Translate

02 grudnia 2023

Czas Zodiakalnego Strzelca

Strzelec wielbi ruch i zmiany!

Wciąż jest strasznie zalatany -

Meksyk, Chiny, Rzym, Hawaje,

Tokio, Kaukaz, Himalaje...


Szybko, szybko, byle prędzej!’

Dużo, dużo, byle więcej!

Czemu tak bez przerwy gna?

Jakiś cel w tym chyba ma...

 

Małgorzata Strzałkowska

   Witajcie!

         W środę, 22 listopada, kilka minut po godzinie 15-j, Słońce opuściło najbardziej tajemniczy, nieco mroczny, wodny Znak Skorpiona i przeszło do zmiennego, ognistego Strzelca, w którym w tym roku będzie królować do 21 grudnia. Strzelec, jak omawiana wcześniej Panna, jest znakiem zmiennym, ponieważ panuje w czasie dwóch pór roku: jesieni i zimy.

    Podobno jest jest to najbardziej optymistyczny Znak Zodiaku. Osoby wierzące w astrologię twierdzą, że Strzelcy są ciekawscy i energiczni. Ich otwarty umysł i filozoficzne spojrzenie motywują ich do wędrówek po świecie w poszukiwaniu sensu życia. Strzelec to bardzo często ekstrawertyk, zawsze optymistyczny, pełen entuzjazmu i gotowy na zmiany. Jest to znak Słońca dla osób, które często pochłonięte są pracą umysłową, ale kiedy znajdują uziemienie, wykazują zdolność do przekształcania wizji i myśli w konkretne działania i okoliczności. 

        Nie znam wielu osób spod tego znaku, ale chyba jakoś nie współgram z jego przedstawicielami w realu. Miałam kiedyś koleżankę z liceum, którą uważałam ze przyjaciółkę od serca... Niestety, bardzo się myliłam, ona miała mnie raptem za zwykłą koleżankę i wszystko się skończyło po ponad dwudziestu latach znajomości. Czy żałuję? Nie, traktuję to jako jedno z wielu doświadczeń. No i przestałam być naiwna.

            Za nami pełnia w Bliźniętach, która miała miejsce 27 listopada i wielu osobom dała się we znaki, przed nami  Nów Księżyca w znaku Strzelca (13.12), który ma nas zachęcić do tego, aby ponownie przyjrzeć się sprawom z pozoru beznadziejnym, aby dać im szansę. I sobie też. Zaczniemy wreszcie doceniać siebie, myśleć w kategoriach "na pewno dam radę, uda mi się"

        Tego samego dnia, w pamiętną rocznicę wprowadzenia stanu wojennego w Polsce w 1981, będzie miała miejsce ostatnia retrogradacja Merkurego w 2023 roku, która potrwa do 2 stycznia 2024. Gdy Merkury jest w retrogradacji czyli pozornym ruchu wstecznym, warto wrócić do zaległych spraw. Będziemy mieli okazję jeszcze raz przypatrzeć się odrzuconym dokumentom, złożyć zażalenia i podania oraz podejść do niezdanych egzaminów po raz kolejny. Niestety retrogradacja posłańca bogów, czyli Hermesa/Merkurego, zwiększa też ryzyko pomyłek, awaryjności sprzętu oraz kłopotów w podróżach. Osobiście nie lubię, gdy patron mojego znaku jest w retrogradacji. To może się komuś wydawać śmieszne, ale jestem wtedy rozkojarzona, często coś wypada mi z rąk, czasem zapominam o czymś dla mnie ważnym. Jednak jak my wszyscy - daję radę i do przodu, bo tak ma być. Po to mamy to życie, aby "wstawać uparcie i znów się podnosić", jak mawiał jeden z wielu moich ulubionych poetów, Leopold Staff.

         Wszystkim osobom spod Strzelca życzę pięknych, cudownych Urodzin, a nam - dobrego, kreatywnego czasu. Niechaj będzie piękny i niech Niebo nam sprzyja, a strzała Strzelca niech poszybuje w najdalsze zakątki naszej wyobraźni, chęci samorozwoju i kreatywności.

            Oto moi ulubieni przedstawiciele Strzelca. Bardzo wiele osób z przestrzeni publicznej należy do moich ulubieńców, w przeciwieństwie do realu.

        
         Judi Dench (9 XII 1934) - wspaniała i wciąż piękna, wybitna brytyjska aktorka.


         Julianne Moore (3 XII 1960) - jedna z najpiękniejszych i najukochańszych moich aktorek, którą lubię i cenię od wielu lat. Aż trudno uwierzyć, że kończy 63 lata. Ma na swoim koncie wiele dobrych ról, ale w "Motyl. Still Alice" była doskonała, bezbłędna.

            Ed Harris (28 XI 1950) - jeden z najwybitniejszych aktorów teatralnych i filmowych swojego pokolenia, a także artysta plastyk. Nie ma jeszcze na koncie Oscara, ale to bywa standardem, gdy jest się wybitnym (podobnie jak Glenn Close). Ma natomiast na swoim koncie tylko świetne role, nawet wtedy, gdy gra w średnim filmie lub na drugim planie.

            Jeff Bridges (4 XII 1949) - aktor, który towarzyszy mi od dzieciństwa. Uwielbiam go bezwarunkowo i uważam za jednego z najlepszych aktorów ever. Syn aktorskiej pary, brat aktora. Jest także muzykiem, świetnie gra na pianinie i gitarze, maluje obrazy.

            Madds Mikkelsen (22 XI 1965) - rewelacyjny duński aktor - petarda o międzynarodowej sławie. Jeden z moich najulubieńszych.

            Kenneth Branagh (10 XII 1960) - świetny brytyjski aktor i reżyser, jeden z moich bardzo, ale to bardzo ulubionych.

            Miley Cyrus (23 XI 1992) - niesamowicie zdolna piosenkarka, autorka tekstów, kompozytorka i aktorka. Cudna, uwielbiam jej głos.

             Ridley Scott (30 XI 1937) - jeden z najlepszych i najwybitniejszych reżyserów i scenarzystów. Bardzo go cenię i lubię za wiele filmów, jednak "Napoleona" uważam za swoje największe rozczarowanie filmowe tego roku. Co nie zmienia faktu, że Scott jest reżyserem z krwi i kości.

            Brad Pitt (18 XII 1963) - no cóż. Zawsze miałam i mam słabość do błękitnookich blondynów z pełnymi ustami. Co nie zmienia faktu, że Bradley jest naprawdę dobrym aktorem.

            Amanda Seyfried (3 XII 1985) - piękna dziewczyna o przecudnych oczach i dobra aktorka. Dla niej oglądam nawet kiepskie filmy.

            Izabela Kuna (25 XI 1970) - absolutnie wspaniała aktorzyca. Piękna, zgrabna,mądra.

         Philip Kindred Dick (16 XII 1928 - 1982) - jeden z moich najukochańszych pisarzy, geniusz fantastyki. Zawsze chętnie wracam do jego prozy. Nierównej, bo pisał bardzo dużo, ale ciekawej.

            John Malkovich (9 XII 1953) - być jak on!!! Naprawdę wybitny artysta, widać w jego rolach doświadczenie teatralne. Uwielbiam.


Sia (18 XII 1975) - australijska wokalistka. Rewelacyjna, bardzo ją lubię, a piosenka Snowman skradła moje serce po pierwszym wysłuchaniu. 

            Jonasz Kofta (28 XI 1942 - 1988) - jeden z najwybitniejszych polskich autorów tekstów, bliski mi od dzieciństwa.

            Władysław Broniewski (17 XII 1987- 1962) - wybitny polski poeta, jeden z najlepszych, który czuł słowo, jak mało kto. Zawsze chętnie wracam do jego wierszy.

        Łukasz Simlat (11 XII 1977) - aktor o pięknych oczach i niesamowitym głosie. Aktor, który potrafi zagrać wszystko. Bardzo kibicuję jego aktorskim dokonaniom.

            Maria Pawlikowska - Jasnorzewska (24 XI 1891 - 1945) - cudna, mądra i piękna kobieta pochodząca z artystycznej rodziny. Poetka, której teksty fascynują kolejne pokolenia.

            Nick Vujicic (4 XII 1982) - człowiek, który mnie po prostu fascynuje, wzbudza mój szacunek. Urodził się bez rąk i nóg, mówi, że nie ma rzeczy niemożliwych. Uwielbiam!

        Camille Claudel (ur. 8 grudnia 1864 - 1943) – wybitna francuska rzeźbiarka. Niesamowicie smutny życiorys. Cierpiała na depresję, wiele lat spędziła w szpitalach psychiatrycznych, została pochowana w zbiorowej mogile. Szczerze polecam piękny film z Isabelle Adjani w roli Camille.

        Ludwig van Beethoven (ur. między 15 a 17 grudnia 1770 - 1827) – kompozytor i pianista niemiecki, ostatni z tzw. klasyków wiedeńskich, a zarazem prekursor romantyzmu w muzyce, uznawany za jednego z największych twórców muzycznych wszech czasów. Uwielbiam, słucham, delektuję się.

            Woody Allen, właśc. Allan Stewart Konigsberg (ur. 1 grudnia 1935) – amerykański scenarzysta, reżyser, aktor, muzyk, producent, pisarz i kompozytor, wielbiciel Wisławy Szymborskiej. Bardzo cenię jego twórczość.

             Mark Twain, właściwie Samuel Langhorne Clemens (ur. 30 listopada 1835 - 1910) – amerykański pisarz pochodzenia szkockiego, satyryk, humorysta, wolnomularz, wykładowca uniwersytecki bez formalnego wykształcenia. Bardzo go cenię i lubię.

            Steven Spielberg (ur. 18 grudnia 1946) – amerykański reżyser, scenarzysta i producent filmowy. Cenię, szanuję, lubię, wracam do wielu filmów.

             Steven Arthur Buscemi (ur. 13 grudnia 1957) – amerykański aktor filmowy i teatralny. Wybitny, świetny w każdej roli. Bardzo lubię, jest taki brzydki, że aż ładny, ale oczy ma cudne.

             Raz jeszcze życzę Wam pięknego, kreatywnego, dobrego czasu Zodiakalnego Strzelca, optymizmu i radości. Bądźcie sobą! Serdeczności!

36 komentarzy:

  1. Jestem przeciwna utwierdzania ludzi w przekonaniu,
    że ślepy los rządzi ich losem,
    że istnieje jakiś cudowny sposób,
    że można odmienić swoje życie za pomocą fetysza, gwiazd, kart, kamienia czy czegokolwiek.
    A już najmniej wierzę w słowo pisane.
    // Katarzyna Grochola //

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój tato był spod tego znaku, niezwykle pogodny, aktywny, wspaniały dziadek!
    Na zewnątrz bajkowa biel, poddaj się klimatowi, wspaniałego tygodnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No własnie jakoś nie znam zbyt wielu Strzelców w realu. Ale każdy człowiek ma w sobie pokłady wspaniałości. U mnie tak biało, jak dawno już nie było - bajka jak z Hansa Christiana. Dobrego!

      Usuń
  3. Przepraszam, skopiowałam nie ten link pod powyższym komentarzem!

    OdpowiedzUsuń
  4. Sagitario es un genial signo. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  5. Do tej plejady gwiazd strzeleckich dołączam moją mamę i moją córkę. Wszystkie jesteśmy z grudnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, super. Mówiłaś o córce Letnia, myślałam, że jest latem urodzona. :) Wszelkiego dobra dla niej i dla mamy!

      Usuń
    2. Do osiemnastego roku życia była Nieletnia, więc po przekroczeniu tego progu była już Letnia :-))

      Usuń
    3. A to mi się podoba!

      Usuń
  6. Towarzystwo doborowe, jak zawsze u Ciebie: aktorzy, aktorki, pisarze poeci, przedstawiciele nieomal każdej dziedziny sztuki... Jak to jest? Czy pod każdą gwiazdą rodzą się ciekawi ludzie? Wystarczy ich tylko dostrzec. Ciekawi mnie, czy oni tak sami z siebie wychodzą przed szereg, czy stoi za nimi otoczenie i to ono ich tworzy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pod każdą gwiazdą jest ciekawie, wiesz dlaczego? Bo każdy kosmogram indywidualny, jak nasze linie papilarne, jest inny. Czyli to,że jesteśmy spod jakiegoś znaku, to znaczy tylko tyle, że urodziliśmy się w czasie, gdy było w nim Słońce - dlatego takie dałam tytuły temu cyklowi: Czas Zodiakalnego ... Jesteśmy dziećmi gwiazd, a gwiazd jest wiele i w chwili naszych narodzin, gdzieś tam są...
      A otocznie ma ogromny wpływ na nas, nasz rozwój i IQ. Jesteśmy sumą wszystkiego, co nas otacza.
      Nie tak dawno była afera w Europie, bo Czechy wszystkie romskie dzieci z automatu kierowały do szkół specjalnych... Chyba ze względu na ich mentalność i niechęć do zorganizowanej edukacji i płaciły jako państwo wielką karę za to.

      Nie mam mocy, kończę studia podyplomowe, skupiona jestem na pracy dyplomowej, ale pamiętam, będę, wrócę, uściski!

      Usuń
    2. Trzymam kciuki. I na pewno sobie poradzisz. Jesteś silną, mądrą kobietą!

      Usuń
    3. Właśnie siedzę na wykładach, jakoś już to przetrzymam, ale wszystkie weekendy wyrwane z życia to dużo czasu na czytanie, pisanie bloga i takie tam przyjemności.

      Usuń
  7. Jaka galeria wybitnych strzelców :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo ich w przestrzeni publicznej, jak każdego zodiaku zresztą. :)

      Usuń
  8. Witam serdecznie ♡
    Ja akurat jestem skorpionem, ale znam kilka strzelców z realu :) Moje koleżanki z pracy, kierowniczka i szefowa są z grudnia :) Świetna plejada gwiazd, nie wiedziałam, że wszyscy są pod tego znaku. Kocham Cyrus i Kunę! :) Wspaniały wpis, bardzo, bardzo interesujący. Magiczny po prostu :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja pisałam o Skorpionach, których jest dużo w moim życiu i które bardzo lubię. Grudzie to też Koziorożec, ale o nim napiszę pod koniec miesiąca. Uściski!

      Usuń
  9. W najbliższym otoczeniu nie mam żadnego Strzelca. Moja młodsza córcia jest z 20 listopada, także tak trochę granicznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie się okazało, że koleżanka, która ma klasę obok i którą lubię, jast właśnie spod Strzelca. :) Pozdrawiam.

      Usuń
  10. Dużo aktorów w galerii, których lubię. W realu nie znam strzelców...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aktorzy naprawdę świetni. U mnie tak samo - mało w realu. Uściski!

      Usuń
  11. U mnie córka jest strzelcem! Wspaniała galeria strzelców (są i moi ulubieni aktorzy). Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, bardzo kreatywny, ognisty znak. Córka na pewno fajna dziewczyna - urodzinowe serdeczności jej posyłam, a Tobie uściski.

      Usuń
  12. To co napisałaś o koleżance jest dość typowe dla Strzelców - oni nie tworzą głębokich więzi, nie mają dużych pokładów empatii (w przeciwieństwie do ognistych Baranów), raczej do relacji podchodzą zadaniowo, są powierzchowni. Zazwyczaj najlepiej czujemy znaki osadzone w tym samym żywiole co my, bo to poziom psychologiczny, dlatego ja ze Strzelcami łatwo wchodzę w kontakt, bo też jestem znakiem ognistym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okazało się parę dni temu, że moja koleżanka z pracy, z klasy obok jest Strzelcem i ją akurat lubię, ale wolę Barany. Mam wielu znajomych i przyjaciela spod tego znaku, z nimi bardziej współgram. Pozdrawiam, Karo!

      Usuń
  13. Spod znaku strzelca mam teściową. Częściowo na pewno pasuje do tego opisu :). Czy jeszcze kogoś znam, nie jestem pewna, osobiście, bo ze znanych postaci, które wymieniłaś to na pewno :).
    Miałam podobne doświadczenia z "przyjaciółmi", uczymy się całe życie. Choć zastanawiam się, czy i ja czasem nie zawiodłam jako przyjaciółka. Sytuacje w życiu są różne.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie własnie życie - ktoś zawodzi nas, my kogoś innego... Różnie bywa, naprawdę, ważne żeby się uczyć.

      Usuń
    2. Tylu wspaniałych strzelców. Wielu z nich bardzo lubię m.in. Judi Dench.
      Nie mam nikogo spod tego znaku.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
    3. Też bardzo lubię Judi Dench, jest wspaniałą, malutką kobietą o wielkiej sile. Pozdrowienia, Łucjo!

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, zawsze odpiszę i zajrzę do Ciebie w miarę czasowych możliwości: czasem szybko, niekiedy później, ale zajrzę na Twój blog. Pozdrawiam. :)