Translate

02 grudnia 2018

Kilka cytatów na niedzielę ku refleksji

*
Nie zakochuj się w kobiecie, która czyta, w kobiecie, która czuje zbyt wiele, w kobiecie, która pisze…
Nie zakochuj się w kobiecie wykształconej, czarodziejce, rojącej, szalonej.
Nie zakochuj się w kobiecie, która myśli, która potrafi wiedzieć, zdolnej wzbić się do lotu, w kobiecie, która ma wiarę w siebie.
Nie zakochuj się w kobiecie, która śmieje się lub płacze, (…) która kocha poezję, lub w kobiecie, która może stać pół godziny przed obrazem, która nie może żyć bez muzyki.
Nie zakochuj się w kobiecie intensywnej, zabawnej, błyskotliwej, zbuntowanej, zuchwałej.
Niech nigdy nie zdarzy ci się zakochać w takiej kobiecie. Bo gdy zakochasz się w tego typu kobiecie, czy pozostanie z tobą czy nie, czy będzie cię kochać czy nie, od takiej jak ta kobiety nigdy nie wrócisz wstecz.


Martha Rivera Garrido


Nie stójcie nad moim grobem i nie płaczcie.
Nie ma mnie tam. Ja nie śpię.
Jestem tysiącem wiatrów, które wieją.
Jestem diamentowym blaskiem na śniegu.
Jestem światłem słonecznym na dojrzewającym zbożu.
Jestem łagodnym jesiennym deszczem,
kiedy budzicie się w porannej ciszy.
Jestem śmigłym lotem cichych ptaków.
Jestem łagodną gwiazdą, która świeci w nocy.
Nie stójcie nad moim grobem i nie płaczcie.
Nie ma mnie tam.


Ken Wilber


Najważniejszą cechą miłości jest wolność.
Z chwilą gdy pojawia się przymus, kontrola albo konflikt, miłość umiera.
Pomyśl chwilę o tych wszystkich przymusach i kontrolach ze strony innych ludzi, którym poddajesz się, kiedy tak lękliwie żyjesz zgodnie z ich oczekiwaniami, by kupić ich miłość albo zyskać ich aprobatę, albo po prostu z obawy przed ich stratą.



Anthony de Mello



Weź życie w swoje ręce - w końcu jest ono twoje. Nie jesteś tu, aby spełniać oczekiwania innych.
Nie żyj życiem swojej matki, nie żyj życiem swojego ojca, żyj po swojemu.



Osho


Podstawową regułą rzeczywistości jest to, że musimy stać się w naszym życiu tym, czego pragniemy doświadczać w świecie.

Gregg Braden

*

 Przyjdź kiedyś do mnie ot tak. Wypijmy razem kawę, porozmawiajmy o wszystkim. Życie tak bardzo pędzi, a my przegapiamy w nim to co w najważniejsze - obecność drugiego człowieka.


DagNa


*

Mądra miłość zbudowana jest z małych rzeczy. W relacji, od tego, czy było się dobrym kochankiem, finalnie ważniejsze okazuje się to, czy zostało się najlepszym przyjacielem. Nawet największe namiętności prędzej, czy później przykrywa gruba warstwa kurzu.

Damian Maliszewski

*obrazy z internetu, nie znam autorów

10 komentarzy:

  1. Chyba to epitafium Kena Wilbera każę odczytać na swoim pogrzebie...
    W pracy powiesiłam w widocznym miejscu motto:
    Jeśli nie spełniam twoich oczekiwań, nie obrażaj się, to twoje życzenia , nie moje obietnice...
    Dobrego wieczoru:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to jeden z tych tekstów, do których wracam i lubię bardzo.
      Tekst Friedricha Hebbela, który przytoczyłaś, też znam, pamiętam, lubię.

      Dobrego!

      Usuń
  2. Witaj Joasiu.
    Lubię takie cytaty i przemyślenia mądrych lujdzi.
    Za De Mello przepadam. Mam wszystkie jego książki.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam taki zeszyt z cytatami, zrobiony specjalnie dla mnie
      przez introligatora, który dostałam dwadzieścia lat temu
      od kolegów z pracy...
      Zapisuję w nim wszystko, co mnie wzrusza. :)

      Też lubię DeMello za prostotę.

      Usuń
  3. Przy każdym,przytoczonym cytatem,można zatrzymać się na dłużej,długo.

    OdpowiedzUsuń
  4. No.
    I wszystko jasne.
    Teraz już wiem, dlaczego nikt mnie nie kocha (patrz -> cytat pierwszy).

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie piękne słowa - wszystkie :) I chce się chłonąć i chłonąć przy kubku gorącego kakao...

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, zawsze odpiszę i zajrzę do Ciebie w miarę czasowych możliwości: czasem szybko, niekiedy później, ale zajrzę na Twój blog. Pozdrawiam. :)