Translate

05 lutego 2013

Jak królewska tancerka...


wirujące takty

Daj mi wstążkę błękitną - oddam ci ją
 Bez opóźnienia...(...)

/Cyprian Kamil Norwid/

jak królewska tancerka subtelna smukła i gibka
z błękitną wstążką życia wiruję nazbyt szybka

tańczę pląsam zatracam się w chwilach bez pokrycia
i nie wiem ile jeszcze mam taktów do przebycia

do przetańczenia wierszem słów dla mnie najpiękniejszych
do wirowania w nitkach barw najjaśniejszej tęczy
i dotykania skrzydeł białych puszystych aniołów
oraz do wykopania depresji najgłębszych dołów

chciałabym życie przetańczyć z piękna symbolem w ręku
i się nie zniżyć broń Boże do piekła gorących kręgów
 dużo książek przeczytać kochać się z Czasem bez lęku
a potem umrzeć szybko bez wydłużonych wstępów

aby ostatni swój taniec może już cichy i wolny
wytańczyć jak najsubtelniej w taktach miłością spokojnych
 w rytmach tętniących radością

drżących oczekiwaniem
na najważniejsze w mym życiu

ze śmiercią upojną spotkanie

"Weź ten walc, co w ramiona mi zgasł" ***


 *** cytat z wiersza F. G. Lorci

JoAnna Idzikowska-Kęsik, nie pamiętam, kiedy napisałam ten wiersz, chyba w 2011 r., latem



pic: Natalie Portman w filmie pt. Czarny Łabęd

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, zawsze odpiszę i zajrzę do Ciebie w miarę czasowych możliwości: czasem szybko, niekiedy później, ale zajrzę na Twój blog. Pozdrawiam. :)