Translate

11 grudnia 2012

"Ci, którzy przemawiają w imieniu Boga, powinni przedstawić listy uwierzytelniające." *

 Zrozumienie


Gdybym tak mogła i gdybym umiała,
pokonać czasy i słów odległości,
blaskiem swych cieni,  bym zrozumiała,
sens i cel, wiecznej, ogromnej Miłości,

Przenikającej i przeszywającej
każde istnienie i kamienie wszystkie,
prześwietlającej i przeczuwającej,
słów nieistnienie, ponad chmur urwiskiem.

Miłości, która jest i która była,
tej, która będzie, gdy nic nie zostanie,
takiej, co każdą moją myśl stworzyła.
Twojej Miłości, Nieobjęty Panie!

Zrozumieć Twoje Imię dużo prościej
byłoby, serca mego  umysłowi,
gdybyś surowość Jestem, Który Jestem,
w tkliwość Kochania, zmienić dał losowi.

/B-c, 04 VIII 2011, p.n.k., JoAnna Idzikowska-Kęsik/

 ❤❤❤

Urzędnicy Pana B.

Dałeś mi Panie rozum i wiarę, duszę rogatą, serce za ciasne,
No i sumienie, jak to sumienie - niedoskonałe, za to własne.
Z Tobą się zawsze jakoś dogadam, w smutku pocieszysz, w biedzie pomożesz,
lecz ten naziemny Twój personel.... O, z personelem to już gorzej!
Swój święty nos pcha mi pod kołdrę, poucza, w duszy grzebać chce;
Chyba dlatego tak nie lubię Twych urzędników, Panie B.

Kiedy pomówić z Tobą muszę, robię to tak jak pewien mleczarz,
A Ty nadstawiasz boże ucho i słuchasz mnie - i nie zaprzeczasz.
Bo chcesz zrozumieć lęk człowieczy, nasze zmęczenie ponad siły
I jesteś dla nas wielkoduszny, a dla mnie bywasz nawet miły.
Więc się nie mieszaj, sługo boży, gdy z Twoim Panem mówić chcę;
Nie potrzebuję pośredników w moich rozmowach z Panem B.

Panie B., Panie B., Panie B.!
W departamencie spraw niebieskich
Są moje akta personalne
I każdy krok mój czujnie śledzą
Anioły Twe, Panie B.
Transcedentalne

Lecz jeśli przed Tobą kiedyś stanę, sama chcę z życia się tłumaczyć,
Proboszcz by nie dał rozgrzeszenia, a Ty zrozumiesz i przebaczysz.
Więc póki żyję, myślę, czuję, niech ręka boska chroni mnie
Przed pychą i nadgorliwością Twych urzędników, Panie B.

Magda Czapińska 



* Julian Tuwim 

pic:

Meeting With Godby =i-twitch-when-i-walk



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, zawsze odpiszę i zajrzę do Ciebie w miarę czasowych możliwości: czasem szybko, niekiedy później, ale zajrzę na Twój blog. Pozdrawiam. :)