meus votos de feliz fim de semana, com muita saúde e paz.
    Beijinhos de amizade.

    Mário Margaride

    http://poesiaaquiesta.blogspot.com
    https://soltaastuaspalavras.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Olá, amiga Joanna!
    Passando por aqui, relendo este lindo texto que muito gostei, e

    deixar os meus votos de feliz fim de semana, com muita saúde e paz.
    Beijinhos de amizade.

    Mário Margaride

    http://poesiaaquiesta.blogspot.com
    https://soltaastuaspalavras.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Estou tão feliz que você está aqui, querido amigo, obrigado pelo seu comentário e sua presença, tenha um bom fim de semana!

      Usuń
  36. Jakie prawdziwe słowa, pięknie napisane <3

    OdpowiedzUsuń
  37. JoAsiu Kochana!
    Tak bardzo się cieszę, że już Ci lepiej! A jeden z moich ulubionych wierszy to:
    Prośba o wyspy szczęśliwe
    A ty mnie na wyspy szczęśliwe zawieź,
    wiatrem łagodnym włosy jak kwiaty rozwiej, zacałuj
    ty mnie ukołysz i uśpij, snem muzykalnym zasyp, otumań
    we śnie na wyspach szczęśliwych nie przebudź ze snu.

    Pokaż mi wody ogromne i wody ciche,
    rozmowy gwiazd na gałęziach pozwól mi słyszeć zielonych,
    dużo motyli mi pokaż, serca motyli przybliż i przytul,
    myśli spokojne ponad wodami pochyl miłością.
    (Konstanty Ildefons Gałczyński)
    Ściskam Cię mocno i niech słońce oświeca Ci majówkowe dni!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ah, kocham Mistrza K.I.! Moim ukochanym jego wierszem jest Inge Bartsch. :) Dziękuję za dobre życzenia, mam nadzieję, że się spełnią. Moc serdeczności, Łucjo!

      Usuń
  38. Jakie to piękne, jakie prawdziwe i jakże bardzo moje!

    OdpowiedzUsuń
  39. Hello!

    As I've already commented on this post, I'd like to take this opportunity to wish you a happy weekend!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you very much, Marissa! Have a great weekend!

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, zawsze odpiszę i zajrzę do Ciebie w miarę czasowych możliwości: czasem szybko, niekiedy później, ale zajrzę na Twój blog. Pozdrawiam. :)