Translate

17 listopada 2012

"Dla duszy gram..."

 -śpiewa Michał Bajor w jednej ze swoich piosenek z tekstem Andrzeja Poniedzielskiego, pewnie nawiązującej do filmu pt. 21 gramów (2003), w którym zagrał jeden z moich ulubionych aktorów, Sean Penn.
Wierzę w jej istnienie, w to, że dodaje siły mojemu, czasem zmęczonemu ciału, że gdzieś tam we mnie buszuje, jak ja, w zbożu, którego nie mogę jeść, bo mam celiakię... No cóż, chyba trzeba w coś wierzyć. Ja wierzę w to, że jestem czymś więcej, niż swoje ciało i w to, że istnieją anioły...


 Półpłynność

    Chciałabym, żeby ktoś,
    pragnął mnie tak mocno,
    by kupić ziarno mojej obecności,
    od wiedźmy drwiącej z tej miłości,
    tulipanową kroplą baśniowego czaru...

    Chciałabym płynąć w oceanie życia,
    jak pył dryfując po słów tajemnicy
    i w swej małości, ulotnością kruchej,
    naiwnie wierzyć w ckliwe happy endy...

    Na pulsującym atłasem czerwieni,
    przelotem krzykliwych, czarnych kruków,
    niebie,
    jedwabną parabolą rzęs, chciałabym zapisać
    swoje nieistniejące w czasie -
    przeznaczenie...

    Cierpką codziennością, chcę jeszcze,
    zamknąć i zakneblować najmocniej,
    namiętne bezczelną niezależnością,
    usta,
    mojej perfidnie niesfornej, niebanalnej
    duszy...

    Ona?

    Z gracją, godną gibkiej, giętkiej baletnicy,
    na skrzydłach barwnych motyli,
    finezyjnie...

    Odfrunie!


/B-c, 23 VIII 2011, p.n.k., JoAnna Idzikowska-Kęsik/

pic: :iconironshod:

Rose Fairyby *Ironshod


Do posłuchania, chyba najlepszy tekst napisany przez rogatą duszę Wojciecha Młynarskiego o schizie: Rafał Olbrychski - Tatango, oraz klasyk Młynarskiego w świetnej, nowej wersji jego syna: Młynarski plays Młynarski i Gaba Kulka - Ogrzej mnie

Fotkę przerobił dla mnie kolega Maciek, thx:) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, zawsze odpiszę i zajrzę do Ciebie w miarę czasowych możliwości: czasem szybko, niekiedy później, ale zajrzę na Twój blog. Pozdrawiam. :)