Translate

20 marca 2023

Za kilka snów, kilka oddechów, kilka dni...


 ***

tęsknota doskwiera i boli
bezczelnie wwierca się w myśli

czas utknął w zimnym
kapryśnym marcu
a ja się zgubiłam dalej niż daleko

maki kołyszą się na wietrze
który zniewalająco pieści
czerwone cienkie płatki

tonę w purpurze krwi
w bezkresnym życiu
w nieokiełznanych marzeniach
w cieple które ucisza umysł

wchodzę w medytacyjną nirwanę
oddaję głos sercu

a ono
wie że przyjdzie miłość
że czas znowu utknie
w wiosennej bezdennej czułości
w bezgłośnych szeptach maków 
 
śniacych przepiękne 
wiersze 

jik

*obrazy z netu, nie znam Autorów
 

10 komentarzy:

  1. Tak, wiosna, każda wiosna jest wyczekiwana.
    Jej ciepło, barwy roślin i kwiatów, to nas ożywia.
    A słonko temu wtóruje :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Och, maki! zawsze gdy widzę maki, myślę o Tobie:-)
    Jeśli są w nas tęsknoty i marzenia, to jest dobrze!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest dobrze. Jest nów Księżyca w Baranie, można tworzyć marzenia na kolejne dni.

      Usuń
  3. Tak, wiosna to piękna pora roku.Kojarzy mi się zawsze z odrodzeniem, z tym, że miną smutki, problemy i tak jak przyroda budzi się do życia, tak i ja będę znowu w swoim żywiole, "przebudzona" i pełna życia.Świetny wiersz JoAsiu, Twoje kochane maki- ja tak samo lubię niezapominajki i fiołki.Maki zawsze będą kojarzyć mi się z Tobą Makowa Panienko.Wszystkiego dobrego JoAsiu,wrażliwa Dziewczyno.Serdeczności :)Jadwiga F.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kocham wiosnę, ale urodziłam się latem i ono jest dla mnie najpiękniejszą porą.
      Wiersz nie jest dobry, jest po prostu, bo czasem piszę takie "strumienie świadomości", żeby nie wyjść z wprawy.
      Dobrego, Jadwigo!

      Usuń
  4. Bardzo piękny wiersz. Wzrusza. Pozdrawiam - Maria.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ale to akurat dla mnie taka pisaninka była a nie wiersz. Pozdrawiam serdecznie 💚🍀

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, zawsze odpiszę i zajrzę do Ciebie w miarę czasowych możliwości: czasem szybko, niekiedy później, ale zajrzę na Twój blog. Pozdrawiam. :)