Translate

26 marca 2024

Nie wiesz, kim być? Po prostu - bądź sobą!

Witajcie! 

    Chcę się dzisiaj podzielić z Wami słowami znanej na całym świecie psychoterapeutki Virginii Satir (1916 - 1988), która kiedyś była dla mnie wielką inspiracją. Dzięki jej książkom zrozumiałam wiele spraw i zaczęłam kochać i doceniać siebie. Zapraszam, może znajdziecie w tym poście coś dla siebie. Ja przekonałam się już niejednokrotnie w życiu, że jak nie kocha się siebie,to nie potrafi się kochać innych i że warto codziennie pracować nad sobą, poznawać siebie, swoje reakcje. Być dla siebie najlepszym kompanem. 

    Kiedyś miałam ogromny problem z przytulaniem, zwłaszcza, gdy trzeba było na jakiś studiach, szkoleniach czy kursach, być blisko drugiego, obcego człowieka. Wtedy po prostu kurczyłam się w sobie, byłam spięta, nie mogłam się przemóc... Studiowałam animację teatralną, robiłam monodramy, grałam w kilku przedstawieniach, tańczyłam, ćwiczyłam, byłam bardzo zgrabna, a wciąż miałam problem z akceptacją siebie i swojego ciała… Potem, na pedagogice, jak miałyśmy zajęcia z np. choreoterapii, nie byłam w stanie wykonywać niektórych ćwiczeń, gdy np. trzeba było kogoś dotknąć, a gdy na studiach podyplomowych z terapii pedagogicznej ćwiczyliśmy ustawienia systemowe, hellingerowskie, wyszłam z jednych zajęć, bo nie byłam w stanie wejść w rolę, otworzyć się, bałam się, że za dużo inni się o mnie dowiedzą… Podobnie było na studiach podyplomowych z zakresu sztuki - jeszcze piętnaście lat temu byłam tak zamknięta w sobie, że nie mogłam wykonać zadania w parze, bo polegało na mówieniu o sobie prze 10 minut, patrzeniu sobie w oczy przez 5 minut i tuleniu się przez 3 minuty - nie dałam rady! W pewnym momencie doszłam do takiego etapu, że podanie komuś ręki na powitanie było dla mnie ogromnym wyczynem.

        Trwało to naprawdę długo, wiele lat nie potrafiłam kochać JoAnny i chociaż byłam bardzo kochana to wciąż nie umiałam w to uwierzyć.

        Dużo, bardzo dużo pracy kosztowało mnie otworzenie się na - że tak powiem - pozarodzinny - dotyk, choć ta rodzina to byli tylko ci najbliżsi, domownicy. Teraz jest mi łatwiej, m.in. dzięki książkom Virginii Satir, ale kosztowało mnie to mnóstwo czasu, lektur, terapii i przede wszystkim - pracy nad sobą. Wciąż nie jestem specjalnie wylewna, bywam zdystansowana, jednak potrafię pocieszyć, przytulić, zmotywować. I podzielić się swoimi przemyśleniami, spostrzeżeniami, wesprzeć dobrym słowem, gestem. I mówię tu o dorosłych, bo do dzieci jakoś zawsze miałam serce i zupełnie mi nie przeszkadzało (i nie przeszkadza do dziś), gdy się do mnie spontanicznie tuliły.

    Warto przełamywać fale swoich ograniczeń w kontaktach z drugim człowiekiem. Warto uczyć się drugiego człowieka lecz najpierw trzeba nauczyć się siebie.

                Oto cytaty, które dla Was wybrałam, czytajcie!




 *
Deklaracja poczucia własnej wartości. Jestem sobą.

Na całym świecie nie ma drugiej takiej samej osoby. Istnieją ludzie, którzy są do mnie częściowo podobni, ale nikt nie jest dokładnie taki sam. Dlatego też wszystko, co ode mnie pochodzi, jest całkowicie moje, ponieważ to ja dokonuję wyborów.

Wszystko co mnie dotyczy należy do mnie: moje ciało, włączając w to wszystkie jego uczynki; mój umysł, oraz wszystkie moje myśli i przekonania; moje oczy wraz z wszelkimi obrazami, które spostrzegają; moje uczucia, jakiekolwiek by były: złość, radość, frustracja, miłość, rozczarowanie, podniecenie; moje usta i wszystkie słowa, które wypowiadają: uprzejme, miłe, czy szorstkie, poprawne i niepoprawne; mój głos, donośny lub łagodny; i wszystkie moje czyny w stosunku do innych i do mnie samej.

Do mnie należą moje fantazje, marzenia, nadzieje i lęki. Do mnie należą moje tryumfy i sukcesy, moje porażki i błędy. Ponieważ to wszystko należy do mnie, jestem w stanie dogłębnie poznać siebie. A dzięki temu- darzyć siebie miłością i żywić przyjazne uczucia w stosunku do każdej swojej części. Mogę sprawić, aby wysiłek całej mojej osoby miał na celu moje dobro.

Istnieją takie aspekty mojej osobowości, które są dla mnie zagadkowe i nieznane. Ale dopóki darzę siebie miłością, mogę z odwagą i nadzieją próbować wyjaśniać to, czego nie rozumiem i poszukiwać sposobów lepszego poznania siebie samego.

Jakkolwiek wyglądam, brzmię, cokolwiek mówię i robię, myślę lub czuję w danym momencie, to jestem ja. Wszystko to jest autentyczne i ukazuje moją sytuację w danej chwili.

Kiedy spoglądam w przeszłość na to jak wyglądałam i brzmiałam, co robiłam i mówiłam, czułam i myślałam, mogę uważać, że niektóre elementy nie pasują do całości. Mogę je odrzucić i stworzyć w ich miejsce nowe.

Jestem w stanie patrzeć, słuchać, czuć, myśleć, mówić i działać. Mam narzędzia niezbędne, aby przetrwać, nawiązywać kontakty z innymi, aby być twórczą, wprowadzać sens i ład w świecie, wśród ludzi i rzeczy, które są na zewnątrz mnie. Należę do siebie i dlatego też mogę sobą kierować.

Jestem sobą i jestem w porządku.

 *

 Moje cele:

Chcę cię kochać bez zachłanności,
akceptować cię, nie osądzając,
być z tobą, nie naruszając twojej prywatności,
zachęcać, nie żądając,
opuszczać cię bez poczucia winy,
krytykować bez obwiniania
i pomagać, nie obrażając.
Jeśli to samo otrzymam w zamian od ciebie,
będziemy naprawdę razem i wzbogacimy się wzajemnie.

*

 Rodzina jest swego rodzaju mikrokosmosem – odzwierciedla cały świat. Aby zrozumieć mechanizmy rządzące światem, wystarczy poświęcić się studiowaniu rodziny: takie zagadnienia jak władza, intymność, autonomia zaufanie, umiejętność porozumiewania się są istotnymi czynnikami określającymi sposób, w jaki funkcjonujemy w świecie.

*

To, co obserwujemy i czego doświadczamy dzień po dniu, kształtuje nas w określony sposób.
Właśnie dlatego większość ludzi postawiona przed wyborem, skłoni się raczej ku temu, co znajome - nawet jeżeli to wcale nie jest dla nich dogodne - niż ku nieznanemu.

*

Nasze poczucie własnej wartości ma ogromny wpływ na to, co nazywamy miłością, i jakie mamy w stosunku do niej oczekiwania.
Im wyżej cenimy siebie, tym mniej jesteśmy uzależnieni od nieustannych dowodów troski naszego współmałżonka.
I odwrotnie, im niższa jest nasza samoocena, tym większą mamy tendencję do uzależniania się od bezustannych zapewnień o miłości, co może doprowadzić do błędnych wyobrażeń na jej temat. 

*

Na całym świecie nie ma nikogo dokładnie takiego samego jak ja, chociaż niektórzy ludzie mają części, które wyglądają jak moje. Dlatego wszystko, co pochodzi ode mnie, jest moje, ponieważ ja sama to wybrałam. 

*

 Nie wiadomo, dlaczego w przekonaniu większości ludzi do stworzenia rodziny wystarczy zamiar jej założenia i naturalny instynkt. Zachowujemy się tak, jakby każdy był w stanie wychować dziecko tylko dlatego, że ma na to ochotę i jest zdolny do aktu zapłodnienia. Tymczasem rodzicielstwo to jeden z najtrudniejszych zawodów świata.

*

Życie nie jest takie, jak powinno być. Tak właśnie jest. Sposób w radzeniu sobie z tym faktem robi różnicę.

 Patrz na wszystkie trudności jako na możliwości stworzenia czegoś nowego, uczenia się i wzrastania dzięki kreatywnemu reagowaniu.

*

 Nie wolno nam pozwolić, aby ograniczona wizja innych ludzi nas określała.

*


 

 *

Aby przetrwać potrzebujemy czterech uścisków dziennie. Potrzebujemy ośmiu uścisków dziennie, aby czuć wsparcie. Potrzebujemy dwunastu uścisków dziennie, aby wzrastać… 

* 

Możemy nauczyć się czegoś nowego za każdym razem, kiedy wydaje nam się, że możemy. 

*

Nikt nie może przekonać drugiej osoby do zmiany. Każdy z nas ma klucz do zmiany, a drzwi otworzyć tylko od wewnątrz. 

*

 Nawet bowiem jeżeli uda nam się zmienić czyjeś zachowanie, stosując kary i wpędzając w poczucie winy, psychiczna blizna, która pozostanie po tym wydarzeniu, nie zagoi się ani szybko, ani łatwo. 

*

 Bardzo często ludzie oskarżani o nieokazywanie uczuć wcale nie są ich pozbawieni, wręcz przeciwnie, odczuwają bardzo intensywnie. 

*

     Mam nadzieję, że cytaty były dla Was inspirujące. Pozdrawiam serdecznie i do miłego, kolejnego postu. 

    Wybaczcie mi, proszę nieobecność. Mam naprawdę dużo pracy i boli mnie kręgosłup. Wasze blogi odwiedzę jutro, bo jestem po prostu wywalona w kosmos zmęczenia. Pociesza mnie fakt, że od czwartku będę mieć kilka wolnych, świątecznych dni dla siebie i własnych emocji.

Wszelkiego dobra!

PS Wiosna na całego i moja najnowsza filiżanka z Temu - cudna!

78 komentarzy:

  1. A wiesz, że gdy spojrzę wiele lat wstecz, to widzę wyraźnie zmiany we mnie zachodzące, aż czasami siebie nie poznaję:-)
    Cytaty wielce inspirujące, każdy zmusza do refleksji, a o to przecież chodzi, nie stać w miejscu i poznawać siebie ciągle od nowa!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam tak samo, Jotko, z wiekiem nabiera się dystansu.

      Usuń
  2. Witaj Joanno,
    Masz rację - być sobą, być autentycznym, świadomym siebie, to najlepsze co może nam się zdarzyć!
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tak trzeba trzymać. Myślę, że najgorsza w życiu jest nielojalność w stosunku do samego siebie. Uściski!

      Usuń
  3. Ważne, życiowe kwestie zawierają te cytaty... akceptacja siebie wg mnie jest najważniejsza... jesteśmy ze sobą od pierwszego do ostatniego oddechu, dobrze byłoby zaprzyjaźnić się ze sobą:) Mnie wspaniale rozwinęła joga... na wielu, wielu płaszczyznach:) Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Otóż to - tylko ze sobą jesteśmy przez całe swoje życie. Ludzie przychodzą i odchodzą, a my trwamy. Joga tak - problem w tym, że nie mam teraz dobrej instruktorki, bo moja wyjechała do UK. Dobrego, Aniu.

      Usuń
  4. Bardzo inspirujące i ciekawe te cytaty.
    Ja już teraz nie mam problemu z bliskością, nawet z obcymi, czy ledwo poznanymi ludźmi.
    Ale to mój mąż był dla mnie taką inspiracją w przełamaniu tych barier, on mi pokazał, że warto...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że trafiłaś na swojego męża, to ważne, że drugi człowiek jest dla nas inspiracją. Mnie również bliskie osoby wspierały, pokazywały, że warto, ale pewne kwestie musiałam przerobić sama. Buziaki!

      Usuń
  5. This is so inspiring, Joanna. The world is constantly trying to change what we are...so being yourself can be challenging.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. You're right, Angie, it's important not to follow the crowd, but to listen to yourself and your heart.

      Usuń
  6. Ser uno mismo y quererse.. no es fácil

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Es cierto, no es fácil, pero siempre vale la pena intentarlo.

      Usuń
  7. Piękny i szczery wpis kochana Joasiu 🙏🙏👍👌Buziaczki 😘

    OdpowiedzUsuń
  8. Great Post! And important too. Thank you for that. <3

    OdpowiedzUsuń
  9. A veces es tan dificil aceptarse en un mundo en el que te pide perfección. Es duro coincido en tu lucha porque aceptarme y amarme a veces es difícil otras no tanto. Eres una inspiración. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  10. Oh, dear JoAnna! this publication is a beautiful reflection on the value of self knowledge, self love and selfempowerment! It's admirable how you've shared your own journey toward self acceptance and love, and how you've overcome obstacles to get to that point.

    Your sincerity in sharing your personal struggles is heartwarming. You've clearly put the time and effort into understanding and valuing yourself, and that experience is something that resonates deeply with me.

    Your vulnerability in sharing your story is an act of bravery, thank you for sharing it with us!
    I send you a big kiss and may you have a peaceful Holy Week.˚ ༘♡ ⋆。˚ ❀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you very much, dear Hada! Have a great time! Kisses!

      Usuń
  11. Żyj po swojemu, własnym życiem,
    właśnie, dlatego, że ono jest twoje.
    Można je połączyć z cudzym, ale nie rezygnując z siebie.
    Bo wtedy, gdy przestaje się być sobą,
    gdy chce się być tylko tym,
    co pragną widzieć w nas inni, najłatwiej jest przegrać.

    // Marek Nowakowski //

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze pamiętaj, że nie tylko masz prawo być jednostką, ale masz obowiązek nią być.

      Eleanor Roosevelt

      Usuń
  12. Na szczęście odkryłam tę prawdę dość wcześnie, po 20tce. I wtedy zaczęło się dziać dużo dobrego. Ale znałam i znam dużo ludzi, którzy nawet nie wiedzą, że siebie nie lubią. I zatruwają innym życie. Buziaki, jesteś wspaniała ♥️😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację - niektórzy tak bardzo nie lubią siebie, że odbijają sobie na innych, ale czasem robią to zupełnie nieświadomie. Staram się rozumiec ludzi, choć wiem, że ilu ludzi, tyle wszechświatów, pomysłów na sienie, rozumienia życia.
      Zazdroszczę Ci trochę, że tak szybko udało Ci się dojść do siebie. Mnie nieco przeszkodziło dzieciństwo i nie chodzi tu o dom, tylko o ludzi z zewnątrz. Serdeczności i całusy, Sylwia.

      Usuń
  13. Och ! Joasiu... dziękuję Ci za ten wpis, który mnie umacnia ! Ostatnio bardzo tego potrzebuję. Cytaty o zmianie i kluczu - zabieram do serca ! Jak również o przytulaniu. Na nowo uczę się wdzięczności za wszystko. Dziękuję Ci bardzo za to, że jesteś i za naszą znajomość. Przytulam wirtualnie :))) Pełnych radości Świąt Wielkanocnych !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo się cieszę, że Cię poznałam, Uleńko. Jesteś silną i piękną kobietą i wierzę, że dasz radę. Też prowadzę dzienniczek wdzięczności - to naprawdę pomaga, uświadamia wiele spraw, ktore na co dzień ignorujemy w swoim zagonieniu, ale zwyczajnie nie zdajemy sobie z nich sprawy. Moc uścisków i serdeczności!

      Usuń
  14. Kiedyś miałam wielki problem z ustaleniem kim tak naprawdę jestem. W czasach szkolnych wciąż poszukiwałam własnego ja. Chyba nie do końca akceptowałam siebie, swoje ciało i swój wygląd. Wiele się zmieniło, jak skończyłam szkołę. Tak naprawdę wtedy odetchnęłam i bardziej zaakceptowałam siebie. Teraz już wiem, że bycie sobą to najlepsza opcja! :) Bardzo inspirujący wpis! Świetne cytaty :)
    Wszystkiego dobrego, dużo zdrówka i odpoczynku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem o czym mówisz - polska szkoła wciąż, niestety, opiera się na pruskim modelu wychowania i nauczania, przestarzałym, ograniczającym jednostkę. Dla mnie czarną dziurą w życiorysie było liceum. Po prostu porażka. Na studiach dopiero odczułam ulgę, bo zaczęłam robić to, co chciałam i co lubiłam. Nikt mi nie kazał wkuwać o jakimś kretyńskim wielkim piecu hutniczym, bo trafiłam do klasy, do której nie chciałam trafić. Szkoła nie powinna podkręcać rywalizacji, powinna uczyć życia, zamiast regułek i rzeczy totalnie nieistotnych potem. Wszelkiego dobra, właśnie jadę odpocząć, pozdrawiam z pociągu.

      Usuń
  15. Dear Joanna! Thank you for the wonderful quotes! The terrible terrorist attack on March 22 had a hard impact on me. This is how one goes to the cinema, theater, museum or stadium... and never returns home.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dear Irina, it's a great trauma of what happened. I am with you in my heart.

      Usuń
  16. JoAnko, Ja mam odwrotnie. Od dziecka byłam przytulasta i miziasta jak kot. Od jakiegoś czasu jednak zaczęłam zamykać się na ludzi, co wcale nie oznacza, że nie kocham siebie. Może właśnie siebie za bardzo kocham i na ludzi mi miłości nie wystarcza? Przytulanie się do kogoś, kto nie jest dla mnie bliską osobą, oznacza dla mnie mordęgę i zażenowanie. To podawanie ręki na powitanie tak samo. Mało tego, nienawidzę, gdy np. wózek w sklepie ma ciepłą rączkę, bo to znaczy, że przed chwilą ktoś go dotykał. Masakra. Nie wiem, czy nie jest to efekt depresji, bo charakterystyczne jest to izolowanie się od ludzi, odsuwanie się.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam wrażenie, że jak się kocha siebie, to tej miłości ma się w sobie tak dużo, że wystarcza dla wszystkich, ale fakt jest taki, że nie wszyscy są jej warci.
      I przyznam Ci się do jednej rzeczy, podobnej do Twojej z koszykiem: przestałam korzystać z biblioteki. Raz czekałam na powieść, dostałam poplamioną, cuchnącą petami... Teraz kupuję to, co chcę przeczytać, daję bliskim, potem oddaję do biblioteki. Czasem panie są na tyle uprzejme, że dają mi nowe książki do przeczytania, prosto z działu opracowań. Ale jakoś wolę e-booki i audiobooki. Papierowe kupuję.

      Usuń
    2. O, to, to, to właśnie.

      Usuń
  17. We can only love others if we love ourselves first. It may seem like a cliche, but it's the purest truth.
    (ꈍᴗꈍ) Poetic and cinematographic greetings.
    💋Kisses💋

    OdpowiedzUsuń
  18. Żeby móc pomóc komuś, najpierw trzeba zacząć od siebie, to dlatego w samolotach w procedurach bezpieczeństwa jest, aby to sobie samemu na początku nałożyć maskę tlenową.
    Bardzo ciekawa książka i celne cytaty. Ciekawe, że prawie każda osoba może stać się rodzicem, a nie ma odpowiedniej szkoły, aby się do tego przygotować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przypomniałaś mi film Petera Weira pt. Bez lęku z Jeffem Bridgesem. Nie wiem dlaczego, może dlatego, że samolot?
      Szkoła powinna zostać zreformowana. Uściski z pociągu, jadę odpocząć.

      Usuń
    2. Nie ma mowy o żadnych katastrofach! Sprzedaje ludziom bilety i wycieczki i wysyłam w świat. Mają bezpiecznie wylądować i cieszyć się życiem.
      Tobie życzę udanego wyjazdu i odpoczynku. Pozdrawiam 🤗

      Usuń
    3. Mnie chodziło o odwagę, nie o katastrofy. Samoloty to najbezpieczniejsze pojazdy, póki co. Jest super i pogoda extra. :) Pozdrawiam również.

      Usuń
  19. A jednak, żeby być sobą, najpierw trzeba być "kimś". Kimś, kto nie zabiega o miłość, nie łasi się, nie potrzebuje należeć do grupy za wszelką cenę. Ludzie czasami do tego dorastają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami i owszem. Ale nawet jak nie dorastają, to bywają outsiderami.

      Usuń
  20. Mądre cytaty i śliczna filiżanka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, mnie też się podoba, bo zbieram filiżanki. :D

      Usuń
  21. Bardzo mądre i piękne cytaty. Też mam problem z akceptacją samej siebie, choć co ciekawe u mnie objawia się to odwrotnie. No może z mówieniem o sobie też mam problemy. Potrzebuję czasu, żeby się oswoić z człowiekiem, ale nie dotyczy to bliskości fizycznej. Nie mam problemu z przytuleniem obcej osoby, wystarczy, że ona tego chce. Czasem twierdzę, że mogliby się tak wszyscy wszędzie przytulać, to w końcu przestałabym się stresować, wchodząc do sklepu, urzędu, do lekarza xD. Wiem, że to jest dziwne, ale mam jakieś chorobliwe braki bliskości i jednocześnie panicznie boję się ludzi, mam wrażenie, że na każdym kroku jestem oceniana. W teorii wiem, ze nie mam sensu się tym przejmować, nawet jeśli faktycznie nas oceniają, ale w praktyce i tak paraliż przy wszystkim, chyba że mnie ktoś przytuli :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe jest to, co piszesz. Muszę nad tym podumać. Uściski!

      Usuń
  22. Belle citazioni, persino il Vangelo ci invita ad amare gli altri come amiamo noi stessi e se uno non si ama non può nemmeno amare gli altri.
    sinforosa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sì, è vero, la Bibbia dice di amare il prossimo come se stessi, ma per molte persone non è così ovvio o semplice. Grazie per la vostra visita e commento, abbracci!

      Usuń
  23. Joanna, preciosa entrada con muy bellas imágenes, a veces cuesta aceptarnos, pero vamos por ello.
    Abrazos y besos querida amiga
    FELICES PASCUAS!!!

    OdpowiedzUsuń
  24. W dzisiejszych czasach niektórzy (niestety) nie potrafią być sobą...

    OdpowiedzUsuń
  25. Joanna, una entrada muy bella mi linda amiga

    ……….Querida Amiga………..

    ................/ \......Una flor para...
    ............. / .\. \.....alegrar tu día...
    ........... / . . \ ..\ ... para perfumar
    ......... / . . . `\ ..\ . Tu alma...
    ........ |. . . . . |. ..| . y llenar...
    ......... \ . . . ./ . ./ .. Tu corazón...
    ........... `=(\ /.=` ..de Amor...
    ............. `-;`.-' .....Para alegrarte...
    ................-|| |_"......a ti............
    ................ || _.-'| .Una flor para
    ............. ,_|| \_,/ ..Mostrar un mundo
    ........ , ..... \|| .' .....pleno de Amor,
    ....... |\ |\ ,. ||/ ......Felicidad,
    .... ,..\` | /|.,|Y\, ....Amistad,
    ..... '-...'-._..\||/ ......Cariño
    ......... _.-`Y| .......y amor por las letras
    .............. ,_|| .......Una flor para
    ................ \||....... desearte
    ................. || .......con sinceridad...un
    ................. || ....Feliz Día de Pascuas
    ................. ||........Cariños y Besitos.......
    …………...||.Que Dios te bendiga
    ……..»«´¯`★Noemi★´¯`»«……..

    OdpowiedzUsuń
  26. Hola.
    Una entrada en la que nos abres tus sentimientos, yo he pasado por eso, el contacto incluso familiar me costaba horrores, aun hoy siempre necesito mi espacio, pero poco a poco todo eso lo voy solucionando gracias a mis hijos.
    Muchos besos.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Los niños son un gran tesoro, mi hija también me ha enseñado mucho, probablemente más de lo que yo le he enseñado a ella. Los niños son nuestros maestros. Tienes que seguir adelante y ser tú mismo. ¡Abrazos y cordiales!

      Usuń
  27. Excellent and wise reflection.
    Beautiful photos, to celebrate spring.
    I loved your porcelain cup.
    Have a very Happy Easter 🐣

    OdpowiedzUsuń
  28. Zdrowych spokojnych radosnych i rodzinnych świąt Wielkanocnych 🐑🐣🐇. Dużo odpoczywaj Kochana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo!!! Odpoczywam i jest cudnie. Uściski!

      Usuń
  29. Piękne cytaty i przemyślenia! Ja sama mam bardzo podobnie ale nie z dotykiem, tylko z rozmową. Sama jeszcze nie wiem jak to w sobie naprawić. Mam wrażenie, że tylko ja sama tego w sobie nie lubię. Nie mniej jednak sama świadomość jest już pierwszym krokiem do sukcesu. Staram się zaakceptować to w sobie. Pozdrawiam i dziękuję za ten wpis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy z nas ma coś, nad czym musi pracowac, tak mnie się wydaje. ważna jest akceptacja i - alleluya i do przodu. :) Wiesz, zaakceptować i powiedzieć sobie: zrobię to, pokonam, popracuję nad tym. Uściski!

      Usuń
  30. Hola joanna!! Excelente post, es necesario conocerse y valorarse uno mismo, ver en nuestro interior que nos indica el camino que debemos seguir, Muy bonitas fotos son hermosas las flores !! Que pases una linda primavera. Beso

    OdpowiedzUsuń
  31. Akceptacja siebie to trudna sztuka, choć z wiekiem wychodzi mi coraz lepiej, więcej jestem sobie w stanie wybaczyć.
    Z bliskością to ja mam problem od zawsze, ogólnie jestem dosyć zamknięta w sobie, a przytulać pozwalam się tylko najbliższym.
    Cytaty bardzo mądre i trafne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z wiekiem wszystko staje się bardziej oczywiste, łatwiejsze. Czasem sama sobie się dziwię, że teraz lubię siebie bardziej niż wtedy, gdy miałam 50 cm w pasie... Życie tak szybko mija, że trzeba w pewnym momencie wyluzować. :))) Uściski!

      Usuń
  32. No tengo problemas en relacionarme. Vivo en una tierra que es muy comunicativa, aunque eso no quiere decir , que todas las gentes me caiga bien. Procuro relacionarme con gente alegre y con buen sentido del humor.
    Me alegro de que vayas fomentando tu autoestima y que vayas descubriendo poco a poco, tus valiosos valores.
    Ya he visto que ya has visitado mi otro blog.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Me gustaría que la gente de mi país fuera más abierta, educada y menos chismosa. Aquí es diferente, por eso a menudo me quedo callado porque no me gusta chismorrear sobre los demás. Saludos!

      Usuń
  33. Akceptacja pewnych rzeczy zajmuje nam naprawdę dużo czasu. Ale ten czas jest nam ogromnie potrzebny. Nic nie da się zrobić naraz, tego nauczyły mnie życiowe doświadczenia. Dziękuję Asiu, że się z.nami tym podzieliłaś. Dobrze, że Jesteś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam takie doświadczenie, na wszystko potrzebny jest czas. Dobrze, że jesteś, Kasiu, naprawdę.

      Usuń
  34. Aby dojrzeć do kochania siebie i dbania o siebie czasem trzeba lat.
    Dobrze mi robią te cytaty, bo to jest właśnie też ścieżka, którą podążam.

    Wspaniała filiżanka znowu. :)))

    OdpowiedzUsuń
  35. Paradoksalnie, to najprostsza i najlepsza rada, jaką można dać drugiemu człowiekowi (i sobie), a zarazem najtrudniejsza do zrealizowania.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, zawsze odpiszę i zajrzę do Ciebie w miarę czasowych możliwości: czasem szybko, niekiedy później, ale zajrzę na Twój blog. Pozdrawiam. :)