Translate

11 grudnia 2023

„Być może urodziłaś się bez skrzydeł, ale najważniejsze, żebyś nie przeszkadzała im wyrosnąć".


   Witajcie!
Po ostatnim, nieco smutnym, ale, niestety, bardzo prawdziwym wierszu, chciałabym dzisiaj napisać i pokazać coś bardziej motywującego, ale również prawdziwego, życiowego. Post jest o kobietach, bo staram się je wspierać, jak tylko potrafię,  jednak Panowie też, jak zawsze, są tutaj mile widziani. Lubię i cenię mężczyzn, którzy szanują, lubią i starają się zrozumieć nas, kobiety kobiety.


 

KILKA SŁÓW ODE MNIE, OD KOBIETY DO KOBIET ❤️

Uciekaj jak najdalej od toksycznego, narcystycznego partnera i innych wampirów energetycznych, dbaj o siebie i własny komfort psychiczny. Otaczaj się ludźmi, którzy sprawiają, że się uśmiechasz, a nie takimi, którzy gaszą twój uśmiech i przy których czujesz odpływ pozytywnej energii.

Nigdy nie daj sobie wmówić, że jesteś od kogoś gorsza! Pamiętaj, że umniejszanie wartości innych osób jest domeną maluczkich - zakompleksionych narcyzów, dla których słowo "empatia" jest bardziej obce, niż chiński język.

Utul siebie i pomyśl, jak piękną i jasną istotą jesteś i że wszystko, co w życiu przeszłaś wzbogaciło cię o nowe doświadczenia, sprawiło, że stałaś się mądrzejsza i silniejsza: lśnisz.

Pomyśl, że każdy ma swoją drogę, a twoja, chociaż pokręcona i wyboista, jest ciekawa. Zmień buty na wygodniejsze i idź przed siebie w pięknie, harmonii, pokoju.

Żyj tu i teraz, bo masz po co żyć, bo zawsze jest ktoś, dla kogo jesteś ważna - TY. Bądź najważniejszą osobą w swoim świecie, swoją najlepszą i najwierniejszą przyjaciółką.

Nie wracaj do przeszłości, ona była i minęła, nie wróci, więc nie ma sensu rozdrapywanie ran. Powiem kolokwialnie i wprost: nigdy nie trać czasu na ludzi, którzy mają cię w dupie.

Przebywaj na łonie natury, w lesie, na łąkach, nad wodą, przytulaj się do drzew, obserwuj przyrodę, opiekuj się zwierzętami, baw się z dziećmi, zmień dietę na bogatszą w rośliny, uśmiechaj się do siebie i swoich myśli, a jak trzeba, to krzycz i płacz, bo łzy są symbolem wody życia. Jesteś wodą - niech woda w tobie pozdrowi wodę świata.

Panuj nad sobą, poczuj w sobie moc sprawczą bogini matki - kreatorki.
Pisz listy do siebie i do tych, którzy cię skrzywdzili, wywal w nich wszystko, co cię bolało, nie przebieraj w słowach, przeczytaj je na głos, a potem spal lub oddaj innym żywiołom: wodzie albo matce ziemi. Wybacz i bądź wdzięczna za wszystkie doświadczenia.

Maluj, rysuj, wypełniaj kolorem piękne obrazy, mandale, pisz pamiętnik, wiersze.

Zadbaj o siebie, zrób sobie czasem jakiś prezent, kup pierścionek z pięknym kamieniem, uroczą spinkę do włosów, oryginalną sukienkę w ulubionym kolorze, książkę.

Dbaj o ciało. Nie popadnę w banał i nie napiszę, że jest twoją świątynią, ale jest fizycznym odzwierciedleniem ciebie. Pracuj nad tym, aby niezbyt często się psuło - po prostu o nie dbaj i kochaj je tak, jak pragniesz, aby ktoś inny je kochał. Niech mu będzie z tobą dobrze.

Ucz się, rozwijaj swoje umiejętności, poszerzaj talenty i spectrum zainteresowań, nie ulegaj rutynie. Jak nie masz innego pomysłu, idź lub jedź inną trasą niż zwykle, rysuj lewą - a jeśli jesteś leworęczna - prawą ręką, zjedz coś egzotycznego, zrób coś dziwnego. Śpiewaj i tańcz w deszczu, chodź boso, uśmiechaj się do nieznajomych.

Zawsze pamiętaj, że jedyną pewną rzeczą w życiu jest zmiana, a ty jesteś na tyle silna, żeby stawić jej czoła, wyjść naprzeciw.

Żyj i chwytaj chwile, dostrzegaj oryginalność i piękno swoje i innych kobiet. Wspieraj kobiety. Odpuść niskie energie typu obgadywanie, plotki, wyśmiewanie, rywalizacja, zrozum, że nie ma lepszych ani gorszych, że wszystkie jesteśmy tutaj potrzebne.

Jesteś silna, mądra, wspaniała, empatyczna, doskonała w swojej niedoskonałości. Dasz radę! Wierzę w ciebie, wierzę w siebie, wierzę w nas!

Pamiętaj, że spokój, czułość i miłość to wielka siła, więc wykrzesaj ją z siebie i trwaj.
Zrozum, że jesteśmy tutaj po to, aby nieustannie się rozwijać, uczyć, wspierać.

Pozdrawiam mocą serca i światła! Niechaj kobieca siła i moc będzie z nami.

JoAnna (jik) 


 

KILKA MOTYWUJĄCYCH CYTATÓW DLA WAS, PIĘKNE KOBIETY

*

W każdej silnej kobiecie jest pierwiastek słabości, który mężczyzna powinien chronić, nie wykorzystywać.

 Charlotte Nieszyn-Jasińska

*

 Może niektórych kobiet nie da się ujarzmić. Może są stworzone do tego, żeby być wolnymi, dopóki nie znajdą godnego partnera, z którym mogą dalej czuć się wolnymi, ale już we dwoje.

cytat z serialu „Seks w wielkim mieście”

*

Kocham władcze kobiety. Mogłabym spędzać z nimi całe dnie. Dla mnie „władczość” nie ma w sobie nic pejoratywnego. Władcza kobieta to ktoś, kto ma ogromną pasję, angażuje się w to, co robi, jest ambitny i nie ma problemu z tym, żeby być liderem.

Amy Poehler

*

 Należy pogodzić się z tym, że nie zawsze podejmujemy dobre decyzje i że czasem po mistrzowsku dajemy ciała. Warto jednak zrozumieć, że porażka to nie przeciwieństwo sukcesu, tylko jego element.

Arianna Huffington

*

 Silna kobieta to ta, która wie, czego chce, i jest gotowa zdobywać to z determinacją.

Oprah Winfrey

*

 Siła kobiety tkwi w jej zdolności do podniesienia się po upadku.

Maya Angelou

*

 Kobieta jest organizmem ultradoskonałym. Potrafi się regenerować po ekstremalnie ciężkich doświadczeniach.

Katarzyna Nosowska 

*

Kobieta jest w stanie znosić wiele, ale jej prawdziwą siłą jest umiejętność pokazywania miłości i wspierania innych.

Diane Mariechild

*

Kobieta jest jak księżyc - ma swoje fazy, ale zawsze oświetla ciemność.

Elizabeth Gilbert

*

Będę popełniała błędy. Będę odnosiła sukcesy. Będę czuła, że żyję.

Nicole Kidman

* 

Niektóre kobiety to pułapki, w które wpadamy i z których już nie chcemy się uwolnić.

 Éric-Emmanuel Schmitt

*

 Kobieta jest życiem. Bez niej świat byłby martwy.

Antoine de Saint-Exupéry

*

 Kobieta to jedyna siła na ziemi, która potrafi równocześnie płonąć i dawać schronienie.

Rupi Kaur

*

 Nauczyłam się doceniać każdy dzień, kiedy stałam się dojrzałą kobietą. A stałam się nią, kiedy zaczęłam sama sobie wyznaczać cele, a nie przyjmować biernie, co przyniesie los.

 Dorota Katende

 

***cytat w tytule postu Coco Chanel

*na 1 zdjęciu - aniołek od moich uczniów, którego dostałam na mikołajki, na 2 zdjęciu moja klasa i ja w mikołajki, uwielbiam moich chłopaków, na zdjęciu 3 część mojej "anielskiej kolekcji"; anioł z kotkiem też jest od jednego z moich byłych uczniów.

34 komentarze:

  1. Jedna z pułapek dzieciństwa polega na tym,
    że nie trzeba rozumieć, by czuć.
    Kiedy rozum zdolny jest pojąć, co się wydarzyło,
    rany w sercu są już zbyt głębokie.

    // Carlos Ruiz Zafón //

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię Zafona i szkoda wielka, że odszedł tak szybko. Dzieciństwo - temat rzeka, rzutuje na całe nasze życie.

      Usuń
  2. Bardzo mądry, dojrzały post. "Otaczaj się ludźmi, którzy sprawiają, że się uśmiechasz, a nie takimi, którzy gaszą twój uśmiech i przy których czujesz odpływ pozytywnej energii". Myślę podobnie. Wysyłam ten post bliskiej osobie, ku inspiracji. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ❤️

      Usuń
    2. Bardzo się cieszę, że Ci się podoba i mam nadzieję, że dla bliskiej osoby będzie inspiracją. Pozdrawiam.

      Usuń
    3. Serduszko pewnie od kogoś, kto przeczytał post. <3

      Usuń
  3. Wszystko piękne i trafne, dodam tylko, by nie było zbyt słodko, że często to kobiety właśnie obcinają skrzydła innym kobietom.
    Smutne to, ale nagłaśniajmy przede wszystkim te jasne strony kobiecej współpracy!
    Co do logowania, ostatnio korzystam z trzeciej opcji nazwa/adres URL i na razie działa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nagłaśniałam te złe, apelowałam do kobiet, pisałam o tym nie raz i nie dwa. Jednak mam nadzieję, że ludzka świadomość wzrasta i będzie takich zachowań coraz mniej. Że przestaniemy podcinać sobie nawzajem skrzydła.

      Usuń
  4. Kochana piękny post i cudniasta z ciebie Mikołajkowa.Motywacji nigdy dość ale zgadzam sie z Jotka że niektóre laski to babsztyle wredne i zawistne! Znam takie. Dobrze że jesteś Asiu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że jesteś Joanno - Pralinko. Cieszę się, że post Ci się podoba.

      Usuń
  5. Amen.
    Podpisuję się obiema rękami...
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, naprawdę bardzo się cieszę.

      Usuń
    2. Zapomniałam dodać, że cudne masz te swoje anioły... :)

      Usuń
    3. W liceum klasa nazwała mnie aniołem, a ja wierzę w anioły, głownie te w ludzkich skórach. I zbieram figurki, wiele dostałam.

      Usuń
  6. Joanno, dziękuję za te słowa. 😘🫠🙂

    OdpowiedzUsuń
  7. Hermosa reflexion sobre las mujeres, capacidad y sueños. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękny, bardzo wartościowy i mądry wpis. Podpisuję się pod nim obiema rękoma! Niestety kobiety są różne i potrafią dobrze podciąć skrzydła, dlatego tym bardziej warto zwracać uwagę na swoje otoczenie, odcinać się od złych ludzi i wierzyć w siebie :) Wszystkiego dobrego kobietki!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zrywam takie znajomości, uwalniam się od nich. Jeśli kobieta jest toksyczna wobec mnie - odchodzę. Tak zrobiłam z pewną "przyjaciólką", od której potem dostałam maila, który tylko mnie utwierdził w tym, że zrobiłam słusznie zrywając znajomość.
      Kobiety powinny się wspierać. Uściski!

      Usuń
  9. INTERESTONG. THANSK FOR THE WORDS

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękny i motywujący wpis :D Najbardziej spodobały mi się właśnie trzy cytaty:
    * "Silna kobieta to ta, która wie, czego chce, i jest gotowa zdobywać to z determinacją.
    Oprah Winfrey"
    * "Siła kobiety tkwi w jej zdolności do podniesienia się po upadku.Maya Angelou"
    *Kobieta jest organizmem ultra doskonałym. Potrafi się regenerować po ekstremalnie ciężkich doświadczeniach.
    Katarzyna Nosowska "

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i super, że Ci się podoba, a kobiety, które wskazałaś, uwielbiam!

      Usuń
  11. Piękny post bardzo motywujący. dziękuję Pani Joanno i pozdrawiam bardzo serdecznie. Ewa (FB)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo i również serdecznie pozdrawiam Pani Ewo. :)

      Usuń
  12. Witaj Joasiu, mnie najbardziej podoba się cytat udostępniony na początku "„Być może urodziłaś się bez skrzydeł, ale najważniejsze, żebyś nie przeszkadzała im wyrosnąć.” – Coco Chanel,pozostałe są ...ładne, ale nie zawsze pomagają w życiu. Od toksycznych znajomości trzeba uciekać, zabierają radość z życia i dobrą energię- ja tak zrobiłam, zerwałam kontakty z toksycznymi ludźmi ( między innymi dlatego założyłam nowe konto na fb), to oderwanie się od toksycznych możemy same i to jak najszybciej. Pozdrawiam Jagoda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też ten cytat podoba się najbardziej, dlatego znalazł się w tytule. Nie uwierzysz, ale myślałam dzisiaj o Tobie, często myślę, co u Ciebie i gdzie się podziałaś, chociaż na FB ostatnio jestem rzadko, bo po prostu nie mam czasu. Cieszę się, że do mnie zajrzałaś, naprawdę. Moc uścisków i serdecznych pozdrowień dla Ciebie, Jagodo.

      Usuń
  13. Droga JoAnno!
    Jak zawsze przepiękny i motywujący post. Uwielbiam bywać u Ciebie.
    Ściskam i serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i serdeczności, Łucjo, wzajemnie!

      Usuń
  14. JoAnko, czy małostkowe, wredne, zawistne, złośliwe, zawzięte i zwyczajnie głupie babony też są potrzebne? Czy SS-manki i kapo też były potrzebne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, myślę, że tak. Bo one nas uczą, jak się nie zachowywać. Jak być lepszym.

      Usuń
    2. Oj, ciężkie to do przyjęcia. Za dużo świat nosi takich "nauczycieli".

      Usuń
    3. No niestety. Smutne to, ale dopóki ludzie nie zapanują nad własnym złem, to będzie tak, jak jest.

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, zawsze odpiszę i zajrzę do Ciebie w miarę czasowych możliwości: czasem szybko, niekiedy później, ale zajrzę na Twój blog. Pozdrawiam. :)