Translate

22 października 2019

"Gdy cię nie widzę, nie wzdycham..."***

Pewność


Kiedy dociera do mnie że cała jestem
z tobą, zmieniam się w czułą kochankę,
piekę pizzę i wykonuję szereg banalnych
i bardzo przyziemnych czynności.


Gdy uświadamiam sobie, że w testach
na osobowość i inteligencję wypadam wysoko,
mówię stanowcze nie domowej kurze, uciekam
w pracę, twórczość, lektury i na kolejne studia.


W chwilach, gdy czuję na sobie ciekawskie
spojrzenia kobiet i intrygujące uśmiechy dużo
młodszych mężczyzn, z sadystyczną premedytacją
pokazuję ci, że nie jesteś jedyny.


Nie masz ze mną łatwo. Nie piszę tkliwych wierszy
jak Halina P., która odbiła zdolniejszej od siebie
Annie Ś. ślubnego, choć w tekstach kreowała się
na subtelną, delikatną, zagubioną istotkę,


ale masz pewność, że nawet, gdy odchodzę
bardzo daleko w siebie, poza zasięg twoich
czułych oczu i dłoni - jestem dla ciebie tą,
za którą będziesz tęsknić i wytrwale czekać


na jakikolwiek znak - nawet wtedy, gdy spłoną
wszystkie miłosne wiersze mądrzejszych, lepszych
i piękniejszych ode mnie poetek.


JoAnna Idzikowska - Kęsik, 22 X 19


***cytat w tytule postu, A. Mickiewicz, Niepewność
*obrazy z internetu

24 komentarze:

  1. No cóż,zawsze jest ta niepewność-urok i kłopot,ale takie życie.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie życie, ciekawe!
      Serdeczności, Eljocie!

      Usuń
  2. Pewność, to sukces i stateczność 💜🏵️
    Pozdrawia najserdeczniej 🌞☕

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem jej nie ma
      i wtedy nie jest ok.
      Serdecznie pozdrawiam!

      Usuń
  3. Niczym femme fatale, rozkochująca do bólu męski ród...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W rodzie męskim
      też nie brakuje
      macho, a jeszcze gorzej,
      gdy się trafi na
      Piotrusia Pana.

      Usuń
    2. Jeden i drugi typ nie bardzo...

      Usuń
    3. Dlatego cieszę się, że jestem kobietą.

      Usuń
  4. Nie jest łatwo,pewność pozostaje,taka osobowość,ta niezmienność.
    To taka stabilność niezachwiana,mimo wszystko
    i na przekór wszystkiemu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tylko wiersz.
      Ale życie to poezja,
      więc wiersz o życiu.

      Usuń
  5. Fajnie jest mieć świadomość, że ktoś "będzie tęsknić i wytrwale czekać".
    Świadomość, że nie ma nikogo takiego albo że jest ktoś, kto "będzie tęsknić i wytrwale czekać", ale nie jest tym, co do którego chciałoby się, aby "tęsknił i wytrwale czekał", jest do dupy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko się zgadza.
      I wszystko jest względne.

      Usuń
  6. Nie ma to jak pewna siebie kobieta. W młodości znałam i kochałam pewnego wielbiciela Haliny P, niestety odbiła mi go inna. Widocznie nie miałam Twojej wiary w swoje atuty. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie piszę wierszy o sobie, nie jestem ich podmiotem lirycznym.
      Nie przepadam za poezją Haliny Poświatowskiej, bardziej mnie fascynuje jako człowiek.

      Pozdrawiam również.

      Usuń
  7. Witaj Joasiu.
    Lata miłosnych uniesień i niepewności mam już dawno za sobą.
    Teraz lubię dociekać, co poeta/poetka mieli na myśli.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie pozdrawiam, Michale,
      Ale..
      Jeszcze się wszystko może zdarzyć,
      Więc nie mów hop.

      Usuń
  8. Nigdy nikomu nie piekłabym pizzy, kupiłabym gotową ;))
    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziecku zawsze.
      I to całkiem pyszną.

      Serdecznie pozdrawiam!

      Usuń
  9. Ja tam uwielbiam Halinę P. nawet jeśli była mistrzynią kreacji. Ale teraz lecę zagłębić się w wiersze tej drugiej, czyli właściwie pierwszej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja mam z Haliną wielki problem. Lubię jej emocjonalne człowieczeństwo, dużo mniej jrj wiersze czy też ich zarysy...

      Usuń
  10. Pewność siebie jest bardzo kobiecie potrzebna.
    Ale czy ona rzeczywiście coś w jej zyciu zmienia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ważna jest pewność, że jest się ważnym dla kogoś.

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, zawsze odpiszę i zajrzę do Ciebie w miarę czasowych możliwości: czasem szybko, niekiedy później, ale zajrzę na Twój blog. Pozdrawiam. :)