Translate

08 lipca 2014

"Prawdziwa kobieta nie jest zła ani dobra, jest kobietą – to wystarcza." ***

portret pewnej pani

niby cię jeszcze toleruje lubi szanuje kocha
i ciągle jest młoda zgrabna zadbana piękna
dewastuje burzy demoluje wszelki chaos
ze stoickim spokojem powstaje z popiołów

jeszcze pragnie odnaleźć zaginioną Atlantydę
wejść do rzeki Heraklita i wołać do Yeti
w duszy prowadzi proroczy dialog z Kasandrą
o tym co bezpowrotnie spłonęło na stosach życia

nadal tli się w niej dawna zabawna iskra
błyszczące  oczy czekają na zachwyt odczytując
z trudem trzecią i czwartą młodość kobiety
bezczelnie flirtując z czasem bez ostrzeżenia

jeszcze na wszelki wypadek ma charyzmę silną wolę
oswaja wenę o czwartej nad ranem  i wciąż jej się chce
pływać po oceanach empatii rozmawiać z kamieniem
zachwycać pięknem chmur i kwitnących maków




pod rzęsą nosi sto pociech tańczy z ludźmi na moście
jednak coraz częściej zastanawia się
dlaczego

 na litość boską

zaliczyła już tyle pogrzebów


JoAnna Idzikowska-Kęsik, 8 VII 14





*** Stanisław Ignacy Witkiewicz, 622 upadki Bunga, czyli Demoniczna kobieta
* obrazy: Witkacy, Portret kobiecy; Portret Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej, Portret Marii Kasprowiczowej wg Witkacego, Portret Marii Kamińskiej; Jowita Sylwia Kęsik, Portret a la Witkacy

 
Bunusik:
foto sprzed chwili:burza za oknem, ale storczyki szaleją z kwitnieniem,  moja kocica na stoliku, pełen relax i kocur w kuchni na dywaniku, bawi się ogonkami z czereśni, to jest dopiero życie!


15 komentarzy:

  1. Chyba mam zbyt męski charakter jak na kobietę - w ogóle się z tym nie utożsamiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anko, bardzo mnie to cieszy!
      Świat byłby tak cholernie nudny, gdybyśmy wszystkie były takie same!
      Najpiękniejsza jest różnorodność.

      I szczerość, za którą Ci dziękuję!
      Serdeczności burzowe!
      Pada i pada, aż koty się boją. ;-)

      Usuń
  2. Piękne słowa... bardzo piękne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Łooo, jakie masz słodziaste białe sierściuchy (wybacz za wyrazenie, ale to jak najbardziej w pozytywnym sensie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Ago, moje koty są słodkie i robią ze mną, co tylko chcą, właśnie siedzą obok: Balbina na stole, a kocur na dywanie - czekają na witaminki i gapią się na mnie znacząco. ;-))

      Serdeczności!

      Usuń
  4. WSPANIAŁE KOCIAKI POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj Joaiu!
    Wierzę ci na słowo... Jeśli o kobiety chodzi...
    A Ktki sujper...
    Pozdrawiam serdecznie i do siebie zapraszam.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje koty są mi wierne, jak psy, nawet teraz, o drugiej w nocy są koło mnie... bo mnie lubią nieprzytomnie! ;-0)

      PS

      Zajrzę o przyzwoitej porze, czyli za dnia.

      Usuń
  6. Piekne slowa...cudowny wiersz...troche mi sie kojarzy z czarna wdowa, skoro tyle pogrzebow juz zaliczyla....?? i cudowne masz biale kociaki...az sie prosza, aby je poglaskac... Kwiaty przesliczne!!! Zazdrosze Ci w pozytywnym sensie tyc pieknych kwitnacych storczykow...wygladaja cudownie:):) Pozdrawiam Cie goraco i zycze Ci JoAnno wspanialej niedzieli:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Storczyki to moja pasja, Elu.
      Bardzo je lubię i one mnie chyba też, bo kwitną mi praktycznie cały rok.
      Teraz mam nowego, od mamy jednego ucznia, bardzo fajnie nakrapianego.

      A koty? Miłość dozgonna, nie wyobrażam sobie domu bez kota.

      Pozdrawiam mocno i serdecznie!

      Usuń
    2. A mnie się bardzo podoba, obrazy też, H. Młynkowa też - bardzo ją lubię. A na Twoje smuteczki jest jesno tylko lekarstwo:
      https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Rk_sAHh9s08

      Usuń
    3. Tylko mi nie pisz, że ten lin się nie otworzył, bo się załamię.:)

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, zawsze odpiszę i zajrzę do Ciebie w miarę czasowych możliwości: czasem szybko, niekiedy później, ale zajrzę na Twój blog. Pozdrawiam. :)

ŚWIEŻYNKI