Translate

23 sierpnia 2017

"moje ciało / mówi do mnie" ***




ucieleśnienie



" ja twoje ciało
nie przestanę widzieć"


Tadeusz Różewicz

i tak to się zaczęło

rozum podpowiadał dramat
w jednym kiepskim akcie
serce nawet nie drgnęło
dumne nieprzejednane
ale ciało zrobiło swoje
wyrwało się z uprzęży prawa
gwieździście niemoralnego
pobiegło sobie tylko znaną dróżką
mając w perspektywie
widnokręgi zespołu nienasyconego
dotyku w transie

i tak to się skończyło

rozum warczał że to musiało nastąpić
było nieuniknione i banalnie realne
serce migotało nierytmicznie
a ciało wykonało test na którym
zalśniły dwie niepożądane kreski
pobiegło do lekarza położyło się drżące
na niewygodnej kanapie u terapeuty
mając w perspektywie
 nieuleczalną dwubiegunową chorobę
kochania w afekcie



JoAnna Idzikowska - Kęsik, 23 VIII 17


***cytat w tytule notki, Tadeusz Różewicz
*grafika z netu 

3 komentarze:

  1. Obudziłaś się i
    znowu piszesz mądre,dojrzałe teksty.
    Jestem pod wrażeniem.

    √εɳα קσεƬĭcα ,płoniesz natchnieniem, inspiracją.

    Miłego,spokojnego czasu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Joasiu.
    O lala, jestem pod wrażeniem Twojego wpisu. Widać fajnie sobie naładowałaś akumulatory, a i Wena bardzo sprzyja.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  3. A do d... z kochaniem!
    W afekcie czy bez.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, zawsze odpiszę i zajrzę do Ciebie w miarę czasowych możliwości: czasem szybko, niekiedy później, ale zajrzę na Twój blog. Pozdrawiam. :)