Translate

16 grudnia 2023

Ciasteczkowy zawrót głowy...

            ... I pierwsza tak naprawdę wolna sobota w tym roku. Zatem...

  Witajcie!

            Jutro mam egzamin dyplomowy, praca dyplomowa zaakceptowana przez panią doktor, trzeba jeszcze tylko ją obronić i studia podyplomowe skończone, chyba już ostatnie w tym życiu, bo jestem zmęczona zabranymi piątkowymi popołudniami, zawalonymi od wczesnego poranka do późnego wieczoru weekendami i częścią wakacji, dni, w którym powinnam odpoczywać albo zajmować się swoimi pasjami. 

            Coraz bardziej lubię sobie być w domu. Piec, gotować, tworzyć, bo czytać i pisać lubię od zawsze. Uwielbiam też podróżować w wolnych chwilach, ale w domu czuję się najlepiej. Jestem swobodna, robię, co chcę i nigdy się nie nudzę.

            Chciałam się z wami podzielić dzisiaj najprostszym na świecie przepisem na pyszne ciasteczka. Bo wiecie - Panna czyli mój słoneczny znak Zodiaku - związana jest m.in. ze zdrowiem, w tym też ze zdrowym odżywianiem, ale jest to ziemski znak, a na Ziemi wszystko jest dla ludzi i jej innych cudownych mieszkańców. Dlatego uważam, że najzdrowszą dietą na tym świecie są zdrowe MYŚLI, brak zawiści i nienawiści,  a jak czasem zgrzeszymy ciasteczkami czy pizzą to naprawdę nic się nie stanie, gdy zrobimy to z uśmiechem i umiarem. Myślę, że umiar to bardzo ważna rzecz nie tylko w dziedzinie jedzenia, a uśmiech to jedna z najlepszych rzeczy danych człowiekowi.


Oto mój przepis, korzystajcie!

NAJPROSTSZE CIASTKA 

POTRZEBNE PRODUKTY

* ciasto francuskie (w moim przypadku z Biedronki)

* kostka białego sera (również półtłusty z Biedronki)

* 4 łyżeczki cukru białego lub trzcinowego

* dwa cukry wanilinowe

* garść rodzynek

* garść płatków migdałowych 

* dwa małe lub jedno duże jabłko 

* mała łyżeczka cynamonu

SPOSÓB WYKONANIA

Ciasto francuskie rozwijam i kroję na 15 prostokątów (5 nacięć w pionie i 3 w poziomie). Robię masę: w miseczce kruszę widelcem, mieszam biały ser i dodaję do niego cukier zwykły i wanilinowy, cynamon, rodzynki, płatki migdałowe oraz jabłko pokrojone w kostkę, wszystko raz jeszcze mieszam i wykładam łyżeczką na prostokąty ciasta francuskiego, zwijam tak, żeby masa została w środku i wkładam do rozgrzanego do 200'C piekarnika na ok. 10 - 15 minut, aż się zarumienią.

Ciasteczka są naprawdę smaczne. Smakują wszystkim, których częstowałam. Można je zrobić inaczej: na spód prostokąta dać powidła, a do środka kawałek jabłka, brzoskwini lub inny owoc; pyszne są też z serkiem, jabłkiem i truskawką. Można po prostu i zwyczajnie wymyślać sobie do nich farsz. Są też bardzo tanie w porównaniu do podobnych, kupowanych w piekarni czy sklepie, bo ciasto francuskie kosztuje 4 zł., a dodatki też nie są drogie, w piekarni kg podobnych to 42 zł, a że są ciężkie, to za kilka płaci się dużo więcej, niż za te zrobione w domu.

Smacznego! 

     Skończyłam już czytać "Oswobodzenie Silnej Kobiety" Clarissy Pinkoli Estes i jestem trochę rozczarowana... Ta książka nie jest zła, ale nie ma takiej siły i nie jest tak pięknie motywująca jak "Biegnąca z Wilkami".

        Biorę się teraz za "Odkrycie nieba", bo wciąż brakowało mi czasu, aby przeczytać tę starą, polecaną przez znajomych, kupioną jakiś czas temu na Allegro,  powieść należącą do jednych z najwybitniejszych dzieł europejskich XX wieku. Mam nowe okulary, może się wreszcie uda, ponieważ książka jest "oszczędnie wydana" bardzo drobnym drukiem bez świateł między linijkami. Ale uparta będę i na pewno przeczytam.

            Z powodu chłodu zakupiłam też na TEMU trzy śliczne czapeczki.  Generalnie nie lubię czapek, unikam ich jak ognia, ale moje poczucie przenikliwego zimna jest już tak duże, że na wieczorne i poranne spacery z psinką, muszę wkładać coś na ten mój blond łepek. Straszny ze mnie zmarzluch. Najbardziej podoba mi się czarna z perełkami, czerwona też jest ok, białą przedłużę w stylu tej czarnej na szydełku, tylko muszę kupić białą wełenkę. 

        Piękna i dobra dla mnie jest również torebka z Temu, ponieważ jest z materiału i lekka, a ja zawsze noszę dużo rzeczy do pracy, więc lubię, jak waga torby jest stosunkowo niska, bo i tak sto kilo do niej wkładam różnych, dziwnych i ciężkich przedmiotów.


           
Wczoraj zaś nie mogłam się oprzeć i kupiłam sobie kolejny unikatowy kubeczek z bolesławieckiej ceramiki Kalich, którą uwielbiam. Jest uroczy, z każdej strony ma inny wzór, choć tworzy niesamowicie piękną całość. Piję sobie z niego piernikową herbatkę z cytryną i malinowym miodem - pyszota w dziele sztuki użytkowej, ręcznie malowanej. 

                Powiększyła się również moja kolekcja pięknych kamieni - niezwykłych... Uwielbiam ich energię i siłę, jaką mi dają. Uwielbiam bursztyn, karneol, opal, ametyst, kwarc różowy, agat, kryształ górski, kocie oko czyli uleksyt, malachit, lapis lazuli, turmalin, cytryn i wiele innych. Zbieram je od lat.

            Zakochałam się też w piosence. Mam wiele ulubionych utworów, ale uwielbiam takie, których wcześniej nie znałam, które gdzieś tam mi umknęły, a które poleciły mi dzieci. W szpitalu mam muzykę w klasach 4-7 i ostatnio gdy dzieliliśmy się swoimi ulubionymi piosenkami o tematyce zimowo - świątecznej, dziewczynka z szóstej klasy, Dominika, poleciła mi utwór pt. Snowman, australijskiej wokalistki, która nazywa się Sia. Tak bardzo polubiłam ten utwór, że znam już na pamięć, wciąż go śpiewam i słucham. Posłuchajcie! Mądry tekst i piękny wokal, piękna piosenka i wzruszający teledysk...

"I want you to know that I'm never leaving
Cause I'm Mrs. Snow, 'till death we'll be freezing
Yeah you are my home, my home for all seasons
So come on let's go 
Let's go below zero and hide from the sun
 I love you forever where we'll have some fun
Yes, let's hit the North Pole and live happily
Please don't cry no tears now It's Christmas, baby"
I want you to know that I'm never leaving Cause I'm Mrs. Snow, 'till death we'll be freezing Yeah you are my home, my home for all seasons So come on let's go Let's go below zero and hide from the sun I love you forever where we'll have some fun Yes, let's hit the North Pole and live happily Please don't cry no tears now It's Christmas, baby

Tekst pochodzi z https://www.tekstowo.pl/piosenka,sia,snowman.html
I want you to know that I'm never leaving Cause I'm Mrs. Snow, 'till death we'll be freezing Yeah you are my home, my home for all seasons

Tekst pochodzi z https://www.tekstowo.pl/piosenka,sia,snowman.html

I want you to know that I'm never leaving Cause I'm Mrs. Snow, 'till death we'll be freezing Yeah you are my home, my home for all seasons

Tekst pochodzi z https://www.tekstowo.pl/piosenka,sia,snowman.html

            A na bolesławieckim Rynku znowu pojawił się Mikołaj, który cieszy wszystkie dzieciaki, łącznie z tymi starszymi. Święta tuż tuż i bardzo na nie czekam, jako na chwilę wytchnienia w pięknym towarzystwie.

                        Do miłego kliknięcia i kolejnego postu!  Trzymajcie 
się zdrowo i ciepło!
                                            💜🩵
                Egzamin dyplomowy zdany na 5, studia skończone, witajcie wolne weekendy! ❣️🩷💕💙💚💛💜❤️🖤😍

58 komentarzy:

  1. Cała sztuka - pomyślała - to mieć odwagę i energię, żeby coś zmienić.
    Może nie od razu cały świat, ale ten kawałek wokół siebie.
    Wykorzystać swój znakomity dyplom, pasję i nową elektryczną maszynę do pisania i ciężko pracować nad... czymś.
    Wpływać na ludzi poprzez sztukę.
    Pięknie pisać.
    Dbać o przyjaciół, pozostać wierną swoim przekonaniom, żyć pełnią życia, z pasją, mądrze.
    Poszukiwać nowych doświadczeń. Zdrowo się odżywiać. I tym podobne.

    // David Nicholls //

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto francuskie jest genialne, lubię robić z niego różne cuda, a twoje ciasteczka to takie mini serniczki:-)
    miło otaczać się pięknymi rzeczami i rozpieszczać na różne sposoby.
    Na pewno zdasz koncertowo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niedawno dopiero je odkryłam, ale naprawdę jest tanie i świetne, zwłaszcza, gdy jestem w pracy bardzo długo i wracam głodna jak pies i myślę tylko o jedzeniu. :)
      Obym zdała, bo nie wypada w moim wieku robić wioski na examie. :D

      Usuń
  3. Pysznie wyglądają te ciasteczka. Ja też robię się coraz bardziej domowa, choć kiedyś dom mnie "parzył".
    A za jutrzejszą obronę trzymam mocno kciuki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez tak miałam, bałam się urosnąc do rangi kury domowej. Teraz czuję się wolna i kocham być w domu. Nie dziękuję na razie, jutro ok. 17 - j się okaże. Uściski!

      Usuń
  4. Sure this is a lovely and sweet plate. Have a Merry Christmas, and Happy new year.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muchas gracias y me alegra que hayas visitado mi blog. Que tengas una buena Navidad y Año Nuevo.

      Usuń
  5. Często robię coś z ciasta francuskiego. Na słodko, na słono, jak cię mogę.
    Kubek przepiękny. Tym, co mnie zastanawia, są zakupy na TEMU. Zastanowiła mnie ich ostra akcja reklamowa, więc zaczęłam grzebać i przeraziły mnie opinie ludzi na temat przesyłek, towarów, rozmiarów, zamian itp. Nie miałaś żadnych problemów?

    OdpowiedzUsuń
  6. Dopiero odkryłam to ciasto, raz zrobiłam na słono z pieczarkami i też było pyszne.
    TEMU - już trzy przesyłki mam od nich. Cudna torba - zaraz wrzucę zdjęcie tutaj w ten post. Mnóstwo bluzek z koronki, których u nas jak na lekarstwo, czapki, rękawiczki, zajefajne kolanówki, cudne, zapinane z przodu biustonosze - rozmiary bez reklamacji. Czekam na czerwoną kieckę. Wiem, że będzie piękna. Przesyłki szybkie, świetnie zapakowane, bez problemów.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe ciasteczka :D Super prezentuje się ten Mikołaj na rynku :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co roku obok choinki na naszym Rynku, jest coś dla dzieci: renifery, sanie, Mikołaje. Robią to artyści z bolesławieckich ceramik, wieczorem wygląda super, no jest podświetlone.

      Usuń
  8. Joasiu, śliczne te czapeczki i torba wyszywana. Kubeczek też przepiękny, a ciasteczka zrobię jutro jak kupię ciasto francuskie bo mi ślinka poleciała na ich widok. Buziaki Kochana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba lubię taki kicz. :D Ale co tam, każdy ma jakiś swój gust. Dziś zrobiłam - bo przyjeżdża dziecko Jowita - z serkiem, jabłkiem i truskawką i musiałam schować przed samą sobą, takie są pyszne. Chwila relaksu przed egzaminem. Pozdrawiam, całusy posyłam, się miej OK.

      Usuń
  9. Ceramika wspaniała, mam fioła na tym punkcie. Szczególnie szanuję i podziwiam rękodzielników za fantazję i talent. Chyba też sobie kupię coś takiego na naszym krakowskim jarmarku bożonarodzeniowym. Kamyczki są równie piękne. Gratuluję skończenia pracy dyplomowej i trzymam kciuki za obronę. Na pewno pójdzie bezboleśnie. U mnie obrona była bardzo przyjemna. Tytuły książek zapisałam i chętnie przeczytam. Dziękuję za pyszny przepis, przyda się na zaś. Może córki upieką z babcią.

    Pozdrawiam serdecznie

    Kasia Dudziak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam fioła, a nawet zajoba. Już nie mam gdzie tego trzymać. Córka się śmieje, że całą moją kolekcję ceramiki, biżuterii i ciuchów sprzeda na Vinted albo Allegro. Widuję stragany z ceramiką na Jarmarkach we Wrocławiu i Dominikańskim, latem w Gdańsku. I ceny wcale nie są wyższe, niż w bolesławieckich sklepach, bo generalnie wszystko podrożało.
      Piekłam te ciasteczka z moimi niepełnosprawnymi uczniami, to córki z babcią na pewno będą mieć dobrą zabawę i przyjemność, lubię jak w domu ładnie pachnie ciastem, wanilią.
      Książek mam mnóstwo, wciąż kupuję nowe, tylko wzrok już nie ten, bo wszystko widzę z daleka, a nie widzę liter i muszę mieć okulary do czytania, ale daję radę.
      Bardzo dziękuję za odwiedziny, pozdrawiam serdecznie i ciepło.

      Usuń
  10. Joanna, precioso blog.
    Espectacular todo lo que nos muestra, voy a intentar hacer esa galletas que se ven bien ricas, las tacitas, las piedras, los gorros todo muy bello.
    Un placer visitar tu blog.
    Cariños y besos

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muchas gracias por visitar mi blog, estoy feliz. Amo la poesía, es mi vida, yo también soy poeta. Saludos, estaré controlándote.

      Usuń
  11. Dear Joanna, thank you so much for the cookie recipe! I l like your caps and mugs and your gems!
    Thanks for the wonderful song!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Дорогая Ирина, я рада, что встретила Вас в этом мире блоггеров. Для меня важны люди. Мне они очень нравятся. Читая блоги, я всегда узнаю что-то новое и увлекательное. Мне нравятся русские песни, особенно Ирины Аллегровой.

      Usuń
  12. Na początku chciałabym pochwalić zakupy (zwłaszcza torba wpadła mi w oko i kubeczek), a później chciałam pochwalić wypieki, piosenkę, dekoracje i kolekcję magicznych kamieni. Święta to okazja, aby zaprezentować swoje kulinarne talenty i skosztować czegoś nowego. Chciałabym również pokazać, jak to u nas wygląda?
    Droga Joasiu, trzymam kciuki za egzamin końcowy i życzę udanego tygodnia, choć pewnie jeszcze tu zajrzę przed samymi świętami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Torba jest naprawdę solidna, zważywszy, że kosztowała jakieś 40 zł. , kubek droższy, ale już go kocham. :)
      Będę zachwycona, jak pokażesz, jak jest u Was. Mam znajomych, ale głównie wysyłają mi fotki Joanny Pacuły, jak jakieś znajdą w starych gazetach, mieszkają w Atlancie.
      Post świąteczny jeszcze napiszę z życzeniami, chociaż ten tydzień będę miała bardzo pracowity, bo robimy wielką, szkolną wigilię w czwartek, a i zakupy do domu trzeba będzie jakieś zorganizować.
      Pozdrawiam i uśmiech ciepły posyłam Tobie.

      Usuń
    2. Zgadza się, zakupy i szykowanie czegoś na święta. Mam to samo.👍

      Usuń
    3. Zakupów część zrobiłam dzisiaj, ale to dopiero początek. Wiem, że dam radę, czekam na te święta, niech już będą!

      Usuń
  13. Felicitaciones por la tesis. Gracias por la receta de las galletas Lindas gorras. Te mando un beso

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muchas gracias, este es un programa post-maestría. Deliciosas galletas. Que estés bien, Judith. Yo beso.

      Usuń
  14. Widzę, że zamykasz pewien etap i nie ma to jak uczcić to własnoręcznie upieczonymi wypiekami :))).
    Też lubię szykować jedzenie w domu i być w domu, szczególnie w te gorsze dni z deszczem i wiatrem.
    Zaniedbałam w ostatnim czasie czytanie, ale wracam choćby po kilka stron dziennie do różnych czekających na przeczytanie pozycji.
    Piękna choinka na ostatnim zdjęciu, my też teraz zwiedzamy różne jarmarki bożonarodzeniowe w weekendy.
    Uściski i gratulacje ukończenia studiów, nawet jeśli teraz jeszcze są do skończenia formalności.
    Czapki bardzo mi się podobają, ale ja jestem jeszcze większy zamraźluch i potrzebuję cieplejszego nakrycia głowy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamykam etap męczący pod względem fizycznym. Bo jednak jak nie ma się przez większość roku dni naprawdę wolnych, to mając lat 54 już się to odczuwa. Fizycznie. Zwłaszcza od września miałam ciężko, bo zaraz po 7 lekcjach, minutę po przyjściu do domu, siadałam do laptopa i słuchałam wykładów, robiłam ćwiczenia, a sobota i niedziela od 9 do 19. Więc po ludzku się cieszę, że będę miec więcej czasu na czytanie. Bo trochę zaległych lektur leży na pólkach.
      Czapki cienkie, bo muszę się mocno przyzwyczaić do nich noszenia. Nigdy nie nosiłam czapek, nawet w mrozy, teraz już muszę, bo ostatnie zapalenie oskrzeli bardzo ciężko przeszłam, właściwie do dziś mnie dusi i kaszlę, ale już nie tak jak w apogeum choroby.
      Trzymaj się ciepło piękna Kobietko i zdrowiej, uściski.

      Usuń
  15. Same cudowności u Ciebie! Zachwyciła mnie szczególnieTwoja kolekcja kamieni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, zbieram kamienie już dośc dlugo i mam ich sporo. Te na zdjęciu to maleńka część kolekcji. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  16. Bolesławiecka ceramika jest przepiękna i też mam słabość do takich cudeniek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tu nie mieć słabości, prawda? Podziwiam szczerze te Kobietki, które malują te cuda. Pozdrawiam!

      Usuń
  17. Joanno już Cię widzę w tej czerwonej czapce. Plus, oczywiście, czerwone usta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No fajnie, Jacku, oczywiście, że czerwone usta.

      Usuń
  18. Great blog! I really liked the video with the snowmen.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Большое спасибо за посещение, Юлия. Песня и клип прекрасны, потому что зима тоже может быть приятной. С уважением.

      Usuń
  19. Same wspaniałości u Ciebie ❤️ I pyszności. Piękny kubek i kamienie (ja się ostatnio lubuję w bursztynie). Ale przede wszystkim gratulacje z okazji zdania egzaminu ✌️😉💪

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, cieszę się, że to koniec studiów. Ja kocham bursztyny, po prostu je uwielbiam i uważam za swoje kamienie mocy. Najwięcej biżutu mam z bursztynem właśnie.

      Usuń
  20. Bravo pour la réussite de tes examens !
    Quel beau, et bon goûter !
    Magnifique tasse et très jolis bonnets au crochet !
    Bonne semaine !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bonjour Anna, merci beaucoup pour vos aimables paroles et pour votre visite sur mon blog. Je suis content que vous ayez aimé les chapeaux et la tasse. Salutations d'une autre ville qui attend Noël. Bisous!

      Usuń
  21. Rozumiem, że mogę już gratulować Ci zdanego egzaminu :D.
    Wypieki wyglądają apetycznie, u mnie wczoraj piekły się pierniczki. Ceramiczny kubeczek wygląda cudownie. Mam nadzieję, że napoje smakują w nim równie wybornie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wreszcie koniec, teraz już tylko czekam na dyplom. I powiem Ci, Karolinko, że kubki z ceramiki są o tyle super, że napoje nie stygną za szybko, bo osobiście nie cierpię zimnej kawy, a zawsze się zakręcę i ona mi szybko stygnie. Poza tym są bardzo wygodne do mojego - jak to mówi moja córka - prawego mańkuta. Uściski!

      Usuń
  22. JoAneczko gratulacje! Kolejny dyplom do sporej kolekcji. Odpocznij w święta. Sto buziaków dla Ciebie. Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję, na pewno będę leżeć do góry brzuchem, no, może jakiś spacer zaliczę, ale przede wszystkim nadrobię zaległości w lekturach, papatki i buziole, Martucha.

      Usuń
  23. Seguro están deliciosas, me apunto la receta. La taza es una monada, yo soy también de comprar tazas para mis infusiones, cuando veo una que me gusta no puedo evitar comprarla. Un abrazo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. También tengo varias tazas para infusiones, me gustan las infusiones de hierbas y frutas. Gracias por tu comentario, un saludo. Besos. :)

      Usuń
  24. Piękny blog.

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja nie przepadam za pieczeniem, ale pierniczki w tym roku zrobiliśmy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie lubiłam, teraz mnie to rozluźnia, bawi, daje radość. :) Nie umiem robić pierniczków.

      Usuń
  26. Witam serdecznie ♡
    Mam nadzieję, że egzamin poszedł dobrze :) co ja mówię, na pewno poszło świetnie! Przecież nie mogłoby być inaczej! :)
    Świetny przepis na ciasteczka, powiem szczerze, że bardzo lubię piec i gotować. To pasja, którą odkryłam w sobie niedawno, ale teraz gdy jestem w ciąży i więcej czasu spędzam w domu, mogę się jej poddać :) Dobra okazja, by na spokojnie próbować nowych przepisów :)
    Super zakupy, powiesz coś więcej o temu? Nigdy tam nie kupowałam, a bardzo bym chciała. Trochę obawiałam się tej strony, jak z przesyłką? Kosztami? Długo czekałaś na paczkę? :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Egzamin był jednym z najmilszych w moim życiu, a miałam ich naprawdę sporo. :)
      Temu znalazło mnie na fejsie, najpierw zamówiłam świecącą obróżkę dla psiaka i jakieś tam przybory do domu, ale jak zaczęłam przeglądać tę stronę i zobaczyłam te koronkowe bluzki, czapeczki, sukienki, to zamówiłam. I jestem zadowolona, bo uwielbiam koronki a u nas ich mało. Dostawa od listopada jest gratis, rzeczy przychodzą w okresie =/- 10 dni od zamówienia, są pięknie zapakowane, rozmiary ok, nawet jeden za duży trochę, kolory piękne.

      Bardzo źle znosiłam ciążę, wciąż byłam w szpitalu. Cieszę się, że się dobrze czujesz. To ważne. A potem dzidziuś to wielka radość.
      Pozdrowienia i uściski!

      Usuń
  27. Gratuluję wspaniale zdanego egzaminu:)
    Być Panią swojego odzyskanego czasu to wielkie szczęście:)
    Pozdrawiam.
    M

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :) To prawda, dobrze jest panować nad czasem, którym się dysponuje. Uściski!

      Usuń
  28. Twoje ciasta wyglądają niesamowicie smakowicie, dziękuję za podzielenie się przepisem.
    Kubek bardzo mi się spodobał, bardzo spodobała mi się też torba i czapki, szczególnie ta czarna.
    Gratulujemy zdania egzaminu 👏👍
    Korzystając z okazji pragnę życzyć Państwu Wesołych Świąt 🎄 i Nowego Roku pełnego radości, zdrowia, pokoju i miłości🎄🎅

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muito obrigado por suas lindas palavras e desejo-lhe bons e lindos momentos. Saudações e estou lhe enviando um sorriso. Feliz Natal!

      Usuń
  29. Odpowiedzi
    1. Lubię, jak chyba każdy z nas, jak jest pysznie. :)

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, zawsze odpiszę i zajrzę do Ciebie w miarę czasowych możliwości: czasem szybko, niekiedy później, ale zajrzę na Twój blog. Pozdrawiam. :)