Translate

09 marca 2019

A ja lubię być kobietą...

"Kiedy Ewa miała dość rajskiej nudy, poprosiła Boga o rozrywkę. Przyprowadził jej zwierzęta. Ona jednak nadal nie była zadowolona. „Jeśli stworzę Ci mężczyznę, nie będziesz się nudzić. Ale on będzie Cię źle traktował, będzie arogancki, ograniczony, agresywny.” „Chcę, chcę” – upierała się Ewa. „Dobrze, pod jednym warunkiem: nigdy mu nie powiesz, że ty zostałaś stworzona pierwsza. To będzie taka tajemnica między nami, kobietami".

Manuela Gretkowska, Europejka


Wczoraj był naprawdę  piękny, wczesnowiosenny dzień, drzewiej święto bogini płodności, Matki Ziemi, potem Dzień Kobiet obchodzony niemal na całym świecie. Dzień, który nie kojarzy mi się z rajstopami i goździkami, które to goździki należą do grona moich ulubionych kwiatów, a z dniem radości, czułości i dobra, jakie najpierw okazywał mi ojciec, pierwszy mężczyzna mojego życia, potem brat, koledzy z klasy i inni - bliscy i odlegli - panowie, a czasem Kobiety, co jest tym bardziej miłe i cenne, bo chyba nie ma nic piękniejszego niż Kobieta składająca życzenia i wspierająca inną Kobietę!

Wszystkim Kobietom bez wyjątku, życzę niezachwianej, prawdziwej wiary w siebie i umiejętności wspierania innych Kobiet, bez jadu, bez bezsensownej, zbyt często podszytej nienawiścią i brakiem szacunku, konkurencji.


Pamiętajmy, aby nie tylko w ten jeden dzień, również na co dzień, okazywać sobie szacunek i wsparcie, uśmiechać się do siebie, bo wtedy jesteśmy jeszcze piękniejsze, gdyż uśmiech to najlepszy make up. 

Jesteśmy dobre, mądre, zdolne, potrafimy być czułe i delikatne, subtelne - poprawiajmy sobie korony, współpracujmy i wspierajmy się, zamiast rywalizować. Patrzmy na siebie z góry jedynie wtedy, gdy pomagamy sobie wstać. Bądźmy supermenkami, Kobietami przez wielkie K.

Osobiście mogę powtórzyć za moją ulubioną mańkutką, Marilyn Monroe: "Ostatecznie jestem kobietą i bardzo mnie to cieszy". Cieszmy się sobą, swoimi ciałami, swoją mądrością i niepowtarzalnym pięknem, bo przecież każda z nas jest inna, jedyna w swoim rodzaju.

Serdeczności i pozdrowienia dla wszystkich Kobiet, dziękuję, że jesteście! Bądźcie sobą i pamiętajcie, że dzień Kobiet jest codziennie! 
Panom życzę - bo jutro Dzień Mężczyzny - aby nie bali się kobiecego pierwiastka w sobie i dbali o swoje Kobiety.
Zmieniajmy ten świat dobrem, po prostu dobrem.

*Zdjęcia własne: na pierwszym i drugim, wszystko, co kocham: maki (tutaj z Bolesławca, ceramiczne, które dostałam wczoraj wraz z ceramicznym wazonikiem), anioł z kotem od mojego byłego ucznia, Wojtka, świeczuszki, które zapalam codziennie w różnych intencjach i książki, które kupuję i czytam namiętnie; na trzecim i czwartym: kwiaty od moich klasowych i szkolnych mężczyzn.
Kolejne zdjęcia są autorstwa kanadyjskiego artysty - fotografa, Vince'a Hemingsona: pierwsze z nich, które bardzo mi się podoba, jest subtelne i niezwykle wymowne zarazem, piękne po prostu, bo cudowne modelki na nim, nosi tytuł  Tree of life, kolejne, równie cudowne zdjęcia kobiet tegoż artysty, których tytułów nie znam.

20 komentarzy:

  1. Drzewo życia to chyba najlepsze podsumowanie Dnia kobiet, piękno i natura bronią się same:-)
    Gdzieś przeczytałam wypowiedź jednej z nas o tym, że feminizm niektórym kojarzy się tylko z walką o prawo do aborcji, a przecież to dzięki feministkom zaszłyśmy jako kobiety tak daleko...
    Samych pięknych chwil, kochana miłośniczko maków:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kobieta - Matka - Matka Ziemia dająca życie...
      Jeśli w ogóle potrafię wyobrazić sobie boga...
      To jest ona Kobietą, Najwyższą Inteligencją,
      matką wszystkiego...

      Feministką jestem, kocham mężczyzn, bo dzięki nim
      czuję się spełniona, ale uważam, że feministki i kobiety,
      które wiedziały czego chcą, pomogły innym kobietom
      odnaleźć swoje miejsce w tym patriarchalnym świecie.

      Od zawsze były kobiety, które znały swoją wartość -
      choćby mityczna Lilith, pierwsza żona Adama,
      która nie zgadzała się na jego dominacje...

      A maki - zawsze i wszędzie. :))

      Cudów codzienności, Jotko i wszelkiego dobra!

      Usuń
    2. Widzę, że dodałaś zdjęcia, przepiękne!

      Usuń
    3. Znalazłam Autora na Facebooku. :))

      Usuń
  2. "...kobiety najbardziej przywiązują się do mężczyzn,
    którzy potrafią ich słuchać,okazywać im czułość i doprowadzać je do śmiechu."

    -Janusz Leon Wiśniewski–Samotność w Sieci-

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jurek, chyba zaraz przeczytam znowu powieść, którą cytujesz,
      kiedyś bardzo mi się spodobała, nawet nie chciałam uwierzyć,
      że nie napisała jej kobieta. :D

      Dobrego Dnia Mężczyzny jutro! :)

      Usuń
  3. Witaj Joasiu.
    Coś jest na rzeczy z kobietami, że lubią związki partnerskie i gdy partnerzy wzajemnie sie szanują i rozmawiają z sobą.
    Nie znam kobiety, która by kwiatów nie lubiła.
    Dlatego wczoraj kupiłem swojej lepszej połowie piękne tulipany.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z okazji Dnia Mężczyzny, zyczę Ci, abys pozostał sobą i nadal wręczał swojej ukochanej piękne tulipany.
      Serdecznie pozdrawiam.🌷🌷🌷🌷

      Usuń
  4. Wiesz, co jest najbardziej przykre w byciu kobietą? Fakt, że mężczyzna, z którym jesteś, nie uważa Cię za kobietę i nie traktuje Cię tak, jakbyś nią była. A przecież jesteś. Zdarzyło mi się to w życiu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to chyba jest bardzo smutne i przykre.
      Ale na świecie jest wielu mężczyzn i to my ich wybieramy, nie oni nas. 🏵️🥀🌺🌻🌼

      Usuń
    2. Tak, tylko że ów wybrany niekoniecznie musi podejść do naszego wyboru z należytym entuzjazmem :)

      Usuń
    3. Tak też bywa, niestety.

      Usuń
  5. Nigdy nie żałowałam, że jestem kobietą, chociaż w miarę upływu czasu, coraz mniej umiem się tym cieszyć. Dobrych pozostałych dni roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, ze to nie jest łatwe, ale warto znaleźć w sobie tę malutką iskierkę radości.
      Wszelkiego dobra! 🌺🌹🏵️🌻🌼🌷

      Usuń
  6. Nie obchodzę tego dnia i jakoś nie bardzo lubię dostawać kwiatki, bo nie mam potem co z tym zrobić.
    Podobają mi się te czarno-białe zdjęcia, wyglądają tak dziko i pierwotnie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również podobają się te zdjęcia.
      Bo kobiety na nich są takie piękne, prawdziwe. :)

      Usuń
  7. Dopiero dzisiaj do Ciebie zajrzałam. Ale jestem pełna uznania dla tego co napisałaś i pokazałaś.
    I właściwie we wszystkim masz rację.
    Ja też lubię być kobietą , a jestem już nią długo bardzo.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eh, mało mam czasu.
      Bardzo się cieszę, że zajrzałaś, Stokrotko,
      ja sama rzadko tu zaglądałam,
      praca, praca...

      Ale przyszła wiosna i będzie lepiej, czego nam życzę.

      Usuń
  8. Każda kobieta jest na swój sposób atrakcyjna, bez względu na urodę i wiek.
    "Kobieto, kobieto, choć tyle masz wad,
    bez ciebie cóż wart, cóż wart byłby świat".
    Tę piosenkę pamiętam z dawnych lat, bo często podśpiewywał ją mój tatuś.
    Cudowne te ceramiczne maki, nigdy takich nie widziałam.
    Zdjęcia kobiet sa przede wszystkim pomysłowe.
    Pozdrawiam przedwiosennie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każda kobieta jest piękna.
      Naprawdę, wystarczy popatrzeć,
      przyjrzeć się - każda ma w sobie
      kobiecą moc. :)

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, zawsze odpiszę i zajrzę do Ciebie w miarę czasowych możliwości: czasem szybko, niekiedy później, ale zajrzę na Twój blog. Pozdrawiam. :)