Translate

11 marca 2018

"A wystarczyło poczytać, to najlepsze lekarstwo na głupstwo". ***


OBRAZY:
 
Albert Joseph Moore (1941-1893), Red Berries
 Marie Spartali Stillman (British painter) 1844 - 1927
Jean-Baptiste-Camille Corot (1796 - 1875), Czytająca młoda diewczyna

CYTATY:

---❤️---

Powiedzmy, że ludzie są jak książki. Każdy, kto pojawia się w naszym życiu, może zerknąć na kilka naszych stron. Jeśli im się spodobamy, pokazujemy im kolejne strony. Jeśli oni nam się podobają, chcemy, by zobaczyli fragmenty, których nie poddaliśmy korekcie. Niektórzy ludzie mają prawo robić notatki na marginesie. Zostawiać swój ślad na nas i naszej historii. Ale ostatecznie wydrukowane słowa – te, które określają nas jako osoby – nie zmienią się bez naszego pozwolenia.

Leisa Rayven, Zła Julia


---❤️---

 Gdybym miał raz jeszcze życie rozpocząć, trzymałbym się takiego prawidła, ażeby przynajmniej raz na tydzień przeczytać coś z poezji lub posłuchać nieco muzyki; wtedy bowiem zanikłe obecnie części mego mózgu zachowałyby się może przez używanie. Utrata wrażliwości na takie rzeczy jest pewną utratą szczęścia i jest, być może, szkodliwa dla inteligencji.

Charles Darwin 


---❤️---

Czytanie, czytanie książki – to dla mnie penetracja wszechświata.

Marguerite Duras

---❤️---

WIERSZ:

Ojciec w bibliotece

Wysokie czoło, a nad nim zwichrzone
Włosy, na które słońce z okna pada.
I ojciec jasną ma z puchu koronę,
Gdy wielką księgę przed sobą rozkłada.

Szata wzorzysta jak na czarodzieju,
Zaklęcia głosem przyciszonym mruczy.
Jakie są dziwy, co w księdze się dzieją,
Dowie się, kogo Bóg czarów nauczy.


Czesław Miłosz, Świat (Poema naiwne)
Warszawa, 1943 

---❤️---

PIOSENKA:

Barbara Melzer, Ballada o chirurgii plastycznej - piosenka z tekstem Wojciecha Młynarskiego

---❤️---


FILM, który polecam:


 Refleksyjna opowieść o pewnej książce, na dodatek z jednym z moich ukochanych aktorów, świetnym Jeremy'm Ironsem.

---❤️---

POWIEŚCI, które polecam:

Tak, jak powieść "Cień wiatru" jest chyba ogólnie znana i lubiana, tak dzieło Moersa mniej, a szkoda, bo jest to naprawdę godna polecenia i zaczytania książka. Obie dla młodzieży i dla dorosłych jednocześnie...

---❤️---

POWIEŚĆ SFILMOWANA:

 "Złodziejka książek" - znana, lubiana książka Markusa Zusaka, czytałam, ale wybieram film z 2013 roku, bo uwielbiam Geoffreya Rusha i Emily Watson. ;-)

---❤️---

---❤️---

Podobno niewinny się nie tłumaczy, ale nie ma mnie teraz na necie, bo czytam i nadrabiam zaległości w czytaniu, zaplątana w wir pracy. Po prostu - szkoda mi czasu...
A o czasie niebawem!
Pozdrawiam serdecznie wszystkich, którzy tu jeszcze zaglądają. 

---❤️---

***cytat w tytule posta, prof. Piotr Śliwiński, UAM

16 komentarzy:

  1. Czytać to jakby poznawać życie na nowo, jego sens i głębię.Kto tego nie czyni, to nie zna.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą bardzo, bardzo i serdecznie pozdrawiam!

      Usuń
  2. Film oglądałam, bardzo klimatyczny, refleksyjny.
    Czytanie jako lekarstwo na samotność, melancholie, chandrę, nudę, brak wyobraźni...właściwie na wszystko.
    Czytanie to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła... (Szymborska)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To en-ty na tym blogu post o książkach,
      ale takich chyba nigdy za wiele.

      Lubię czytać, wzrok mi "leci",
      ale nie wyobrażam sobie nie czytać.

      Pozdrawiam i dobrego tygodnia!!!

      Usuń
  3. Zaglądam codziennie. A z porównaniem ludzi i książek się nie zgadzam - książki są zdecydowanie fajniejsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książki są jak ciche anioły,
      w które Ty nie wierzysz,
      ale są...
      ;-)

      Usuń
  4. Dopóki wzrok mi dopisywał, uwielbiałam czytać, teraz już są problemy. W piątek byłam w przychodni siatkówki oka i na szczęście wzrok mi się nie pogarsza.
    W ciągu roku potrafiłam czytać 300 powieści, w co niektórzy nie wierzyli. Bibliotekarka z osiedlowej biblioteki w jednym rzucie wypożyczała mi po 10 książek naraz, bo inaczej musiałabym codziennie przychodzić po nową książkę.
    Serdeczności, droga JoAnno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakbym czytała moją ciocię.
      Pochłaniała książki, podsuwała mi lektury,
      niektóre, z drugiego obiegu, musiałyśmy czytać
      na głos...
      A potem wzrok jej odmówił...
      Tak to już jest, jednak to, co czytamy, zostaje w nas.

      Serdecznie pozdrawiam z deszczowego B.
      Ale niech pada, niech zaciera ślady zimy...

      Usuń
  5. Kiedy byłam dzieckiem, połykałam książki. Obecnie jest z tym różnie. Jakoś w międzyczasie skorumpowała mnie telewizja. Teraz nie mam odbiornika, to mam komputer. A półeczka czeka. Choćby dalsze części Zafona czekają na swoją kolej, ech.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie telewizja nigdy nie pochłonie.
      Ani seriale, choć wiem, że bywają świetne.
      Od komputera uciekam, znikam, robię przerwy.

      DVD, kino, no i książki, choć musiałam kupić
      regał... I cały regał czeka spokojnie na moją litość,
      bo mam ostatnio fazę na czytanie tego, co kiedyś
      zrobiło na mnie wrażenie...

      Zafon najlepszy w części pierwszej.

      :)

      Usuń
  6. Witaj Joasiu.
    Kto czytać nie lubi, tego własna pycha zgubi.
    Widać takich pyszałków w TiVi, co to nie czytaja...
    I książek nie znają.
    A głupie toto...
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Kto czytać nie lubi, tego własna pycha zgubi" - święte słowa, Michale!
      Widać, zawsze widać pyszałkowate nieoczytanie.

      Byłam, Michale i będę, czasem z opóźnieniem, ale będę.

      Serdeczności!

      Usuń
  7. Człowieka najlepiej porównać do książki.
    Nie czytamy jedynie słów.Czytamy to,co kryje się za nimi.
    Myśli,uczucia,nasze życie,kryje się za niewielkimi słówkami,rzucanymi ot tak,przez nas,w przestrzeń.
    Są książki wartościowe,ale i książki proste,puste.
    Żadnej nie wolno oceniać po okładce,lecz po treści...także,nie jest tak prosta do zrozumienia.

    Kilka cytatów,bez podpisu autora-

    "Książki muszą być "ciężkie",bo w nich jest cały świat"

    "Tylko i wyłącznie Ty,jesteś autorem książki,której tytuł nosi nazwę "Życie"

    "Zamień muzykę na książki,jeśli nie chcesz być głuchy.
    Zamień książki na muzykę,jeśli nie chcesz być ślepy.
    Nie rezygnuj z muzyki i książki,jeśli nie chcesz być głupi"

    "Książki kochają każdego kto je otwiera,dając mu poczucie bezpieczeństwa i przyjaźni,niczego w zamian nie żądając.
    Książki nigdy nie odchodzą,nawet wtedy,gdy się je źle traktuje.
    -Cornelia Funke-


    Film,który,przyleciał mi do głowy,to-

    Misery (1990)

    Serdecznie pozdrawiam.
    Do miłego i następnego :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Misery" wg Kinga, pisałam o niej niedawno
      w temacie o twórczości,
      a nowsza w podobnym temacie tegoż
      poczytnego autora to "Znalezione nie kradzione".

      Serdeczności, od rana boli mnie głowa,
      pada deszcz i boli mnie głowa...

      Dobrego, Jerzy!


      Usuń
  8. A czytałaś "Nocny pociąg do Lizbony", bo ja cały czas chodzę z tym zamiarem, a jakoś nie mogę się za to zabrać. I dopiero po przeczytaniu wolałabym obejrzeć film.
    Aktualnie natomiast czytam najnowszą część serii o Cmentarzu Zapomnianych Książek i moim zdaniem wszystkie pozycje Zafona są godne polecenia.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nie czytałam.
      Bo obejrzałam najpierw film
      i już po prostu wolałam ne psuć sobie
      obrazu, nie chciałam się rozczarować.

      Czytałam wszystkie Zafona, oprócz tej najnowszej,
      coś o duchach.
      A "Cień wiatru" niedawno słuchałam w samochodzie
      (czasem wolę słuchać powieści niż muzyki).

      Myślę, że Moers też by Ci się spodobał.:)

      Pozdrawiam!

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, zawsze odpiszę i zajrzę do Ciebie w miarę czasowych możliwości: czasem szybko, niekiedy później, ale zajrzę na Twój blog. Pozdrawiam. :)