Translate

29 stycznia 2023

"Zrozumiałem, że gdy się raz odejdzie, nie ma już prawdziwego powrotu". ***


odejścia

"O tych odejściach, których nasz los nie obchodzi,

nie wiemy nic".

Rainer Maria Rilke

mogłaby odejść bez słowa bez żalu
od rzeczy zupełnie nieprzydatnych
durnostojek kurzojadków kiczowatych aniołków
książek których nikt już nie wypieści wzrokiem
i narkotycznych perfum o obłędnym zapachu
wymykającym się daleko poza wszystkie zmysły

od niego też mogłaby po prostu odejść
gdyby tylko umiała pozbierać
porozrzucane niedbale pulsujące emocje
i ułożyć z nich intrygującą wirtualną
mandalę w zimnych i ciemnych nieziemskich kolorach

przeważnie odchodzi się nie planując
bez wyrachowania i zbędnych histerii
w ciszy i szeptem po to by pozwolić sobie
na krótką chwilę głębszego westchnienia
i oddech z motywem błogiej relaksacji

antystresowe ornamenty rozety abstrakcje
połowicznie spełniają swoją wątpliwą powinność
odejścia bywają zbyt niespodziewane
scenariusze zdarzeń gnają jak szalone
temperatura odczuwalna jest o wiele wyższa
od tej która króluje w drgającym chaosie

odejść jak to łatwo powiedzieć
odejść jak to trudno zrozumieć

mogłaby odejść i na pewno zstąpi
w światy wypełnione popiołem i kurzem
takie w których nawet cenne białe kruki
tracą na wartości i mocy tajemnej

JoAnna Idzikowska - Kęsik, 12 III 18  

***cytat w tytule postu, Sławomir Mrożek 

*obrazy z internetu, nie znam Autorów

13 komentarzy:

  1. I co ja mam Ci powiedzieć ?...no cudnie przecież !!!!!! Piszesz jak nikt nie pisze i chcę tego więcej, i czytać mogę, i nie drażni mnie, i wydaje mi się , że nawet rozumiem. BRAWO !!!! Moc pozdrowień Joasiu :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, Ulu.
      Nie piszę już prawie nic, ale mam nadzieję, że zacznę znowu, że wydam wreszcie te swoje wiersze, że dam radę wszystko ogarnąć.
      Moc serdeczności dla Ciebie.

      Usuń
  2. Nooo, wreszcie ruszyłaś z ciepłego, domowego miejsca...dzieje się :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, chciałabym, ale wciąż i wciąż goni mnie robota.
      Nawet niie miałam czasu napisać, że 22 stycznia minęło 11 lat mojego tutaj pisania, na tym właśnie blogu.

      Usuń
  3. Nie będę używać zbędnych słów, by nie rozrzedzić czaru Twoich.
    Przepięknie i przejmująco!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie Jotko. 🍀🌹❤️🌺

      Usuń
  4. Że sie tak wyraze: zajefajny i naprawde dobry wiersz.Gratuluje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Mam nadzieję na więcej takich wierszy. 🥰😍

      Usuń
  5. JoAnko, ja stanowczo protestuję przeciwko Twojemu oświadczeniu na FB w sprawie wierszy!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już od dawna nie mam weny, bo wszystko, dosłownie wszystko wydaje mi się wtórne, bezsensowne i niepotrzebne.

      Usuń
    2. A poza tym to nieprawda, co napisałaś.

      Usuń
    3. No i przyszedł wiersz, cholerka, to jest we mnie.
      I chyba ne umiem tego powstrzymać.

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, zawsze odpiszę i zajrzę do Ciebie w miarę czasowych możliwości: czasem szybko, niekiedy później, ale zajrzę na Twój blog. Pozdrawiam. :)