Translate

15 października 2022

"Zima jest martwa; wiosna jest szalona; lato jest szczęśliwe, a jesień mądra". ***


*
 
Mówisz, że jesiennieję,
że staję się zamglona,
że brakuje ci w mojej twarzy
akcentu czerwonej szminki.

Spójrz na jesień.
Znajdziesz w niej całą paletę barw.
Naciesz oczy feerią odcieni 
i pozwól mi się starzeć
bez przywdziewania
zbędnych kontrastów.

Popatrz na świat zaczarowany,
wykreowany mistrzowskim pędzlem
tej najzdolniejszej artystki - malarki,
która kasuje całą pompatyczną paplaninę o sztuce.

Ona - jak my przechodzi przez koleje losu:
wrześniowo młoda i jędrna,
dojrzewa w październiku po to,
aby zestarzeć się w listopadzie
i zgasnąć w grudniu.

Ona uczy nas, że życie
i śmierć mają głęboki sens,
że są wieczne i trwalsze niż sztuka.

Jej czas - to nasz najlepszy czas.
 
JoAnna Idzikowska - Kęsik, 15 X 22


 *obrazy: Vladimir Kireev

*** cytat w tytule postu  Mehmet Murat İldan
jik

10 komentarzy:

  1. Tak, jesień to najzdolniejsza malarka i artystka.
    To po prostu mistrzyni pędzla.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tylko mi żal, że nigdy nie widzę morza w kresie tej pięknej, najpiękniej umalowanej jesieni...

      Usuń
    2. *OKRESIE miało być.

      Usuń
  2. Piękny i mądry wiersz, taką mamy właśnie porę, by refleksje opanowały naszą głowę:-)
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielkie dzięki Jotko i moc pozdrowień. 🍁🌹🍀💌

      Usuń
  3. Jesień to moja najmniej ulubiona pora roku, ale przyznaję, potrafi być naprawdę piękna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie lubię, zwłaszcza listopada, ale powoli oswajam.

      Usuń
  4. Kiedyś miałam zupełnie inne nastawienie do życia. Kochałam zimę, jesień w niczym mi nie przeszkadzała. Dziś ta ostatnia jest najbardziej przeze mnie znienawidzoną porą roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od listopada do marca mogłabym się schować i zapaść w sen, albo śpiewać jak Brodka:

      Wake me up in July
      Lick the snow from my eyes
      Underneath the blue sky
      All I need is my bike

      Usuń
    2. I tak nie rozumiem po barbarzyńsku :-)

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, zawsze odpiszę i zajrzę do Ciebie w miarę czasowych możliwości: czasem szybko, niekiedy później, ale zajrzę na Twój blog. Pozdrawiam. :)