Translate

23 czerwca 2017

"Jeden ojciec znaczy więcej niż stu nauczycieli".***




powtórka z rozrywki

- tacie w rocznicę przejścia


niby rozumiem ból nie wyparuje
nie zniknie z czasem nie ulotni się cicho jak licho
nie odpuści zbyt szybko

wiem

już kilka październików drzazgę
w pamięci ostrzy coraz śmielej
i wióry sypie w studnie ukojenia

wiesz jak to gryzie

gdy wysysam z mózgu koszmar
chwil rozdartych nieludzkim cierpieniem
odtwarzam zapach widzę twoje oczy
gdzieś poza zasięg świadomości wbite
i czuję dotyk wychudzonej dłoni
i szept bezgłośny

kocham cię córeczko

cud niepamięci pobożne życzenie
a czas chichocze drwi z nas rozbawiony
październik tłumi we mnie chęć płakania

liść spada ciszą
zadra w krtani rośnie kąsa z lubością
i jak raczek szczypie twoją coroczną
niezaoczną

śmierć


JoAnna Idzikowska - Kęsik, 29 X 14



***cytat w tytule notki, George Herbert
*grafika z netu

WIERSZE W ŚLĄSKIEJ STREFIE GENDER

8 komentarzy:

  1. Tato, wakacje- te piękne dwa słowa dzisiaj współbrzmią wyjątkowo odświętnie.Niech ten świąteczny nastrój towarzyszy wszystkim ojcom i wszystkim na wakacjach.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam serdecznie, Eljocie
      i życzę Ci wspaniałego lata!

      Usuń
  2. No dobrze. Ale dlaczego zielone, kubańskie cytrusy powodują stres?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo są do bani i nie znoszę świąt
      oraz zakupów.

      Usuń
  3. Witaj Joasiu.
    Wiele mojemu tacie zawdzięczam. Nauczył mnie wielu pożytecznych w życiu rzeczy.
    Ja też starałem się tego nauczyć moje, a teraz wnuki.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Michale,
      właśnie zaczęłam pisać wiersz
      o tym, jak bardzo dużo zawdzięczam mojemu ojcu,
      wchodzę tutaj i... widzę, że nie jestem osamotniona
      w tej wdzięczności.
      To bardzo pocieszające, że są na tym świecie Ojcowie,
      a nie tylko "bidusie - tatusie", jak u Gałczyńskiego.

      Pozdrawiam Cię serdecznie! j.

      Usuń
  4. Ładnie napisałaś o ojcu,tacie,nauczycielu,przewodniku.
    Czuły,troskliwy,kochający,dbający,rozpieszczający...

    Miłego,spokojnego i pogodnego czasu.
    Serdecznie pozdrawiam.
    Do następnego...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, niestety, nie wychowałam się
      w rodzinie patologicznej, nie miałam ojca
      pijaka, nikt mnie nie bił,
      nikt nie wyładowywał na mnie swoich frustracji...
      Nie mogę więc napisać dobrego,
      życiowego wiersza. A chciałabym.
      Jednak nie w tym temacie.

      Pozdrawiam Cię również,
      serdeczności, j.

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, zawsze odpiszę i zajrzę do Ciebie w miarę czasowych możliwości: czasem szybko, niekiedy później, ale zajrzę na Twój blog. Pozdrawiam. :)

ŚWIEŻYNKI