Translate

31 stycznia 2020

Makowość...

 Jak makiem zakwitł

Cisza. Makowa Panienka uciekła w siebie.
Nie pomogły prośby i groźby kolorowych rusałek.
Na nic zdały się szepty i krzyki kapryśnej weny.
Rozsypała na grobie rodziców makowe ziarenka
i cierpliwie czeka na Imbolc*. 

Cisza. Makowa Panienka uwielbia spać.
Lubi podróżować po makowych łąkach,
smaganych lekkim, ciepłym wiatrem,
 pachnącym wolnością, zwłaszcza wtedy, 
gdy jest zmęczona, rozczarowana matrixem.

Cisza. Makowa Panienka skropiła się Opium.
Otulona zapachem czuje się zrelaksowana i bezpieczna.
 Wróci, gdy tylko wymyśli najpiękniejszy makowy wiersz.
 On jest w niej, istnieje, przenika ciszę jak makiem spisał 
i wkrótce się objawi piorunującym
efektem motyla. 


*Imbolc to stare celtyckie święto światła, obchodzone 1 lutego, poświęcone bogini Brigid, która patronowała wiośnie, poezji, lecznictwu i rzemiosłu.
jik 
 **autorką zdjęć jest moja przyjaciółka, Basia Wawrzyniak

21 komentarzy:

  1. A czy makowe panienki piszą maczkiem makówkowym piórem? W makowym niebie pewnie nawet anioły mają czerwone skrzydła...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko się zgadza.
      Drobny maczek obfitości,
      kosmos w jednej, małej makówce -
      wielkim makowym raju. :)

      Usuń
  2. Tę ciszę trzeba w końcu rozbić,
    w miarę możliwości(możności)
    „zamiar według sił”

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna ta Twoja makowa panienka.Wspanialy nastrój i klimat.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Eljocie i posyłam wiosenne serdeczności!

      Usuń
  4. Ślicznie i romantycznie napisałas o makach i nowe zdjecie super.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisane ad hoc,
      tylko po to, aby napisać, zacząć,
      zainicjować...

      A foto?
      Rozjaśniłam włosy,żeby przywołać wiosnę.

      Usuń
  5. Maki to lato i słońce. Kocie wędrówki polną miedzą.

    OdpowiedzUsuń
  6. Oby ów wiersz jak najszybciej się w Tobie "odnalazł". Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam i dziękuję. :)
      A co się stanie, to czas pokaże.

      Usuń
  7. Taka Makowa Panienka to symbol delikatności....

    Piekny wiersz JoAnno...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, Stokrotko, dziękuję, że zajrzałaś.
      Nie myślałam o tym teksie jako o wierszu,
      dlatego go nie podpisałam i nie wpisałam daty...

      Moc pozdrowień posyłam!

      Usuń
  8. Witaj Joasiu.
    W młodości lubiłem takie czerwone maki. Bywały też innego koloru.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałeś ciekawą młodość, Michale,
      a i teraz jesteś młody duchem.
      👻👻👻

      Pozdrawiam serdecznie!🌞

      Usuń
    2. Uwielbiałam "Makową Panienkę" na dobranoc 🤗
      Makowe łąki zawsze mnie zachwycały 😀
      Jestem na chwilkę, bo po operacji nadal słabiutka jeszcze.
      Chciałam podziękować za pamięć, życzenia, pozdrowienia💜💚💛💙
      Serdeczności zostawiam moc 🌷☕🙋

      Usuń
    3. Dzień dobry, Morgano.
      Zdrowiej, nabieraj sił.
      Ciesz się zdrowiem i życiem
      i bądź!
      Pozdrawiam najcieplej i dziękuję, że zajrzałaś.
      Trzymaj się zdrowo!
      🍀🌈🌹👻💚♥️

      Usuń
  9. Uwielbiam maki. Ta ich czerwień jest przepiękna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry,
      maki są niesamowite.
      Pozdrawiam.
      Dziękuję za wizytę.
      🍀🌹🌻🌺🥀🏵️

      Usuń
  10. 59 yr old Analyst Programmer Glennie Durrance, hailing from Dauphin enjoys watching movies like Prom Night in Mississippi and Flag Football. Took a trip to Primeval Beech Forests of the Carpathians and drives a Grand Prix. zobacz na stronie

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, zawsze odpiszę i zajrzę do Ciebie w miarę czasowych możliwości: czasem szybko, niekiedy później, ale zajrzę na Twój blog. Pozdrawiam. :)

ŚWIEŻYNKI