Translate

31 sierpnia 2024

Ludzie, którzy wytykają nam błędy i wady - widzą w nas własne niedoskonałości, których nie akceptują...

 Witajcie! Dzisiaj przedstawiam Wam mój stary wiersz, trochę moich przemyśleń i inspirujących cytatów - zapraszam!

*
"wyrzygane" vs. (przetrawione)

"łazi dumna i prosta jakby kołek połknęła"
(garbią się ci którzy się boją)

"taka hetera a on patrzy na nią jak w święty obraz"
(jedyny obraz znany tobie nazywa się
miliard Chińczyków z lotu ptaka czytaj żółć)

"poetka za dychę niech się lepiej skupi na pisaniu konspektów"
(lepsza grafomania niż siedzenie na dupie i krytykowanie innych)

"tyle zarabia paniusia a takim gratem jeździ"
(ile)

"na wariaty biega pewnie do kogoś z rodzinki"
(wszelka norma jest tylko abstrakcją)

"taka mądra i wykształcona a z matołami pracuje"
(nie śmiałabym tak powiedzieć o kimkolwiek)

"po kim ta córeczka jest taka ładna bo przecież nie po niej"
(po sobie)

"cała jej uroda doklejone rzęsy i botoks"
(tak tak oczywiście)

"ciągle się kielczy pewnie ma protezę"
(sztuczną szczękę po babce Francuzce)

"nie cierpię jej"
(twój problem)

"zostawcie ją zejdźcie z niej"
(nie muszą taki ich urok inaczej nie potrafią)

"ooo"
(no właśnie)

JoAnna Idzikowska - Kęsik, 30 IV/ 1 V 15
*
 

*

Już od dawna wiem, że nie ma lepszych ani gorszych, więc przestałam odczuwać nieuzasadnione poczucie wyższości lub niższości wobec kogokolwiek, gdyż nie ma ideałów.
Wyrosłam z czucia się odmieńcem z powodu niejedzenia wszystkiego, co miało oczy i posługiwania się lewą ręką w sytuacjach, w których inni posługują się prawicą (sic!).
Wyrosłam z poczucia, że jestem od kogokolwiek głupsza, bo nie mam doktoratu, bo czytam to, co chcę, oglądam niszowe kino, słucham klasyki, maluję maki i piszę, jak piszę.
Wyrosłam z dostosowywania się i krakania w języku większości i często wolę po prostu spokojnie słuchać i milczeć. 
Dawno temu odpuściłam obgadywanie lub gadanie o niczym, dlatego z niektórymi ludźmi nie mam o czym rozmawiać, ale wolę to od gadki - szmatki.
Skutecznie, choć powoli, wyrastam z oceniania i krytykowania kogokolwiek.
Jak jest mi źle - pracuję ze swoim wewnętrznym dzieckiem. Przytulam je i koję jego uczucia.
Brzydzę się wyścigiem szczurów i chorą, dziką rywalizacją czy konkurencją, zamiast kreatywnej i satysfakcjonującej współpracy.
Jestem sobą, patrzę na świat z wielkim zaciekawieniem i daje mi to wiele radości oraz poczucie spełnienia.
Mam to, co mam - wystarczy.
Mam osobiste standardy moralne i własną, bardzo intymną koncepcję bogini matki i nikomu nic do tego, bo każdy ma inną wrażliwość.
Od dziecka czuję i wiem, że Ziemia jest żywym, bardzo złożonym organizmem. Wiem, że jesteśmy energią i wszystko jest połączone ze wszystkim.
Ludzie są dobrzy i źli, bo mają swoje ścieżki, a ja cenię zarówno tych, którzy mają podobne, jak i tych, którzy idą zupełnie innymi drogami, niż ja.  
Skrajnie źli ludzie o narcystycznej rysie lub innym zaburzeniu osobowości z tzw. mrocznej (ciemnej) triady, są dla mnie cennymi nauczycielami, którzy pokazują mi, jaka mam nie być.
"Dla wszystkich starczy miejsca pod wielkim dachem nieba", jak mawiał Edward Stachura - Sted.
I niech tak się dzieje.
Dla mnie intuicja, serce, dusza, umysł i ciało są tak samo ważne, dbam o nie i wciąż się czegoś uczę. I będę się uczyć do końca. 
I z wielką satysfakcją, bezkompromisowo i bez żalu, będę o(d)puszczać relacje z ludźmi, którzy będą umniejszać moje umiejętności, negować wiedzę, gasić mój uśmiech i wewnętrzne światło.
Namaste! 
JoAnna
 

*
 Krytykujesz siebie od lat, ale to nie działa. Spróbuj więc schlebiać sobie i zobacz, co się stanie.
 
Louise L. Hay
*
 Są wady, z których rodzą się wielkie talenty.

François de La Rochefoucauld
 
Nasz szacunek do samego siebie wpływa na nasze wybory. Za każdym razem, gdy działamy w harmonii z naszą autentyczną jaźnią i sercem, zasługujemy na własny szacunek. To takie proste. Każdy wybór ma znaczenie.

Dan Coppersmith

*

 Spokojni jesteśmy wtedy, kiedy coś za sobą pozostawiamy. 

+

Czasami ostatnim słowem jest MILCZENIE. 

Bert Hellinger

*

Zawsze trzeba wiedzieć kiedy kończy się jakiś etap w naszym życiu. Jeżeli uparcie chcemy w nim tkwić dłużej niż to konieczne, tracimy radość i szansę poznania tego co przed nami.

Paulo Coelho 

 Nie powierzaj swojego szczęścia i poczucia własnej wartości komuś innemu. Tylko Ty możesz ponosić za to odpowiedzialność. Jeśli nie potrafisz kochać i szanować siebie – nikt inny nie będzie w stanie tego dokonać.

Stacey Charter

Życzliwość to jedyna inwestycja, która nigdy nie zbankrutuje.

Immanuel Kant

*

Moi Drodzy, zdjęcia w tym poście są mojego autorstwa, przyznam, że pierwszy raz widzę taki wysyp zimowitów czyli jesiennych krokusów w sierpniu, ale też pierwszy raz pod sam koniec sierpnia, pływałam wczoraj w cudownie ciepłej wodzie, bo brat wyciągnął mnie na baseny po pracy.
Wpadłam już w wir mojej pracy - bardzo się cieszę, że wróciłam po wakacjach do klasy sprzed wakacji, że mam półtora etatu i znowu spotkam moich uczniów.
 
Życzę Wam pięknego czasu i lecę odwiedzać zaprzyjaźnione blogi, ponieważ już jutro, znowu będę musiała trochę popracować, napisać kilka ważnych dokumentów.
Pozdrawiam, życzę wszystkim udanego weekendu!

109 komentarzy:

  1. CIekawe przemyślenia, są uderzająco trafne.
    Lubię zaglądać na Twój blog. Zawsze dowiem się czegoś interesującego.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Kingo, ja też zawsze się u Ciebie czegoś dowiaduję, uściski, dobrego weeka. :D

      Usuń
  2. Oh, such a great title! Thanks for the many quotes. Yes, growing up..my mother's second nature was to find your flaws which I realized later they were her own. Thanks for the poetry and of course thank you for the photos. I hope you have a good start of a new students this September. All the best with your creativity!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you for your beautiful comment Ellie, I think that a very good and creative school year will begin on September 2, which in Poland will last until June 27, 2025. Best regards!

      Usuń
  3. Definitely a post to get me thinking. Thank you so much for these quotes and your creativity. Just what I needed this Saturday morning. So great to hear you got in a swim. I am sure you are eager for the new class. All the best to a great new school year. Here's to being the beautiful you with positivity by your side, everyday.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you very much for your good wishes - I think they will come true and it will be a fruitful new school year. I send you many warm greetings.

      Usuń
  4. Very inspiring, hope you will have an inspiring new school year next week, although I imagine it will be the opposite in todays age and situation.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I think that all times were difficult for the natives in some way, you have to cope, I'm sure everything will be fine. Regards.

      Usuń
  5. I'm interested in your thoughts, dear JoAnna! It's a pity that Google doesn't always translate accurately.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you, dear Irina, I am also thinking about writing posts in English, but I don't have time for now. The holidays are over. Regards!

      Usuń
    2. Dear JoAnna! Tomorrow, September 2, the new school year begins in Russia! I will also be teaching children English again.

      Usuń
    3. Have a good new school year, dear Irina! Teach your children English, this language is useful everywhere, it is worth knowing it. Hugs! :)

      Usuń
  6. Thank you for sharing so many wonderful quotes. The flowers are beautiful.

    OdpowiedzUsuń
  7. Thank you very much for your post, have a nice weekend:*

    OdpowiedzUsuń
  8. Thank you for sharing all these thoughts with us, dear JoAnna! The flowers in the photos are beautiful! I wish you a cozy autumn and success in your work!🌼🌺🌸🙂🙂🙂❤❤❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you very much dear Julia! May this coming autumn be good and beautiful for all of us. Hugs!

      Usuń

  9. Your photos are works of art. Wonderful <3

    Your text touched me, thank you for that.
    Have a nice weekend, hugs

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you dear! Have a good Sunday and all September! Hugs!

      Usuń
  10. Całkowicie się zgadzam z tym tekstem.

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaj! Dziękuję za piękny, motywujący post. Oczywiście uważam, że inni ludzie są jak lustra, w których można się przejrzeć. Jeśli się uśmiechamy, to kiedyś (może nie od razu) odwzajemnią ten uśmiech. Życzę Ci Joasiu udanego nowego roku szkolnego.
    Wiersz prowokuje do przemyśleń. Pozdrawiam serdecznie 🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za dobre słowa, MaB! Tobie też życzę dobrego nowego tygodnia i cudnego, udanego września!

      Usuń
  12. Great photos. :-D We all have our place in the world :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you, dear Ananka! Have a great new week and happy September!

      Usuń
  13. Your reflections on personal growth and the journey towards self-acceptance are truly inspiring. A beautiful reminder of the importance of embracing our unique paths. 🌟 Read my new blog post: www.melodyjacob.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you for your kind comment, dear Melody, I will definitely visit your blog. Hugs, happy September.

      Usuń
  14. Cóż mogę Ci powiedzieć , od ludzi podłych, zawistnych, małostkowych i zawistnych - tylko uciekać!
    Znać swoją wartość i robić swoje!
    Pięknego września droga imienniczko!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przestałam naiwnie wierzyć, że wszyscy są dobrzy, tylko mieli zle warunki, złe okoliczności...
      Prawda jest taka, że wielu ludzi to antyludzie.
      Uściski Joasiu, moc pozdrowień!

      Usuń
  15. Kochana Joasiu zawsze piszesz świetnie. Nie "piszę jak piszę" tylko świetnie,a doktoraty sa przereklamowane. i ja nap4rawde czeekam na tom twojej poezji Liczę też na to, że będziemy się znać "dlugo i szczesliwie". Asiu! Głowa do góry.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postawiłam w pewnym momencie na macierzyństwo... Ale może jeszcze zrobię ten doktorat na emeryturze? :DDD
      Dziękuję Ci za słowa wsparcia, bo znów mam doła z tym tomikiem, nie wiem, czy warto i czy te wiersze się nadają...
      Buziaki, Kochana!

      Usuń
  16. Dear JoAnna, you are a talented person and your light crosses borders; i see it from Buenos Aires, you are wonderful, such a great person.
    I hug you tightly and
    have a good start to September!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you, dear Karolina, I also intuitively feel that you are a great, wise and beautiful being of light. Hugs, happy September!

      Usuń
  17. Creo que la traducción que hace google no es muy buena, aún así me gustó mucho.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muchas gracias Maria! ¡Os deseo un hermoso septiembre! Saludos, abrazos!

      Usuń
  18. Ciao JoAnna, il titolo del post mi ha fatto molto riflettere e credo che nella maggior parte dei casi sia proprio così.
    Belle le poesie, molto intense e vere. Buon rientro a lavoro. Un abbraccio 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciao Fra, grazie per il tuo gentile commento, ti auguro un bellissimo settembre! Saluti, un abbraccio!

      Usuń
  19. Bonjour Joana
    Superbe ton article
    et je te souhaite un bon dimanche ainsi qu'une bonne rentrée
    Ton amie Sylvie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Merci, chère Sylvie. Je vous salue très chaleureusement et vous envoie un sourire !

      Usuń
  20. Witaj Joanno!
    Wspaniały , dający do myślenia post!
    Wiersz bardzo się mnie podoba, bardzo ciekawa forma oprócz tego!
    Popieram to o słuchaniu i milczeniu oraz krytykowaniu, bo co do oceniania, to wiem, że tego nie sposób się wyzbyć.
    Współpraca?! Jeśli jej doświadczasz, to jesteś szczęściarą! Szczególnie w zawodzie nauczyciela. Ja doświadczyłam jej dopiero, gdy przytrafiła mi się przerwa w zawodzie!
    Wszystkiego najlepszego na nowy rok szkolny, Joasiu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, Izo, mam wielkie szczęście do ludzi, także tych w pracy i naprawdę dobrze mi się współpracuje. Dziękuję za dobre życzenia, myślę - i mam nadzieję - że ten rok szkolny będzie dobry i kreatywny. Moc serdeczności dla Ciebie, dobrego września!

      Usuń
  21. bardzo trafne przemyślenia!

    OdpowiedzUsuń
  22. JoAsiu Kochana!
    Uwielbiam czytać Twoje posty. Zawsze są inspirujące i pełne przemyśleń. JoAsiu, przed Tobą miesiąc wytężonej pracy, wypełnianie przeróżnych dokumentów i jutro początek nowego roku szkolnego. Będziesz musiałam myśleć o odpoczynku bo półtora etatu będzie wyczerpujące.
    Z całego serca życzę Ci udanego nowego roku szkolnego. Przesyłam moc serdeczności:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za słowa wsparcia Kochana Łucjo. Wierzę, że ten rok szkolny będzie dobry. Posyłam Ci moc uścisków i serdeczności!

      Usuń
  23. TJoAnna! Todas las citas son un sabio aprendizaje. Mira que cuesta ver los reflejos, es más fácil hecha la culpa a los demás de nuestros problemas.
    "El otro me hizo, el otro me dijo, el otro no me quiere, etc, etc, etc"
    Cuando nos vamos hacer responsable de nosotros mismos. El otro no existe. Gracias por compartir tantas citas tan llenas de sabiduría. Un abrazo de luz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Querida Cristina, muchas gracias por este hermoso comentario. Les mando un cordial y cordial saludo.

      Usuń
  24. Zgadzam się w pełni z nagłówkiem posta i często to powtarzam. Ja też chciałabym tak dobrze realizować swoje postanowienia względem swojego spokoju, dobrostanu jak Ty. Ale może właśnie, tek jak w pierwszym cytacie - pora przestać się tak krytykować! A wreszcie siebie pochwalić!
    Serdeczności!😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przede wszystkim dobija nas autokrytyka. Myśle, że dużo bardziej niż ta z zewnątrz. Pozdrawiam i posyłam Ci serdeczności!

      Usuń
  25. Asiu! Kolejny piękny i inspirujący post! Te cytaty dotyczące nas samych dały mi dużo do myślenia.
    Zdjęcia kwiatów piękne, jeszcze takich nie widziałam.
    Serdecznie życzę udanego i spokojnego września,a także całego roku szkolnego.
    Gorące uściski 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Udanego września, Kochana Moniko, oby był piękny! Czeka nas zaćmienie Księżyca w pełnię, w urodziny mojej córeczki - 18 września, może uda się je nawet zobaczyć z Polski? Pozdrawiam!

      Usuń
  26. Hello!
    Beautiful photos accompanied by thought-provoking quotes. I feel like I haven't followed the path of the majority, they think I'm weird for not following the path of all women, they have to be mothers, if I have doubts about my existence how am I going to have children, I don't want to have that responsibility! But people think I'm the one who's wrong and that I don't know what it's like to be a woman. I just don't care! I know that reason is on my side!
    Hugs!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My dear Marisa, thank you for this honest statement and comment. I absolutely understand and respect women who don't want to be mothers. My daughter, who will soon turn 28 on September 18, does not intend to become a mother, nor does she want to be in a relationship for now, and I respect and understand that. Because I don't think I want to be a grandma.
      I send you my warmest regards, the most important thing is to be yourself and live in accordance with your values. Hugs!

      Usuń
  27. Olá, amiga Joanna
    Belas citações, bem acompanhadas de belas imagens florais. Gostei muito.
    Votos de uma ótima semana e feliz setembro, com tudo de bom.
    Beijinhos, com carinho e amizade.

    Mário Margaride

    http://poesiaaquiesta.blogspot.com
    https://soltaastuaspalavras.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muito obrigado por este comentário, querido amigo Mário. Cumprimentos. :)

      Usuń
  28. Yo creo en vivir y dejar vivir sin juzgar a los demás. te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Creo que esta es la manera más hermosa de vivir. ¡Besos querida Judith!

      Usuń
  29. Też wyrosłam z poczuciem bycia odmieńcem 🙂 I dosyć szybko nauczyłam się robić z tego zaletę. Choć tak naprawdę była to życiowa podróż przez dżunglę z maczetą. Inni ludzie... Cóż, niech se będą jacy chcą, niech obgadują, myślą o nas źle. Osobiście mam i miałam to w nosie. Chcą być nieszczęśliwi - niech będą 😉✌️😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to jest właśnie świetna sprawa - te nasze zalety. Lubię Twoje komentarze, bo czuję w nich szczerość. :) I niech się dzieje.

      Usuń
  30. Um post cheio de belas ideias e conceitos de vida interessantes.
    Quem assim escreve e pensa só pode ser feliz.
    E os seus alunos agradecem, já que ter um professor infeliz é o pior que pode acontecer nas aulas.
    Boa semana querida amiga Joanna.
    Um abraço.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obrigado querido amigo pelo seu comentário! Atenciosamente, desejo-lhe uma boa nova semana!

      Usuń
  31. Wiele trafnych spostrzeżeń i przemyśleń. Też brzydzę się wyścigiem szczurów, chorą rywalizacją, również nie lubię rozmów o niczym. I myślę, że bycie odmieńcem ma też swoje plusy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, ma! Tylko mnie ciągle brzmią w głowie słowa mamy: Nie chcę mieć odmieńca... Ale pracuję nad tym. Uściski!

      Usuń
  32. Interesting quotes, beautiful poem and wonderful photos.
    Throughout life we ​​always meet good and bad people, we have to distance ourselves from those who are harmful to us in some way and make us unhappy.
    Happy September ❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muito obrigado por essas palavras sábias e fortalecedoras, Maria! A distância é provavelmente a melhor maneira neste caso. Abraços. :)

      Usuń
  33. Cytaty naprawdę dają do myślenia. Piękne zdjęcia kwiatów. Nie znałam tych roślin.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muchas gracias por tus amables palabras Joanna. Les deseo una exitosa nueva semana.

      Usuń
  34. Świetne i trafne przemyślenia, też przestałam się przejmować, nie można dogodzić każdemu, trzeba być tym, kim się jest, kim się czuje.

    Ja dziś z synem też na rozpoczęciu roku, pierwsza klasa. Dopiero zaczyna, więc będzie się działo :)

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno będzie się działo, ale będzie fascynująco! Powodzenia Wam życzę, uściski!

      Usuń
  35. Właśnie zdałam sobie sprawę z tego, do jak wielu rzeczy muszę dojrzeć. Jak ja bym chciała przestać przejmować się otaczającym mnie światem. Ale na razie nie umiem i zbyt wiele spraw przyjmuję za bardzo do siebie... Bardzo dobre i mądre przemyślenia. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To trzeba w sobie wykształcić i wymaga to czasu, ale na pewno Ci się uda! Uściski, Karola!

      Usuń
  36. Kapitalny wiersz (ogólnie uwielbiam Twoje wiersze, masz niesamowity talent/dar)! Idealnie opisuje naturę ludzką, a ze wszystkim co w nawiasach zgadzam się w stu procentach.
    Od ludzi, którzy gaszą mój uśmiech staram się uciekać jak najdalej, choć nie zawsze jest to możliwe.
    Piękne zdjęcia, zachwycające kwiaty! Jak ja bym chciała, żeby lato się nie kończyło nigdy.
    Dobrego tygodnia Joasiu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za dobre słowa, Kingo, naprawdę jest mi miło. A co do ciepła i lata - kiedyś bardzo chcialam wyjechać na stałe do Australii, bo tam nawet zimą jest bardzo ciepło. Ale trzeba dać radę... Dobrego nowego tygodnia, uściski!

      Usuń
  37. I enjoy reading your thoughts.
    I prefer meaningful talks to gossip.
    If I find myself in a company of people who gossip, I remove myself from that company.
    Lovely photos.
    I'm glad to hear you enjoyed swimming.
    The school year was postponed in our regions due to extreme heat...but work at the school has started some time ago.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. It's very warm here too! I really don't remember such a hot beginning of September and it's the first time in my life that I swim in an outdoor pool in September in my country. Greetings, have a nice new week!

      Usuń
  38. Bella entrada, amiga, en la que todo rezuma sabiduria.
    Un abrazo

    OdpowiedzUsuń
  39. Piękne cytaty. Dziękuję. Zgadzam się. Trzymaj się ciepło. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest ciepło, wręcz gorąco! A ja się wtedy dobrze czuję. Uściski i serdeczności!

      Usuń
  40. Zazdroszczę Twoim uczniom... sobą uczysz ich pięknego życia, zwracania uwagi na istotę naszego tutaj bycia. Namaste 🙏

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Moje chłopaki (jest ich czworo) czasem mi mówią: Lubimy panią! I to jest wielka nagroda dla mnie. Namaste!

      Usuń
  41. Zawsze będą lepsi i gorsi ( po prostu inni...) od nas, nie powinniśmy się porównywać, bo albo popadniemy w skrajną dumę, albo zgorzknienie... a mam wrażenie, że ludzie cały czas to robią i stąd tyle sączącej się nienawiści, podcinania skrzydeł, itp... Co do wyścigu szczurów, przypomina mi się takie powiedzenie... " w wyścigu szczurów najgorsze jest to, że nawet jeśli wygrasz, to i tak dalej pozostajesz szczurem" Świetny wiersz Joanno, Maria Awaria "napisała" kiedyś piosenkę składającą się z samych hejterskich komentarzy wysyłanych pod jej adresem... jest to jakiś sposób na zdystansowanie się do tego szlamu, który leje się szerokim strumieniem głównie w sieci... Twoi uczniowie to szczęściarze, że Ciebie mają Joanno. Namaste 🙏 czyli to co we mnie dobre pozdrawia to, co dobre w Tobie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, Aniu, masz całkowitą rację. Nie wiem, kto to jest Maria Awaria, ale poszukam i posłucham! Dziękuję! Moc pozdrowień i serdeczności.

      Usuń
    2. Oh, no jasne - MARIA PESZEK - uwielbiam!

      Usuń
  42. Muy bello lo que transmites.
    Hermosas letras.
    Te deseo un feliz mes de Septiembre.
    Un beso.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muchas gracias, saludos, abrazos y besos, Amalia!

      Usuń
  43. Swiete slowa Joanno! Nic nie trzeba dodawac. Oby tak madrych ludzi jak Ty bylo jak najwiecej :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, zaczerwieniłam się jak moje usta. :)

      Usuń
  44. Pięknie piszesz Joanno Joasiu i zawsze tak było. Już dawno, dawno temu wykładowcy mówili Ci, że masz niezwykle lekkie i świetne pióro (pamiętam Twoje scenariusze). Pozdrawiam z nadzieją, że dajesz radę z życiem. Trzymaj się i nie poddawaj, a tom Twoich wierszy (tu komentuję kilka ostatnich postów, bo wszystkie przeczytałem) przeczytam z największą przyjemnością.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie cukruj!
      Jakoś daję radę, chociaż naprawdę ciężko jest tak od razu wejść w trybiki pracy.
      Dzięki, że czytasz posty!
      Znów przestałam myśleć o tomiku, bo się skupiłam na robocie.
      Dobrego!

      Usuń
  45. Przepięknie napisane Kochana. Uważam że masz wielki talent <3 <3 Pozdrawiam serdecznie i życzę wszystkiego dobrego ;) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i pozdrawiam, Dorotko, dobrego nowego tygodnia!

      Usuń
  46. Mi querida y bella amiga, hermosa entrada.
    Las fotografías , las Citas y tu texto maravilloso, es una delicia leerte
    Cariños y te dejo un beso, te deseo un hermoso día bella mujer por dentro y por fuera, te admiro

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gracias por tu bonito comentario, querida, encantadora y bella amiga Noemí, te deseo una maravillosa nueva semana.

      Usuń
  47. I dlatego jesteś cudowną, dowartościowaną Kobietą- zdolną i piękną i etc... mogłabym tu wymieniać i wymieniać...
    Nie potrzebujesz kimś gardzić, by poczuć się lepiej...
    Taką JoAnnę mieć w otoczeniu to jak skarb znaleźć...
    Serdeczności, Pola :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kochana Polu, cieszę się, że jesteś.

      Usuń
  48. Przepiękne cytaty i bardzo trafne przemyślenia. Naprawdę przepięknie napisane, podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam! Ja podziwiam Twoje dzieła malowane!

      Usuń
  49. Zamiast wytykać błędy może zaczniemy dociekanie czyjeś zalety

    OdpowiedzUsuń
  50. Odmieńcy wszelkiej maści są niczym sól dla potrawy, bez nich życie byłoby niejadalne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Elu, świetnie to ujęłaś! Moc pozdrowień i uścisków dla Ciebie. :)))

      Usuń
  51. Estimada y bella amiga, magnífico post. Me pareció muy buena la frase de Page, uno de mis músicos queridos que conocí escuchando sus discos en mi juventud con la imponente banda Led Zeppelin. Las pinturas de esa pintora son magníficas, me encantaron. Y las fotos hermosas.
    También la música.
    Gracias por compartir, te dejo mi abrazo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muchas gracias, abrazos y besos amigo Eukel! Te deseo una maravillosa nueva semana. :)

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, zawsze odpiszę i zajrzę do Ciebie w miarę czasowych możliwości: czasem szybko, niekiedy później, ale zajrzę na Twój blog. Pozdrawiam. :)