Translate

06 maja 2024

Było bosko i miło, ale już się skończyło...

 … czyli jeszcze kilka zdjęć z ukochanej Gdyni: na pierwszym zdjęciu bez - lilak, po którym u mnie nie ma już śladu, bo przekwitł i klucz lecących nad lasem łabędzi na drugim zdjęciu - to jest spektakularny widok i dopiero pierwszy raz udało mi się uchwycić ten moment...

 Uwielbiam łazić, chodzić, spacerować a Gdynia jest miastem, które sprzyja spacerom. Coraz bardziej lubię też robić zdjęcia, nie zawsze mi się udaje zatrzymać w kadrze to, co chcę, ale próbuję...

W dziurach w skałach klifu Orłowskiego ptaszki jerzyki, kuzyni jaskółek, mają swoje gniazda... Uwielbiam je - są prześliczne.

Życie jest piękne i pojawia się w różnych niecodziennych miejscach - nawet na starych, złamanych drzewach...

Czasem nad Bałtykiem unosi się mgła i morze robi się szare, ale i tak jest piękne...

Polanka Redłowska to jedno z najpiękniejszych miejsc w Trójmieście, a majowy las po prostu zachwyca.

Przez całą majówkę miałam wyśmienitą pogodę i mogłam chodzić ile chciałam, odpoczywam w ruchu.


Podróż do domu miałam nużącą, pociąg się wlókł niemiłosiernie, przyjechał do Wrocławia godzinę za późno i byłam w domu grubo po północy, a zanim wykochałam stęsknionego psiaka i obrażoną kocicę, zanim wypiłam kawę i się wykąpałam, była druga nad ranem. Spałam więc 3,5 godziny, jednak nie czuję zmęczenia, bo naładowałam baterie, zresetowałam się i mogę pracować dalej. Teraz mogę już tylko czekać na wakacje i zaliczać krótkie wyjazdy do Legnicy lub Wrocławia. Uściski, życzę wszystkim pięknego, udanego i ciepłego tygodnia.

114 komentarzy:

  1. How beautiful! The sunset is amazing.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdynia...wielu przyciąga, wiele osób tu przyjeżdża w wolnej chwili.
    Tu odpoczęłaś, zrelaksowałaś się, nabrałaś sił.
    Uchwyciłaś na zdjęciach drugą wiosnę, jest co podziwiać na każdym kroku.
    Taki klimat nad morzem, to lekarstwo na jakiś czas :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, było cudnie, a już w środę skifa na parafii. :(

      Usuń
  3. Lovely photos of nature! I have to confess that I often mistake Gdyna and Gdansk LOL
    I hate train travel, I used it every weekend while at college, to return home, and trains in my country are in horrible condition so it was always a nightmare. Now we haven't had trains from my city in four years as they are building a new fast railway which is why we have been living in hell since they have also tore down all the old bridges and tunnels which prevents us from going easily into the other part of the city. Hope it all ends till the end of the year.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I'm not surprised that you confuse these cities, because the names are similar. I like to travel by train, because now our trains are cool and modern, when I was a student they were horrible and the journey took over an hour longer than now, so I wish you to do this renovation in your city by the end of the year.

      Usuń
  4. Kwiaty są piękne i biedronka na dokładkę, ale mimo wszystko najpiękniejsze jest morze!
    Serdeczności , kochana:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kocham morze i już nic tego nie zmieni, Jotko!

      Usuń
  5. Joanna, que belleza de entrada, imágenes preciosas que invita a soñar y disfrutar de la grandeza y belleza de la naturaleza.
    Abrazos y beso mi querida y bella amiga, que tengas un feliz día

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muchas gracias por tus amables palabras querida Liz. La naturaleza es la mejor artista del mundo, siempre crea belleza. ¡Besando!

      Usuń
  6. Lilac is wonderful, the scent is amazing. Great Photos <3
    Hugs

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne zdjęcia! Udana wycieczka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne wiosenne zdjęcia, chciałabym znowu kiedyś odwiedzić Gdynię 🙂

    OdpowiedzUsuń
  9. Ile pięknej wiosny na tych Twoich fotkach, kochana. Aż dusza się cieszy...
    Ogromnie się cieszę, że wypoczęłaś i nabrałaś sił, znowu Twoje oczy będą się uśmiechać :)
    Uściski przesyłam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma nic lepszego od uśmiechu, Iwonko, nawet tego przez łzy. :))) Uściski!

      Usuń
  10. Takie zamglone morze mamy u nas często (uważam, że to piękny widok). Cieszy mnie Twój inspirujący wypoczynek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to piękny widok, w Irlandii byłam raz, ale mam nadzieję, że jeszcze tam będę i odwiedzę więcej miejsc.

      Usuń
  11. Olá, Joanna!
    Imagino que tenha sido um excelente fim de semana. Belas imagens da natureza. Mar, paisagens, plantas, tudo de beleza fabulosa.
    Linda partilha aqui fazes. Gostei muito.
    Deixo os meus votos de uma feliz semana, com tudo de bom.
    Beijinhos!

    Mário Margaride

    http://poesiaaquiesta.blogspot.com
    https://soltaastuaspalavras.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O fim de semana foi ótimo e seguido por uma semana de trabalho muito intenso, meu amigo, É por isso que só estou aqui hoje. Beijinhos!

      Usuń
  12. Joanna, maravillosa entrada, esas imágenes trasmiten paz, hermosa primavera adornando tu blog.
    Joanna querida soy Noemi, tuve que hacer otra cuenta para el blog Poemas del alma, lo tenia un poco abandonado.
    Cariños y besos

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reconozco tu hermoso rostro en la foto querida Noemí, gracias por tus amables palabras, te mando buenos pensamientos y abrazos. Besos!

      Usuń
  13. Es un bello bosque y caminar entre los arboles es mágico. Mi foto favorita es la del atardecer. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gracias, querida Judith, a mí, como al Principito, me encantan las puestas de sol. Abrazos y besos.

      Usuń
  14. Amiga, qué lindas flores y muy buenas fotografías. Me alegra que la hayas pasado lindo, cuando es así el cansancio no existe.
    Abrazo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muchas gracias, trato de estar aquí a menudo, pero a veces tengo demasiado trabajo. Sin embargo, gracias por tu comentario y saludos cordiales, amigo mío.

      Usuń
  15. Asiu! Jakie piękne te zdjęcia! My jeszcze Klifu Orłowskiego nie widzieliśmy nad czym bardzo ubolewam. Dlatego bardzo dziękuję za kolejne piękne zdjęcia tego cudu natury 😘
    Serdecznie pozdrawiam i trzymam kciuki za w miarę lekki tydzień 🫶

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic straconego, Moniko, jest cel, żeby tam wrócić. :)) Tydzien był koszmarny, ale i takie są potrzebne. Uściski, dobrego weekendu :)

      Usuń
  16. Mam mnóstwo podobnych zdjęć :-) Tylko że nie wypoczęłam, czuję się wściekle zmęczona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak można nie wypocząć w tak pięknym miejscu, to nie wiem. Mnie tam jest po prostu cudnie.

      Usuń
  17. There are no flowers in our Kuzbass yet, not even leaves on the trees.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I know, spring is later in your country, you have a different climate.

      Usuń
  18. There are no flowers in our Kuzbass yet, not even leaves on the trees. I also love lilacs. I hope we will have flowers soon.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. You will surely see beautiful flowers in your house soon!

      Usuń
  19. Our lilacs will bloom soon too! But I don't like the scent of lilac. My head starts to hurt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I really like the scent of lilacs and I even have a Yves Rocher perfume in this fragrance. Each of us is different and that's beautiful, dear Irina. Good spring!

      Usuń
  20. Such beautiful pictures. Oh, glad you spent some time with those pets. All the best to your energy and work. Thanks for the wonderful post and sharing your May Travels.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you, I'm trying to make my posts as interesting as possible.

      Usuń
  21. Wonderful places you went. Love the spring flowers. And the landscapes and more are so brilliant! I hope you are doing well and getting back into your routine. Thanks so much for the lovely post!

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękna ta Gdynia na Twoich fotografiach. Cieszę się, że wyjazd się udał. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Niedługo będę mieć całkiem blisko do Gdyni. Mam nadzieję, że po przeprowadzce będę tam zaglądać na takie spacerki. :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Niedługo będę mieć całkiem blisko do Gdyni. Mam nadzieję, że po przeprowadzce będę tam zaglądać na takie spacerki. :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Cudnie! Oby jak najwięcej takich radosnych podróży. Jest pamiątka na blogu, więc zawsze można sobie wszystko przypomnieć. Serdeczności 🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odkąd nie mam chęci na fejsa, dużo więcej publikuję na blogu i dobrze. Uściski!

      Usuń
  26. I love very, very very much swans 🥰🥰🌸🌸🌸❤️❤️❤️
    Have a great day
    dear friend!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I like swans! These are beautiful, royal birds. :) Have a good weekend dear Hada!

      Usuń
  27. the photos you shared sound enchanting, especially the image of the swans flying over the forest...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you very much, I'm sending you a lot of hugs, all the beautiful dear Anies. :)

      Usuń
  28. JoAsiu Kochana!
    Najważniejsze, że wypoczęłaś, że naładowałaś akumulatory, zresetowałaś się. Nie ma nic lepszego niż relaks i odzyskanie wewnętrznego spokoju. szum morza dodatkowo Cię ukoił. Kolejny raz oglądam Twoje zdjęcia i nie mogę oderwać od nich oczu. Są przepiękne. Uwielbiam wiosnę, zieleń i ten cudowny czas kwitnienia bzów.
    Najserdeczniej Cię pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację kochana Łucjo - odzyskałam wewnętrzny spokój, to prawda. Przyroda daje nam wielkiego energetycznego kopa w pozytywnym sensie. Moc serdeczności dla Ciebie.

      Usuń
  29. Piękne kadry uchwyciłaś... pokazują, jak wspaniałą miałaś majówkę. Uściski zasyłam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Było cudnie, Aniu, a pogoda najlepsza od wielu lat. Bo majówki często u nas są chłodne. Uściski!

      Usuń
  30. Bardzo mi się podobają Twoje zdjęcia, są naprawdę udane a złapanie klucza łabądków w locie to szczęśliwy traf. Świetnie że podładowałaś akumulatory, oby tej energii starczyło Ci na wiele dni! W Gdyni mieszka mój synek, ale od pewnego czasu rzadko tam jeżdżę, ponieważ zrobiło mi się coś takiego, że bardzo źle się czuję w Trójmieście, po prostu życie ze mnie uchodzi z każdym oddechem. A szkoda, bo uwielbiam Orłowo i kutry na plaży, są takie same jak te na obrazku w moim elementarzu Falskiego, najpiękniejsze na świecie, Domek Żeromskiego i śliczny dworek Liceum Plastycznego, gdzie uczyła się moja synowa a teraz uczęszcza Maja, jej córka a moja wnuczka. Trochę się niepokoję, bo piszesz że jerzyki już się pokazały na klifie a naszych ostródzkich ani widu, ani słychu, chociaż co roku gniazdują na dachach kamienic naprzeciwko mojego domu. Bardzo ich wyglądamy z Martą a tu jak dotąd nic, ale pocieszamy się tym, że w ubiegłym roku też pokazały się dość późno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh, jak fajnie, że Twój syn mieszka w Gdyni! Z całej Gdyni ukochałam właśnie Orłowo za to Liceum i za Klif. Jerzyczki są już też u mnie, bo właśnie mają gdzieś niedaleko siedzibę, jednak jest to gatunek ptaszka wędrownego, raz przylatuje wcześniej, innym razem później, wiem, bo go wyczekuję co roku i jak już jest, to ja wiem, że jest prawdziwa wiosna.
      W zeszłym roku na klifie było ich tysiące, zrobiłam nawet krotki filmik. Cudne to istoty. Czasem siadam wieczorem na ławkę po spacerze z psiakiem i gapię się w niebo, gdzie po prostu tańczą w locie. Więc na pewno doczekacie się z Martą ich przylotu. Będą Was radować, jak mnie i moją kocicę, która też lubi na nie patrzeć z parapetu i czasem wydaje z siebie dziwnie tęskne miauki.
      Szkoda, że się źle czujesz w Trójmieście, ale może kiedyś się tam przypadkowo spotkamy? Tak miałam dwa lata temu, spotkałam znajome z FB. :))) Dobrego, Elu!

      Usuń
  31. Fantásticas y preciosas fotos!!.
    Muy bonitas.
    Un abrazo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muchas gracias Amalia! Os deseo un hermoso domingo, os saludo cordialmente.

      Usuń
  32. Hello my dear, what beautiful pictures of nature you took on your trip to rest! Nature has that power to invigorate and relax us! I also have a passion for photography! Too bad you got home so late. Taking the train is terrible! I've travelled by train so much, but now they're more comfortable!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you very much dear Miriso. Nature has a great power that many people underestimate. Let's hope that they too will understand its strength and power. I greet you warmly, have a good and successful Sunday and a beautiful new week. Hugs!

      Usuń
  33. Fantastyczne zdjęcia 👍 morza i przyrody, która o tej porze roku jest bajeczna. Zdjęcia biedronki na liściu i zachodu słońca są przepiękne.
    Mimo, że był to męczący powrót i dotarliście dość późno, z pewnością była to wspaniała podróż.
    Uściski i wszystkiego najlepszego dla Ciebie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obrigada querida Maria, foi uma viagem maravilhosa e bem sucedida. Depois tive uma semana difícil de trabalho, mas é assim Saudações, desejo-vos um bom domingo de sucesso.

      Usuń
  34. Nos has llevado a un confortable viaje, donde se respira color y vida, y es que la naturaleza es lo más bello que puede existir en la vida.

    Me han encantado las imágenes, la verdad es que están llenas de luz y color, gracias por esta entrada tan bonita.

    Un beso enorme.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gracias por tu hermoso comentario y por visitar mi blog. Os saludo cordialmente y os deseo una próspera semana. Saludos y besos!

      Usuń
  35. Kocham bez, super fotki :D

    OdpowiedzUsuń
  36. Mam dokładnie tak samo, odpoczywam głównie w ruchu, chodząc, biegając, jeżdżąc rowerem.
    Przepiękne zdjęcia przyrody, a morze z tą mgiełką wręcz hipnotyzuje.
    Miłego wieczoru:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, morze mnie wtedy tak bardzo ujęło, że długo siedziałam na plaży i gapiłam się na widnokrąg. A potem łaziłam ile sił w nogach. Uściski i serdeczności Kingo!

      Usuń
  37. Olá, Joanna!
    Passando por aqui, para desejar um bom fim de semana, com tudo de bom.
    Beijinhos com carinho e amizade.

    Mário Margaride

    http://poesiaaquiesta.blogspot.com
    https://soltaastuaspalavras.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olá querido amigo, obrigado pelo seu comentário e desejo-lhe uma bela nova semana! E mais poemas maravilhosos que terei todo o gosto em ler.

      Usuń
  38. I also love walking! Wonderful photos! Have a good day!❤❤❤🙂🙂🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ah, how good it is to see you, Julia, I am very happy and I greet you cordially.

      Usuń
  39. Oj, chciałby sie pojechać nad morze

    OdpowiedzUsuń
  40. Grazie infinite per le splendide fotografie

    OdpowiedzUsuń
  41. Querida y bella amiga, entre un ratito para darte las gracias por tus palabras, tu entrada da paz al alma, la naturaleza es buena madre y consuela.
    Cariños y besos bella

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lo más bonito es cuando puedes estar cerca de la madre naturaleza, porque somos parte de ella. Un abrazo querida Noemí.

      Usuń
  42. Joanna, pase a dejarte los mejores deseos para este fin de semana.
    Abrazos y te dejo un 💋🌷

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gracias querida Liz, estoy curando mi pierna para que mañana pueda correr por Praga, la hermosa capital de la República Checa. Te mando un abrazo, buen domingo. Baila bajo el sol y la lluvia, sonríe y sé feliz.

      Usuń
  43. Gdynia jak zawsze zachwyca :D
    Też kocham bez ♥ Chyba jedne z moich ulubionych kwiatów.
    Miłego dnia! :)
    Angelika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie już nie śladu po bzach, za to pachną akacje. Uściski!

      Usuń
  44. Dobrze, że w Polsce jest coś takiego, jak majówka. W Niemczech mamy wprawdzie najwięcej wolnych dni chyba właśnie w maju, ale są tak porozrzucane, że trzeba się postarać, żeby mieć trochę wolnego. A my w sytuacji szkolenia nie możemy sobie brać wolnego ot tak.
    Piękne bzy, uwielbiam je i czas ich kwitnienia i zapach. I las od maja właśnie staje się coraz piękniejszy :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym roku są dwie majówki, bo Boże Ciało wypada w maju. Ale ja już nie będę nigdzie jechać, chyba że w pobliskie Sudety, do Karpacza. Bo dawno w górach nie byłam. No, zobaczymy. Na razie nie chodzę za dużo, bo spadłam w środę ze schodów. Już nie chce mi się tego opisywać... Ważne, że żyjemy, Iwonko, że jest ok. Dobrego nowego tygodnia!

      Usuń
    2. O rany!!! właśnie chciałam się odnieść do Karrpacza, a tu czytam, że spadłaś ze schodów właśnie, bardzo Ci współczuję, też kiedyś zaliczyłam taki upadek z mocno skręconą kostką na jakiś miesiąc mnie uziemiło. Mam nadzieję, że ty szybciej dochodzisz do siebie. Ściskam Cię mocno i życzę dużo siły i cierpliwości oraz zdrowia :)!!!!!

      Usuń
    3. Wiesz, jak człowiek goni bez tchu to czasem upadnie. Niestety, jakoś niefortunnie, bo mija 1,5 tygodnia, a noga wciąz mnie boli, jednak się nie poddaję, nie lubię się poddawać, lubię robić za strong woman. Jak mnie ból pokona, to w końcu pójdę do lekarza.
      Iwonka, ważne, żeby iśc do przodu. Pozdrawiam serdecznie i ciepło!

      Usuń
  45. Ciao JoAnna, le foto che hai scattato sono bellissime. Il treno è il mio mezzo di trasporto preferito, anche se qui da me sono un po' lenti.
    Un abbraccio e buon weekend 😙😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grazie caro Fra. Ti auguro una nuova settimana calda e di successo, che tu possa prosperare nel modo più bello possibile. :)

      Usuń
  46. Querida amiga, te deseo de todo corazón un hermoso fin de semana.
    Cariños y besos hermosa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muchas gracias querida Naomi, estoy tratando de descansar después de una semana dura y antes de otra semana de trabajo. Estará bien, lo cual te deseo de todo corazón. :)

      Usuń
  47. Ooo loving all these out door spring photos, so inspiring!

    Allie of
    www.allienyc.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you very much dear Allie! Cheers, good new week. :)

      Usuń
  48. Przepiękny post- zielony, kwiecisty, morski..!
    Wspaniałą majówkę miałaś!
    Pozdrawiam serdecznie Joasiu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Było pięknie, Izo, ciepło i zielono. Uściski!

      Usuń
  49. Odpowiedzi
    1. Gracias y te mando de corazón muchas risas y buenos pensamientos querida Hada! Besos!

      Usuń
  50. Joanna, cuida mucho ese pie, lamento lo que te paso, pero con muchos cuidado sanaras pronto.
    Un abrazo grande, los mimos curan

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gracias, querida Noemí, todo irá bien. Te mando abrazos, besos y el poder de los buenos pensamientos. Que tengáis una hermosa semana nueva! Besos!

      Usuń
  51. Hola joanna!! Has logrado captar de forma maravillosa unos lugares encantadores, hermosos paisajes, y tus fotografías llenas de luz y color que reflejan muy bien lo bonito de la naturaleza. Hermosa entrada. Un beso grande

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muchas gracias por tus amables palabras y te saludo sinceramente Hanna! :)

      Usuń
  52. Joanno Joasiu już niedługo wakacje. Pozdrawiam z Malborka (wyjazd służbowy). Jacek J.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, zawsze odpiszę i zajrzę do Ciebie w miarę czasowych możliwości: czasem szybko, niekiedy później, ale zajrzę na Twój blog. Pozdrawiam. :)