Translate

14 stycznia 2019

Wiersze muszą się obudzić i krzyczeć!


BITWA POD ROZUMEM

W bitwie pod Rozumem
straciliśmy sporo krwi.

Kto będzie teraz 
umierał za ojczyznę?

Nie ma chętnych.

Zgłosił się jedynie
amator mocnych wrażeń.

Dubler patrioty.


Ewa Lipska
wiersz z tomu "Pamięć operacyjna", 2017

Lepsze jest działanie od bierności. W grze, jaką prowadzimy, nie możemy odnieść zwycięstwa. Ale niektóre przegrane są mimo wszystko lepsze od innych.

George Orwell, Rok 1984

zdjęcia:
1.  Autor grafiki: Krzysztof Grzondziel, 2. gif - róża z internetu, 3. Gdańsk, dzisiaj, ok. 20:00, fot. Aerovideo, 4. moje okno

14 komentarzy:

  1. A ja chciałabym krzyczeć lub iść z bejsbolem i walić tych, co nie rozumieją, jak bardzo to poszło poza granice rozumu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w ojczyźnie naszej kaczoludowej
      tak bardzo smutno się teraz dzieje
      że żadne łzy już nie pomogą
      i umierają już nadzieje

      :(

      Usuń
  2. W każdym z nas jest Chaos i Ład,Dobro i Zło.
    Zło bez Dobra jest zwyrodniałe i nieobliczalne.
    Zło nie zniknie tylko dlatego,że przestaniemy je dostrzegać,
    będzie,jest wszechobecne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kur**, zło się panoszy,
      bo dobrzy ludzie boją się
      odezwać!

      Usuń
  3. Z Orwella cytat mocny, dzisiaj powstrzymam się jednak od komentarzy na temat tego, co się stało, bo na usta cisną mi się same przekleństwa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak samo, jak mnie, Cylko. :((
      Adaś Miauczyński w Dniu Świra to przy mnie pikuś.

      Ja, szary człowiek, wyję jak szary dzik,
      jak szary wilk do odległego księżyca....

      Usuń
  4. Witaj Josiu.
    Trudno mi komentować Twój wpis.
    To nie powinno się stać.
    Pozdrawiam.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja wciąż wierzę, Michał, że:

      "Dla wszystkich starczy miejsca
      pod wielkim dachem nieba".

      Edward Sted Stachura

      Usuń
    2. A ja Josiau tracę nadzieję.
      Aczkolwiek Stachurę lubiłem
      Michał

      Usuń
    3. Trzeba wierzyć, Michale,
      do końca trzeba mieć
      Nadzieję. 🍀🍀🍀

      Usuń
  5. Zacytowałaś jednego z moich ulubionych autorów.
    Cóż mogę napisać więcej, to nie wymaga komentarza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Paskudny otacza nas świat.
      Ale to nie powód, byśmy wszyscy paskudnieli.
      Dobra nam trzeba".

      Andrzej Sapkowski, Miecz przeznaczenia

      Usuń
  6. Morderstwo, które zdarzyło się w Gdańsku podczas światełka do nieba, jest czymś niewyobrażalnym, ale czegoś podobnego można było się spodziewać po tych "mordach zdradzieckich" i "kanaliach", że nie wspomnę o wyzwiskach, pożal się, Boże, pani profesor z wachlarzem, ciamkającej, gdzie tylko się da.
    Dobry człowiek nie żyje, jego mordercę będziemy utrzymywać w więzieniu.
    Wczoraj o godz. 20 zapaliliśmy w oknie świeczkę.
    Pozdrawiam ze smutkiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze smutkiem, który rozrywa serce...
      W sumie dobrze, że dziś byłam w pracy
      od ósmej do 19, bo nie myślałam...

      <3

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, zawsze odpiszę i zajrzę do Ciebie w miarę czasowych możliwości: czasem szybko, niekiedy później, ale zajrzę na Twój blog. Pozdrawiam. :)