Translate

03 grudnia 2018

"Co wam powie zwierciadełko, kiedy staniecie przed nim z rana?" ***


Zwierciadełko powiedz przecie

Podobno każda kobieta ma w sobie
coś pięknego coś przykuwającego wzrok
i coś co czyni ją oryginalnie niepowtarzalną
jedyną w swoim niemęskim rodzaju

Rzekomo nie ma brzydkich niewiast
są słabo lub źle oświetlone jednak tylko
te szczupłe dobrze wychodzą na zdjęciach
do których wzdychają napaleni faceci i brzydkie lesbijki

Kiedyś wydawało mi się że jestem całkiem
ładna i zgrabna lecz świat wyperswadował mi te bzdury
z mózgu pełnego dziwacznych lewoskrętnych tajemnic
i z sennych koszmarów o anielskiej dziewczęcości

Nie siedzę smutna pod zimnym kościołem
choć młodość jak gotyk okazała się nieciekawym
thrillerem klasy B z beznadziejnie kiepskim scenariuszem
trwam i czekam na upojne rendez-vous ze sobą
po drugiej stronie roztrzaskanego o podłogę
niewinnego kosmetycznego lusterka

Siedem lat nieszczęścia to dopiero preludium
do zbyt intymnych spotkań z wykoślawionym
zwierciadłem czasu




JoAnna Idzikowska - Kęsik, 2 XII 18


***cytat w tytule posta, Róże Europy, Stańcie przed lustrami
*grafika z netu i fejsowych przerabiaczy fotek ;-)

7 komentarzy:

  1. Trafiłaś w sedno, prawdziwe piękno potrafi docenić prawdziwy mężczyzna, w zwierciadle często go nie widać, a siedem lat nieszczęść to zabobony.
    Głowa do góry!

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje lusterko nieodmiennie od 25 lat powtarza mi co rano to samo: "Niech to szlag, aleś niewyspana!". A zapytane, kto jest najpiękniejszy w świecie, odpowiada: "No powiem ci, powiem, tylko odsuń się, bo mi zasłaniasz!".

    OdpowiedzUsuń
  3. To co z robią media z następnymi pokoleniami, nadaje się pod paragraf. Wrzuca się piękno do jednego wora, a potem każdy uważa, że musi się podobać, musi być pociągający, i żeby to wszystko osiągnąć, musi być chudy, musi być modnie ubrany... etc...
    To bardzo krzywdzące. Efektem tego mamy anoreksję i inne tego typu kwestie z samobójstwami włącznie.
    A życie czy sukces nie polegają przecież na tym, żeby być seksownym.

    OdpowiedzUsuń
  4. "W życiu niewiasty,rozróżnić można siedem okresów-
    niemowlę,dziewczynka,dziewczyna,młoda kobieta,
    młoda kobieta,młoda kobieta i młoda kobieta."

    -George Bernard Shaw–

    OdpowiedzUsuń
  5. Rano wystarcza mi 5 minut przed lustrem, za to mąż stoi przed nim pół godziny;).
    Serdecznie pozdrawiam piękną JoAnnę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj Joasiu.
    Nie lubię sterczeć przy lusterku. Robię sobie przedziałek i mam fajrant.
    Najważniejsze, że mogę sobie spojrzeć w oczy.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo Wam dziękuję za komentarze.
    Naprawdę.

    Od miesiąca chodzę na szkolenia -
    w domu jestem codziennie dopiero po osiemnastej
    lub nawet później, jeśli robię zakupy.

    Przepraszam, że nie zawsze odpisuję,
    pozdrawiam serdecznie, oby do świąt!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, zawsze odpiszę i zajrzę do Ciebie w miarę czasowych możliwości: czasem szybko, niekiedy później, ale zajrzę na Twój blog. Pozdrawiam. :)