Translate

27 lipca 2015

"Dziura w moim sercu ma twój kształt i nikt inny do niej nie pasuje." ***


L.Poetka

for Jeanette Winterson


 motto:  "ADAM: Gdziekolwiek była ona  t a m  był Raj".

- Mark Twain, Pamiętniki Adama i Ewy


Gdziekolwiek była ona, nie było żadnego
Raju ani nawet namiastki idylli, żadnych dyskretnych 
symetrii.

Wachlarz emocji w kolorach tęczy straszył
z każdego kąta: pomarańczowa apaszka,
rzucona niedbale na łóżko, żółta szczotka
z materiałem genetycznym w kolorze zboża,
 zostawiona w łazience, niedopity sok z zielonych jabłek,
 fioletowy cień do powiek, w pozostawionej na pastwę
bałaganu, małej kosmetyczce.

Gdziekolwiek była ona, Eden nie miał racji bytu.
Jednak blask jej niebieskich oczu i pełne, rozchylone
usta, wypieszczone karminową szminką, odbite
 tylko dla mnie na zimnej powierzchni lustra, miały moc.

Nie była moją Beatrycze. Nie zeszłam dla niej
w czeluście piekieł, nie odegrałam boskiej i nieboskiej
komedii. Była to sensu stricte ziemska tragedia,
kiepska jednoaktówka.

Gdziekolwiek była ona, była zakazana namiętność.
W domu na krańcu czasu oswajałyśmy sztukę i kłamstwa,
podtrzymywałyśmy światło, zapisując na ciele wolność na jedną,
 jedyną noc. Szkicowałyśmy płeć wiśni pod czujnym spojrzeniem
 Kamiennych Bogów.

Gdziekolwiek na świecie lub innych miejscach była ona, 
nieustannie nawiedzały mnie brzemienne w skutkach szepty:

Po co ci szczęście, jeśli możesz być normalna?


JoAnna Idzikowska - Kęsik, 27 VII 15




------------

A tu miłe zaskoczenie, bo dzisiaj, 28 VII 15, jeden z moich ulubionych pisarzy udostępnił na FB taki oto cytat:


12 godz. · 





The probability of separate worlds meeting is very small. The lure of it is immense. We send starships. We fall in love.




Jeanette Winterson
❤  

❤  

 Wystarczy przyciszyć codzienny hałas i zrazu czuje się ulgę milczenia. A potem, bardzo cicho, tak cicho, jak światło, powraca znaczenie. Słowa to element milczenia, który da się powiedzieć.



Jeanette Winterson, Podtrzymywanie światła


❤ 

***Jeanette Winterson, Zapisane na ciele
*obrazki z netu

piosenka----------

22 komentarze:

  1. Mimo wszystko, życzę szczęścia i wszelkiego dobra z tego wynikającego.Wakacyjnie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem szczęśliwa, zdrowa, jest mi dobrze, ale dziękuję za życzenia.
      Serdeczne serdeczności posyłam Tobie, Eljot! ❤

      Usuń
  2. Witaj Joasiu.
    Fajny wiersz. Lubię być szczęśliwy i normalny. To chyba idzie w parze.
    Aczkolwiek psychiczni też są szczęśliwi... w swoim świecie.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, Michale, dzięki.
      Ja też, jak chyba każdy z nas, lubię być szczęśliwa, choć wszelką normę uważam za umowną i abstrakcyjną. :)
      Serdeczności deszczowe, zimno u mnie i nie chce mi się dzisiaj nigdzie jechać. ("Cały, misterny plan..."). ;p

      Pozdrowionka!

      Usuń
  3. Na swój sposób 'każdy ma jakiegoś bzika' :)))))
    Pozdrawiam JoAsiu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakże nudno byłoby bez tych bzików!
      Nudno, szaro i banalnie.
      Świat nabiera kolorów, gdy jest różnorodny.

      Dobrego tygodnia, Agnieszko! ❤.

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Miłych, Aniu, póki co zmokłam do suchej nitki na spacerze z psem. :))

      Usuń
  5. Jak zwykle wgłębiam się w słowa z wielką ochotą. Rzeczywiście, trzeba być po prostu szczęśliwym. Pozdrawiam wakacyjnie i upalnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie można być szczęśliwym po prostu. Są stany chwili, dnia, miesiąca - które szczęście wykluczają. Normalność to określenie umowne.
    Wiesz, jestem w całkiem innym świecie...
    Dlatego tylko pozdrowię Cię, nie rozwijając myśli.
    Zostawiam kawę.
    Wszystkiego miłego, JoAnn.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ilu ludzi, tyle światów, Alu!!!

      Moc serdecznych uścisków!

      Usuń
  7. JoAnno, dlaczego tak pesymistycznie?
    Więcej optymizmu w życiu!
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  8. Joanno każdy ma swoją pasję i dobrze pielęgnować to co się lubi robić serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Cześć :-)

    …i wiesz… „Dziura w moim sercu ma twój kształt i nikt inny do niej nie pasuje”…

    Gdziekolwiek była,nic się nie spełniło,może oczekiwania były zbyt wygórowane co do obranej osoby ?
    Wachlarz emocji raz się otwierał a raz składał.
    Gdziekolwiek była,rajski ogród był niedostępny zza okutej bramy.
    Jednak widząc na zimnej powierzchni lustra swoją atrakcyjność wierzyła w coś.
    Nie był wyśnionym snem,nie dostał co było do dania,zaoferowania,nie udawałam jak jest.
    Gdziekolwiek była,doświadczała wielokrotnie ten pierwszy raz,dreszcz zalotów.
    Niewinne kłamstwa to łatwa sztuka podtrzymywania płomienia świecy.
    Gdziekolwiek była,zakradły się,mimochodem,brzemienne w skutkach szepty,wręcz natrętne.

    Prawdopodobieństwo odrębnych światów spotkania jest bardzo mała.
    Pokusa jednak jest ogromna.
    Wysyłamy statki kosmiczne.
    Wpadamy w miłości.
    Interesujące to to jest.

    Miłego,pogodnego czasu.
    Do następnego...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)))))))))))))))))))))))))))))))))

      Ten wiersz napisałam, bo znów czytam książki mojej ulubionej J.W.

      Napisałam go też dlatego, że moja bliska przyjaciółka poprosiła mnie o tego typu text. :)

      Pozdrawiam, Ra, do miłego!

      Usuń
  10. Uwielbiam sposób w jaki ubierasz w słowa myśli i emocje. To takie zatrzymanie dla mnie po długim dniu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ktoś kiedyś powiedział, że szczęście, to nie jest stan permanentny, że szczęśliwym się nie jest, tylko szczęśliwym się bywa. A ja jednak życzę wszystkim, by byli szczęśliwi, a nie tylko bywali.
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, poczytałam sobie niedawno Anthony'ego de Mello.
      Myślę, że szczęście to stan umysłu.

      Również ciepło pozdrawiam!

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, zawsze odpiszę i zajrzę do Ciebie w miarę czasowych możliwości: czasem szybko, niekiedy później, ale zajrzę na Twój blog. Pozdrawiam. :)

ŚWIEŻYNKI