Translate

04 marca 2015

"Dajcie czasowi czas..." ***


Czas rozkazujący Starości zniszczyć Piękno

ma szare skrzydła anioła. Gdyby uwierzyć w boże miłosierdzie,
można pokusić się o stwierdzenie, że Anioł Stróż to Czas.
 Czas dany nam na przespacerowanie się po życiu (życiach?). 

Starość? Okrutna kpina matki natury, dzięki której znieczulamy się na śmierć.
Jednak dano nam Czas na wyłączność. I choć bezlitośnie niszczy
nasze piękno, kocha na swój sposób, strzegąc godziny przeznaczenia.

Z prochu powstałeś, pamiętaj! Twój Anioł-Czas, twój strażnik czasu sprawi, 
że w proch się obrócisz. Czas przesypie się w życiu, po życiu, przy życiu.
Czasem tylko zostawi jałmużnę w postaci resztek piękna. Będzie cię strzegł

w każdej sekundzie. Popychał naprzód, doświadczał, dewastował, ranił.
Stał przy tobie bez chwili wytchnienia, bez zająknięcia, bez wahania.
A paradoks tego wiecznego związku, okaże się banalnie fatalny: 
nie polubicie się
nigdy.

Nigdy w życiu! 


JoAnna Idzikowska - Kęsik, 4 III 15



* obraz: Pompeo Batoni: Czas rozkazujący Starości zniszczyć Piękno, ok.1746; obrazek z netu
*** tytuł notki Edward Stachura

13 komentarzy:

  1. Witam,
    Nominowałam cię do challenge'u - zapraszam do zabawy :) szczegóły u mnie na blogu.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, postaram się jak najszybciej coś mądrego wymyślić. :)
      Miło mi, serdeczności!

      Usuń
  2. Czas leczy rany, a z perspektywy czasu wszystko wygląda inaczej. Czekam na tomik Twojej poezji. Pozdrawiam miło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zbyszku,
      i tu się z Tobą nie zgodzę.
      Dlatego nie wspomniałam w wierszu...
      Czas nie leczy ran. Nawet ich nie goi.
      Czas sprawia, że niektóre wspomnienia stają się mniej bolesne... Ale sprawia też, że niektóre rzeczy z czasem bolą jeszcze bardziej... A tęsknota, choć uśpiona, czeka tylko na tę jedną małą chwilkę, aby wybuchnąć jak wulkan... Tak... Czas to wulkan - wybucha w najmniej spodziewanym momencie...
      Ja tak mam.
      Nie boję się starzenia, śmierci.... ale cholernie tęsknię za tymi, których już nie ma... A krąg tych osób stale się poszerza... Więc czas czeka, aż wybuchnę płaczem... :)

      Nie mam aspiracji do wydania tych wypocin, ale miło to przeczytać od Ciebie. :)

      Pozdrawiam serdecznie, j.

      Usuń
    2. Ja też czekam na tomik Twojej poezji.
      Proszę, tylko nie pisz, że nie masz aspiracji do wydania swoich wierszy.
      Wiem, w każdej chwili mogę przeczytać je na blogu.
      Czytanie Twojej poezji jest dla mnie prawdziwą przyjemnością, prawdziwym przeżyciem.
      Chciałabym usiąść w fotelu, wziąć w ręce tomik wierszy i w skupieniu, czytać i czytać.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
    3. Lusiu, naprawdę nie mam takich aspiracji.
      Ale miło mi to przeczytać.
      Moc ciepłych serdeczności do Ciebie ślę!!!

      Usuń
  3. Tak mało we mnie wiary, że łatwo daję się łapać w kleszcze tego ziemskiego świata, więc jestem poniewierany przez czas jakby na własne życzenie.
    Dobry wiersz, daje do myślenia. Pozdrawiam
    (chabaź)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chabaź, posłuchaj na YT Pani pt. Barbara Santana - serio!!! Ona Ci udowodni, że wszystko jest iluzją. :))))
      Dziękuję i pozdrawiam!

      Usuń
    2. Niezły żart

      Usuń
  4. Witaj Joasiu.
    Daj czas czasowi... Często to mówię moim klientom.
    Pozdrawiam i do siebie zapraszam.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daję czasowi szansę na na poprawę naszych relacji. ;-)))

      Michał, wiesz, że przylecę. Prędzej czy później, ale będę.
      Taka ze mnie zapracowana kobiecina, że czasem... nie mam czasu. Ale jestem!

      Serdeczności!

      Usuń
  5. Każdy ma swój czas.
    A jak go wykorzystamy- to już indywidualna sprawa.
    Spacerując tu i tam niszczymy i budujemy,ranimy i opatrujemy,siejemy dobro i zło....
    Jednakże My ukształtowani z tej dobrej gliny odchodzimy pierwsi,niezależnie od wieku w metryce.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię Twoje komentarze, Ra, bo lubię mądrych ludzi!
      Pozdrawiam!
      Dobrego wieczoru!
      I dużo czasu!

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, zawsze odpiszę i zajrzę do Ciebie w miarę czasowych możliwości: czasem szybko, niekiedy później, ale zajrzę na Twój blog. Pozdrawiam. :)