Translate

20 lutego 2020

"Wiosna nie zna różnic wieku - każdy wydaje się młody i radosny".***

 przedsionek

już nic nie mów obserwuj
nie musisz malować
mojego świata ani na żółto
ani tym bardziej na niebiesko
niebawem zabarwi się sam

weź mnie za rękę
chłodną jak uśmiech zimowej pani
pójdźmy poszukać bursztynów
słonecznych kropelek wieczności
wypluwanych przez morze
na szaro - burą plażę

popatrz 
mewy tańczą w powietrzu
hałasują przekrzykują zefiry
Posejdon nie straszy sztormami
 fale z pietyzmem wygładzają piasek
natura przygotowuje się na powrót
 wszechobecnego szmaragdu

nie musisz mnie kochać
wiosna malachitową przestrzenią
ukoi wszystkie niepożądane stany
stłumi wyciszy negatywne emocje
 w seledynowych baletkach wkroczy
w migoczące przedsionki
naszych złamanych serc

odrodzi się nadzieja
na delikatność czułość
i ciepło

JoAnna Idzikowska - Kęsik, 20 II 20
***cytat w tytule postu, Lucy Maud Montgomery
*fotografie własne, ferie'2020, Gdynia

16 komentarzy:

  1. W nas też rodzi się nadzieja,taka wiosenna,aczkolwiek nieśmiałe jeszcze.W tym klimacie,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nadzieja, choć nazwana - chyba przez głupców właśnie -
      matką głupich, to jedno z tych wspaniałych uczuć,
      które budzi w nas wiosna. :)
      Serdeczności, Eljocie.

      Usuń
  2. Pięknie witasz wiosnę i chyba masz rację - wiosna nawet największych narzekaczy rozwesela:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Trójmieście mnóstwo oznak wiosny, u mnie też: fiołki, pierwiosnki, krokusy,
      ale ja, wracając znad morza, widziałam na polach bociany!
      Wiosna to radość w sercu i w naturze.
      Serdeczności, Jotko!

      Usuń
  3. Witaj Joasiu.
    Fajne te wiosenne "nowalijki", no i te bociany. Pewnie to znak, że wiosna coraz bliżej.
    Można sobie też jodu powdychać.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  4. Joasiu jaki śliczny i optymistyczny wiersz,bardzo mi podoba się, zwłaszcza że leże od dwóch tygodni z noga złamaną w dwóch miejscach i to żeby gdzieś na stoku, a tu nie, nic z tych rzeczy,na prostej drodze upadłam i teraz bedę szesć tygodni biadolic i potem jeszcze podobno czeja mnie rehabilitacja. Wiec ten wiersz mnie stawia na nogi...optymizmu. Asiu, bądź zdrowa i szczęśliwa, zajrzyj też na maila, pa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, Pralinko,
      zasmuciłaś mnie wiadomością o nodze,
      dbaj o siebie, zdrowiej.
      Zaraz zajrzę na maila i poczytam.

      A wiersz?
      Czy można to nazwać wierszem?

      Pozdrowienia!

      Usuń
  5. U nas w dolinie też już wiosna, ale póki co, próbuję wycisnąć z zimy ile wlezie i jeszcze zasuwam w te wysokie góry po śnieg. Bo potem przyjdzie gorące lato i ja się skryję w cieniu mieszkanka i przytulę do wentylatora z bólem głowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że mamy odwrotnie,
      bo ja zawsze czekam na wiosnę i lato.
      Łap więc resztki zimy!
      Pozdrawiam. :)

      Usuń
  6. "Jeden z najgłębszych sekretów życia polega na tym, że tylko to wszystko, co robimy dla innych, jest tym, co naprawdę warto robić"/Lewis Carroll/
    Joasiu, wszystko, co robisz - daje Nam tyle radości. Twoimi pięknymi słowami, zawsze można się otulić, jak ciepłym szalem. Są wtedy takie bliskie, że nie sposób się wtedy nie uśmiechać. :)
    Na całe szczęście, powoli odchodzi to, co zimne i nieprzyjemne. I już wkrótce...
    "odrodzi się nadzieja
    na delikatność czułość
    i ciepło"

    Wiosna coraz bliżej Joasiu i życie będzie wiosną, a cały świat radością. Wiesz przecież, że tak :)
    A latem? Latem poszukamy bursztynów, "słonecznych kropelek wieczności". I znów, te radosne chwile z Tobą - sprawią, że świat nabierze jeszcze piękniejszych barw. :)

    Pozdrawiam cieplutko,
    Grażka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Jeden z najgłębszych sekretów życia polega na tym, że tylko to wszystko, co robimy dla innych, jest tym, co naprawdę warto robić" - piękne, mądre słowa, dziękuję, bo nie znałam. :)

      Wolę morze wiosną i latem, nie bardzo mi dobrze tam zimą.
      Krótkie dni nie sprzyjają wędrówkom, a chłód emanujący z wody
      nie sprzyja długiemu siedzeniu na plaży...
      Więc czekam na wiosnę, na lato szczególnie
      i trzyma mnie przy uśmiechu fakt, że zobaczę Ciebie
      i Gosię i Beacię. :)
      W kobietach moc i siła.

      Dobrego, dziękuję, że zajrzałaś, cieszę się, że jesteś.
      Buziole!

      Usuń
  7. Wiosna, to przebudzenie, rozkwt,coś nowego, to kolory i zapachy 🌷🌤️
    Pięknie odpisałaś z uczuciem🧡🏵️
    Pozdrawiam cieplutko na miły weekend 🙋🧁☕

    OdpowiedzUsuń
  8. Z utęsknieniem czekam na wiosnę.
    Z miłością czekam na światło i ciepło.
    Z serdecznością Ciebie pozdrawiam.
    💕🍒🌞🌈🍀

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepiękny wiersz. Uwielbiam wiosnę - lubię patrzeć gdy przyroda budzi się do życia. Wtetd i ja odżywam, ładując swoje akumulatory na zimowe miesiące.
    Zawaralas w nim wszystko co powoduje że chce się żyć - wiosna taką jest 😘.

    Świetne fotki - oddają klimat twego serca i ten uśmiech :).
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      Wiosna budzi do życia
      nie tylko przyrodę.

      🍀🌻🌼🌷

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, zawsze odpiszę i zajrzę do Ciebie w miarę czasowych możliwości: czasem szybko, niekiedy później, ale zajrzę na Twój blog. Pozdrawiam. :)