Translate

26 lutego 2018

"Cudze życie, jak to daleko". ***

`*`
OBRAZY:

Pablo Picasso, La vie (Życie)
Gustav Klimt, Drzewo życia

`*`
CYTATY:

Moje życie albo cudze. Najpewniej jakieś wymyślone. Ulepione z lektur, niespełnień, starych filmów, niedokończonych rojeń, zasłyszanych legend, niewyśnionych snów. Moje życie. Kotlet z białka i kosmicznego pyłu.

Tadeusz Konwicki,  Mała Apokalipsa 

 A jednak śpiewać będę wam pochwałę życia. 

Leopold Staff 
`*`
WIERSZ:

***

zawsze kiedy chcę żyć krzyczę
gdy życie odchodzi ode mnie
przywieram do niego
mówię - życie
nie odchodź jeszcze
jego ciepła ręka w mojej ręce
moje usta przy jego uchu
szepczę
życie
- jak gdyby życie było kochankiem
który chce odejść -
wieszam mu się na szyi
krzyczę
umrę jeśli odejdziesz

Halina Poświatowska 
 `*`
PIOSENKI:



KSIĄŻKI:

Milan Kundera, Życie jest gdzie indziej, jedna z wielu moich ulubionych powieści Milana Kundery.

Hanya Yanagihara, Małe życie, powieść, na którą czekałam i nie rozczarowałam się. Powieść, którą przeczytali moi bliscy i dobrzy znajomi. I tyle.

Robert Seethaler, Całe życie, jedna z dwóch powieści, które w zeszłym roku bardzo mnie poruszyły. Napisana przez scenarzystę (rocznik bardzo dobry, '69), więc czekam na ekranizację.




`*`
FILMY:



Droga życia, Hiszpania, USA, 2010


Wszystko za życie, USA, 2007, wstrząsający film na podstawie powieści Johna Krakauera, który wyreżyserował jeden z moich ulubionych aktorów, Sean Penn


Życie jest piękne, Włochy 1997

CYTAT OD ANNY:

Tysiące ludzi w naszym społeczeństwie wiedzie życie w niemej rozpaczy, spędzając długie, męczące godziny w pracy, której nie znoszą, by móc kupić rzeczy, których nie potrzebują, żeby zrobić wrażenie na ludziach, których nie lubią.

 Nigel Marsh

PIOSENKA OD JAGODY:
 

wiersz Edwarda Stachury, Życie to nie teatr
***cytat w tytule notki, Antoine de Saint - Exupery

26 komentarzy:

  1. Książkę Małe życie mam, ale jeszcze nie czytałam, zbyt ciężka do łóżka:-)
    Mój faworyt w tym temacie to film Droga życia, polecam:-)
    Piosenka Edyty Gepert: uparcie i skrycie, ech życie, kocham cię nad życie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpisuję od razu, mimo, że niechcący opublikowałam jeszcze
      nieukończony post. :(

      Odpisuję, bo potem pochłonie mnie praca i znowu tydzień nie zajrzę
      na neta. :(((

      Jotko, "Małe życie" pochłonęłam.
      Kupiłam drogo, bo JUŻ musiałam przeczytać,
      a w MBP zawsze z opóźnieniem.

      Piękna, powieść.

      Film znam, dodam, zaraz.

      A piosenka z tekstem Mistrza Wojciecha, super, od wielu lat!

      Serdeczności!!!

      Usuń
  2. Życie choć piękne tak kruche jest - Golden Life
    ---
    Łzy - Życie jest piękne
    ---
    Melanie C - First Day Of My Life
    ---
    Siedem dusz (2008)
    ---
    Życie na poczekaniu-Wisława Szymborska
    ---

    Przyjacielu,
    jeśli będzie ci dane żyć sto lat,
    to ja chciałbym żyć sto lat minus jeden dzień,
    abym nie musiał żyć ani jednego dnia bez Ciebie.

    --Alan Alexander Milne – Kubuś Puchatek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jerzy, co to za avatar!!!!

      Nie strasz mnie!

      A za propozycje i cytaty bardzo dziękuję. :)

      Pozdrówki i dobranoc.

      Usuń
    2. Lubię commedie dell'arte,
      ale ten jest fe!
      Nie wygląda jak Pierrot
      tylko jak jakiś psychol.

      Usuń
    3. No i nareszcie Jurek we własnej osobie!

      Usuń
  3. „Tysiące ludzi w naszym społeczeństwie wiedzie życie w niemej rozpaczy, spędzając długie, męczące godziny w pracy, której nie znoszą, by móc kupić rzeczy, których nie potrzebują, żeby zrobić wrażenie na ludziach, których nie lubią.” Nigel Marsh
    Serdeczności, JoAnno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudowny cytat, Anno, dziękuję, załączam w poście!
      Serdeczności!

      Usuń
  4. "Małe życie" przeczytałam niemal jednym tchem, choć to niezła cegła, a potem jakoś nie mogłam przez dość długi czas wziąć się za coś innego. Potem zabrałam się za "Ludzi na drzewach" tej samej autorki, jednak aż tak mnie ta książka nie poruszyła, choć też dobra. Film "Życie jest piękne" oglądałam kilka razy i za każdym razem ryczę jak bóbr, choć znam go scena po scenie niemal na pamięć. A wymienione przez Ciebie piosenki podobają mi się wszystkie. Cóż, życie , to temat rzeka. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znowu podobnie, choć, niestety,
      "Ludzie na drzewach" stoją jeszcze na
      półce i czekają na moje zmiłowanie,
      bo ostatnio wracam do różnorakich mitologii
      i... ajurwedyjskich detoksów. ;-))

      Pozdrowionka!

      Usuń
  5. Miałam wczoraj w ręku "Małe życie" i... jakoś mnie od czytania odstraszyła... okładka.
    Wiem, nie ocenia się książki po okładce :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A mnie przyszła na myśl ta piosenka do tekstu Stachury- jak bardzo realistyczna. Tutaj wykonanie Marka Gałązki https://www.youtube.com/watch?v=55rbt_-5ZsA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię wersję Jacka Różańskiego,
      może dlatego, że to wersja z mojej
      młodości i że miałam okazję
      oglądać na PPA we Wrocławiu...

      Buziaki, Jagodo!

      Usuń
  7. Cóż, życie jest najpiękniejszą inspiracją, której czasem nie doceniamy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurcze, na życiu to ja się nie znam zupełnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, że ja też...
      I wciąż się uczę,
      a i tak czuję się jak
      niepełnosprytna.

      Usuń
  9. Witaj Joasiu.
    Życie jest piękne, zwłaszcza jak się jest zdrowyym. Ostatnio łypałem na nie swym kaprawym okiem, jak mnie grypa zmogła.
    Na szczeście jakoś dobrzeję i życie wraca do naturalnych barw i kolorów.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdrowiej, Michale,
      ja wracam do żywych
      po przepracowaniu.

      Serdeczności!

      Usuń
  10. Oooo, Dire Straits..... melodia dla uszu... i Bajor....ach...
    Znam nawet ten obraz Picassa, robiłam z niego swój kolaż, jeszcze na studiach... Fajne czasy, takie życiowe ;)
    No i film "Wszystko za życie" - plakalam.... ;(
    Pozdrawiam JoAnno :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, zawsze odpiszę i zajrzę do Ciebie w miarę czasowych możliwości: czasem szybko, niekiedy później, ale zajrzę na Twój blog. Pozdrawiam. :)