Translate

14 kwietnia 2018

"Na szukanie lepszego świata nie jest jeszcze za późno".




April is a Mother Fucker*

"Ziemia wciąż traci grunt pod nogami".

Urszula Zybura

odetchnij wiosną, wpuść ją głęboko w serce;
tak trudno zregenerować zadrapane marzenia,
rozjaśnić uśmiech zszarzały zimowym letargiem;
strzepnąć z ramion resztki nieciekawych wspomnień.

odetchnij świeżością, zapachem budzącego się życia.
otwórz szeroko zaspane oczy i spójrz: Persefona
odpuszcza egocentrycznym narcyzom, pozwala im
słodko drzemać w promienistych, słonecznych kręgach.

odetchnij sobą, całością siebie. masz jeszcze czas,
dużo czasu na długi, niestrudzony maraton po Hadesie.
nawet Demeter już nie tęskni, oddycha pełnią matczynej miłości,
delektuje się wonią i barwą kwitnących rajskich jabłonek.

i tylko Ona znowu traci oddech, dusi się, zapada w czarną,
bezdenną otchłań, perfumowana smogiem emitowanym
z barbarzyńsko dzikich ogrodów (nie)ziemskich rozkoszy,
odcięta od drzew wszechwiedzy i życiodajnych źródeł.

Ona - czująca znacznie więcej niż wszystkie wyrodne
dzieci, które wykarmiła - ciepła, mała kuleczka zagubiona
w zimnym, bezwzględnym chaosie, co roku umiera w kwietniu,
najokrutniejszym wśród pięknych miesięcy.

*Thomas  S. Eliot

JoAnna Idzikowska - Kęsik, 13 IV 18



***cytat w tytule posta, Alfred Tennynson
*gify z netu

30 komentarzy:

  1. Weź głęboki wdech,napełnij się nową wiosną.
    Oddychaj miarowo świeżym zapachem,
    ciepłym zapachem budzącego się życia.
    Otwórz szeroko zaspane oczy i patrz.
    Rozejrzyj się.
    Rozpoznasz znajome kształty,dźwięki,woń.
    Oddychaj,kochaj,smakuj,
    dotykaj,delektuj się i nie trać gruntu pod nogami.
    Na szukanie lepszego świata nie trać czasu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze będę szukać lepszej siebie, lepszego świata.
      Do końca będę poznawać nowe, doskonalić się,
      biec w nieznane po to, aby zebrać sińce
      i czegoś się nauczyć, coś zrozumieć...
      A i tak umrę głupia.
      Ale przynajmniej spróbuję.

      Usuń
    2. Dr Аgbazara-świetny człowiek, ten lekarz pomoże mi odzyskać mojego kochanka Jenny Williams, który zerwał ze mną 2 lata temu z jego potężnym zaklęciem, i dzisiaj wróciła do mnie, więc jeśli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nim przez e-mail: ( agbazara@gmail.com ) lub zadzwoń / WhatsApp +2348104102662. I rozwiąż swój problem jak ja.

      Usuń
  2. Nie jestem pewna, czy istnieje lepszy świat, czy mogę zaistnieć lepsza ja. Chyba nawet już nie chcę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze jest coś, co można poprawić, udoskonalić,
      a przecież my kreujemy własną rzeczywistość,
      możemy sprawić, żeby była lepsza.

      Usuń
    2. ...ale nie wszystko od nas zależy.

      Usuń
    3. Zgadzam się, nie wszystko zależy od nas...

      Usuń
    4. Nie wszystko, ale
      bardzo wiele.

      Usuń
  3. Lepszy świat bywa tam, gdzie nas akurat nie ma:-)
    Jeśli zaś masz na myśli doskonalenie, to na to zawsze jest właściwa pora, samo szukanie jest rozwojem :-)
    Wiosną szukamy młodości, latem przygody, jesienią wyciszenia, a zimą ciepła...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Włąśnie Jotko, wyjęłaś mi z ust.

      Usuń
    2. "Być wszędzie, gdzie nas nie ma-
      to temat na poemat" - jak pisał
      nieodżałowany Jonasz Kofta.

      Pięknie napisałaś oporach roku, merci!

      Usuń
  4. Wiosna, ten czas budzenia się do życia, jest najpiękniejsza ze wszystkich pór roku i oby trwała wiecznie.
    Pozdrawiam niezwykle wiosennie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosna jest tak cudna, bo po szarej jesieni
      i długiej zimie, wszyscy na nią czekamy.
      Wszystko, za czym się tęskni, nabiera mocy,
      ma większe znaczenie.

      Pozdrówki ciepłe!

      Usuń
  5. Dziękuję za ten piękny oddech wiosny ubrany w przepiękne słowa.Załączam wiosenne pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wizytę, Eljocie i również pozdrawiam: wiosennie,
      ciepło i serdecznie!

      Usuń
  6. Wiosna ma to do siebie, że chce się wszystko zacząć od początku. A to nie zawsze się udaje. Wydaje się, że wiosna nie powinno sie umierać, być chorym, wiosną powinny zdarzać się tylko piekne rzeczy. Tak jesteśmy skonstruowani, taka nasza natura, wierzymy w to i tak jest dobrze...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz, ale jednak wielu ludzi odchodzi w kwietniu,
      m.in mój ukochany poeta, Tadeusz Różewicz,
      a przedwczoraj jeden z moich ulubionych reżyserów,
      Milos Forman. :(
      A wszystko dlatego, że tam, gdzie jest życie,
      jest także śmierć.

      Pozdrawiam i dziękuję za wizytę. :)

      Usuń
  7. Joanno kiedy Ty wreszcie wydasz ten autorski tomik, co? Antologie, nawet te ważne i poważne to nie wszystko. CZEKAM i czekam i nic. A tyle się ukazuje drukiem rzeczy, które nie powinny się ukazać. A Ciebie nie ma, chociaż powinnaś być. No. To tyle na razie. Ty wiesz. Prawda? K.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. K...
      ???
      :))))
      Nie wiem, czy wiem?

      Nie myślę o tym, o wydaniu swoich wierszy,
      a w antologiach pojawiam się,
      gdy mnie do nich zapraszają, kwalifikują.
      Taka jest prawda.

      Usuń
  8. Witaj JoAsiu :) Uważam, a nawet jestem pewna, że to nie my sami się uczymy , ale to wszystko, co składa się na życie - nas uczy. Poznani ludzie, ich zachowania ( a im dłuższa znajomość tym lepiej ich poznajemy), wszelkiego rodzaju "przejścia" czy te dobre , przyjemne, czy te przykre. Cały nasz długi czas uczymy się i odkrywamy coś nowego. A to "nowe odkrycie" albo nas rozczarowuje , albo cieszy i dodaje tzw powera i siły. Nie trzeba kończyć wielu fakultetów żeby nauczyć się życia. Te wszystkie szkoły pomagają nam zdobyć wiedzę, ale nie doświadczenie i nie pomagają zrozumieć codzienny świat . Napisałaś w odpowiedzi na komentarz, że nie myśli o wydaniu swoich wierszy- może to i dobrze, bo jeśli nie czujesz takiej potrzeby, to nie ma sensu "wydawać się". Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak rzadko tu jestem,
      "ten brak czasu tak dolega"...

      Ale niezmiennie Ci dziękuję,
      że jesteś, że zaglądasz.

      Usuń
  9. Wiosna, zaraz po lecie, to moja ulubiona pora roku... Moze banalnie to brzmi, ale trudno... Co poradzic, jak sie kocha ciepelko?? :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękna wiosna w tym roku
      u nas, cudowna,
      ale czekam na lato,
      na wolność. ;-)))

      Usuń
  10. Pomijając tytuł, dobry i głęboki wiersz z drugim dnem. Wymaga myślenia.

    OdpowiedzUsuń
  11. A dziś mamy Dzień Ziemi. Jeśli się nie opamiętamy, to nie będzie czego doskonalić, znikną pory roku, będzie tylko sterta śmieci. To tak na marginesie. A ja kocham lato, wiosnę też. Zimy nie lubię tym bardziej, im jestem starsza. No cóż...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam to samo, zima mogłaby nie istnieć.
      I późna jesień też - dosłownie
      i w przenośni...

      Usuń
  12. Ja urodziłam się wiosną i być może dlatego to moja ulubiona pora roku. A może właśnie dlatego, że po tym zimowym letargu wszystko budzi się do życia, a my sami mamy coraz więcej energii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosna ma moc,
      ja się urodziłam latem...
      :)))

      Usuń
  13. Dr Аgbazara-świetny człowiek, ten lekarz pomoże mi odzyskać mojego kochanka Jenny Williams, który zerwał ze mną 2 lata temu z jego potężnym zaklęciem, i dzisiaj wróciła do mnie, więc jeśli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nim przez e-mail: ( agbazara@gmail.com ) lub zadzwoń / WhatsApp +2348104102662. I rozwiąż swój problem jak ja.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, zawsze odpiszę i zajrzę do Ciebie w miarę czasowych możliwości: czasem szybko, niekiedy później, ale zajrzę na Twój blog. Pozdrawiam. :)