Translate

20 marca 2019

"Ersatz, cholera nie życie..." ***



namiastka

dobrze po prostu zróbmy to wreszcie
po wszystkim powiesz że było zajebiście
że o taki dreszczyk ci chodziło że jestem
piękna seksowna ponętna i w ogóle naj

zróbmy to teraz szybko gwałtownie mocno
może kiedyś się lepiej poznamy zakochamy
a póki co zamknę oczy i pomyślę o Polsce
bo to dziwaczny niezjednoczony stan umysłu

nie ma co latać po manowcach emocji
patrzeć sobie głęboko w oczy chodzić za rękę
pomińmy tego typu relikty przeszłości
  chodźmy do łóżka wypełnić mentalną pustkę

nie traćmy czasu na romantyczne bzdury
kiedyś powirujemy we wspólnym matriksie
każde zapatrzone w ekran swojego laptopa
wtulone w lepszą cieplejszą rzeczywistość
zachwycone aplauzem wirtualnej publiczności

i tylko czasem zburzy nam spokój niepożądany
 zbyt realny efekt naszych poczynań który
niespodziewanie upomni się o swoje
równie egoistycznie i beznamiętnie jak my

JoAnna Idzikowska - Kęsik, 20 III 19




 ***cytat w tytule postu, Agnieszka Osiecka, Sztuczny miód
* zdjęcie z internetu

12 komentarzy:

  1. Czasami tak trzeba, trzeba to zrobić.Patrzący z wiosennym optymizmem, pozdrawia serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Legnicy pięknie, byłam wczoraj, nie trudno
      o optymizm; serdeczności, Eljocie!

      Usuń
  2. Właśnie do okien zagląda mi słonce, wybieram się na dłuuugi spacer, którego żaden laptop ani wirtualne romanse nie zastąpią:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda.
      Staram się robić dziennie co najmniej 8 tysięcy kroków.
      Jak mam 12 to już jest dobrze.
      Spacer, kontakt z naturą - to jest życie. :)

      Usuń
  3. JoAnno, poruszyłaś ciekawy temat- "miłość" bez prawdziwego uczucia. Jednak nie będę się wypowiadać na ten temat, bo mnie to mierzi. Smartfony zastępują nam całe życie, ale czy te wiadomości są najważniejsze?
    Gorąco pozdrawiam z pierwszym dniem wiosny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też to mierzi, dlatego o tym napisałam.
      Ludzie przestali żyć w realu, bawią się w wirtualne
      miłości, przyjaźnie, a życie ucieka.

      Mnie też ucieka - praca i praca i wciąż brakuje mi czasu...
      na wirtualną rzeczywistość mojego bloga...

      Moc pozdrowień, jest cudnie, byłam wczoraj w Legnicy -
      wiosna w rozkwicie!

      Usuń
  4. "Wiedziałem,że życie nas okalecza.Każdego z nas.
    Nie da się tego uniknąć.
    Ale powoli zaczynam się przekonywać,że możemy zostać uzdrowieni.
    Że nawzajem się uzdrawiamy."

    ***Veronica Roth–Wierna***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż, dobry cytat nie jest zły, Ra. :)))

      Usuń
  5. Asiu naprawde jestem pod wielkim wrażeniem Twojego pisania oraz poruszanej w Twoich wierszach szerokiej tematyki. Ten jakże współczesny wiersz bardzo mi sie poodoba.Witaj wiosną i pieknej tej wiosny życzę Ci nasza poetko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hej, hej, wiosna u mnie cudowna, jeszcze malutka i młodziutka,
      ale już urocza, więc po prostu chce się żyć.
      Dzięki i pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  6. Witaj Joasiu.
    Ooooo, jestem pod wrażeniem.
    Jaki znowu erzac. Życie ma swoje blaski i cienie, ale da się żyć..
    Pozdrawiam i zapraszam.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Da się żyć, Michale, bo nie da się inaczej. :))

      Dobrego!

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, zawsze odpiszę i zajrzę do Ciebie w miarę czasowych możliwości: czasem szybko, niekiedy później, ale zajrzę na Twój blog. Pozdrawiam. :)